Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: زنده گیری و کنترل سگ های ولگرد در راستای رعایت مسائل بهداشتی ، زیست محیطی و امنیت شهر صورت می گیرد.

حسین صالحیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح زنده گیری و کنترل سگ های ولگرد در یزد افزود: در راستای این طرح، سگ ها پس از زنده گیری، توسط دامپزشک، معاینه و واکسینه می شوند و در صورت نیاز به آنها داروهای ضد انگل داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سگ هایی که به تشخیص دام پزشک سالم بوده و خطری برای سلامتی جامعه ندارند پس از عقیم سازی در محیط های دامپروری، صنعتی و کشاورزی به منظور مسایل ایمنی مورد استفاده قرار می گیرند.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد خاطر نشان کرد: اکنون در حال انعقاد قرارداد به منظور زنده گیری و کنترل سگ های ولگرد با یک پیمانکار که از تشکل های غیر مردمی و دوستداران حیوانات هستیم و مقدمات آن هم فراهم شده است.
صالحیان یادآور شد: در فراخوان اولیه عنوان آن زنده گیری و معدوم سازی سگ های ولگرد شهر یزد بود که به دلیل نوع نگارش تیپ قرارداد که از قبل در قراردادهای شهرداری مرسوم بوده موجب ناخرسندی در بین شهروندان و سوء تفاهم هایی در زمینه معدوم سازی این حیوانات شده بود.
وی با بیان اینکه اکنون عنوان قرارداد به زنده گیری و کنترل سگ های ولگرد تغییر یافت افزود: در این طرح، سگهایی که دارای بیماری های خطرناک هستند و از سوی دامپزشک تایید می شوند به خاطر مسائل بهداشتی معدوم می شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: سگ ها جزو اکوسیستم هستند اگر انها سالم باشند هرگز معدوم و نابود نمی شوند.
وی با انتقاد از واکنش برخی سایت ها و شبکه اجتماعی که فقط بر روی 'معدوم سازی سگها' تمرکز کرده بودند افزود: بسیاری اقدامات ارزشمند توسط شهرداری ها در شهر انجام می شود که به آن پرداخته نمی شود اما به برخی مطالبی که واقعیت ندارد پرداخته می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد خاطر نشان کرد: طرح کنترل سگ های ولگرد، چندین سال است که در یزد اجرا می شود اگر قرار بود همه سگها معدوم شوند پس دیگر سگی وجود نداشت.
صالحیان با بیان اینکه شهرداری یک نهاد غیر دولتی است که بیش از 300 وظیفه برعهده دارد گفت: کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در حیطه کار وزارت کشور بوده و به دهیاریها و شهرداری ابلاغ شده است.
2088/ 650 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: فلاح

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر

شهردار نصیرشهر از جمع‌آوری ۱۵۰ قلاده سگ بلاصاحب خبر داد و گفت: مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در خارج از بافت مسکونی نصیرشهر ساخته می‌شود تا جمع‌آوری سگ‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد. - اخبار استانها -

فرشاد شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رباط‌کریم، با تأکید بر جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در نصیرشهر گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از نظر روانی و امنیت خانواده‌ها در جامعه تأثیر مثبت و به‌سزایی دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 150 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری‌شده است، افزود: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و ولگرد با جدیت ادامه دارد و مردم می‌توانند محل متمرکز سگ‌ها را به شهرداری نصیرشهر اطلاع دهند.

شهردار نصیرشهر با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب توسط پیمانکار انجام می‌شود، تصریح کرد: این سگ‌ها پس از جمع‌آوری و عقیم‌سازی به مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در شهر پرند منتقل می‌شوند.

افزایش 18 درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران

شهسواری خاطرنشان کرد: شهرداری نصیرشهر درصدد ساخت مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در خارج از بافت مسکونی این شهر است تا سگ‌های ولگرد با سرعت بیشتری جمع‌آوری و در نزدیکی شهر طبق استاندارد‌ها نگهداری شوند‌.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • لحظات حمله سگ‌های ولگرد به سه کودک
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران