Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فناوری اطلاعات شهرستان میرجاوه گفت:اموزش سواد رسانه ای از سطوح پایین در فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی بسیار موثر خواهد بود و عواقب استفاده از برخی بازی ها و شبکه های اجتماعی باید به دانش اموزان گوشزد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلیمان غمشادزهی در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: راه اندازی اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات می تواند بسیاری از مشکلات فضای مجازی را مدیریت و کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از فضای مجازی در کشور، افزود: فرهنگ استفاده از فضای مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی باید از سطح مدارس ابتدایی آغاز شود چرا که سواد رسانه ای لازم برای فعالیت در شبکه های اجتماعی در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان وجود ندارد.


وی فیلترینگ را روشی موقت برای کاهش آسیب های فضای مجازی عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده از فیلترینگ برنامه ها و بازی های نامناسب راه حلی کوتاه مدت برای مقابله با آسیب های این نوع برنامه هاست چرا که در بسیاری از موارد، افراد با استفاده از فیلترشکن به برنامه مورد نظر خود دست می یابند بنابراین ضروری است تا فرهنگ استفاده از فضای مجازی در بین مردم نهادینه شود تا با آگاهی کامل از نفوذ برنامه ها و بازی های نامناسب به منازل و خانواده های خود جلوگیری کنند .


غمشادزهی با بیان اینکه سواد رسانه ای لازم باید در دانش آموزان ایجاد شود، تاکید کرد: آموزش چگونگی استفاده از فضای مجازی باید از مدارس آغاز شود و راه و روش و حد و مرز استفاده از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان تعریف شود اگرچه این آموزش ها در کتب درسی مقطع دبیرستان گنجانده شده اما کافی نیست و آموزش باید از سطوح پایین تر آغاز شود.


وی با اشاره به نقش والدین در کنترل نوجوانان در فضای مجازی، اذعان کرد:عدم توجه و نظارت والدین بر چگونگی استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان از جمله عوامل زمینه ساز بحران های ناشی از فضای مجازیست، در واقع فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود، نسل جوان و نوجوان ما باید بیاموزند تا با برنامه و زمان بندی از شبکه های اجتماعی استفاده کنند.


کارشناس فضای مجازی شهرستان میرجاوه افزایش سواد رسانه ای والدین را در کاهش آسیب های فضای مجازی بر فرزندان موثر دانست و ادامه داد:آسیب های فضای مجازی و بازی های اینترنتی در فرزندان ناشی از کاهش نظارت خانواده بر فعایت آنها در فضای مجازی است والدین باید با افزایش سواد رسانه ای، نظارت کامل بر چگونگی استفاده فرزندان از فضای مجازی را داشته باشند، توجه و اهتمام والدین به تربیت ، فرهنگ سازی و چگونگی استفاده نوجوانان از فضای مجازی، می تواند از بروز آسیب های فرهنگی و روانی در آنها بکاهد.


وی با بیان اینکه والدین، کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی تنها نگذارند،تصریح کرد: والدین باید برنحوه و میزان استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای فرزندان خود کنترل لازم را داشته باشند و آنان را از سنین پایین با راه و روش صحیح استفاده از اینترنت آشنا کنند ،آموزش سواد رسانه ای از سطوح پایین در فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی بسیار موثر خواهد بود و عواقب استفاده از برخی بازی ها و شبکه های اجتماعی باید به دانش اموزان گوشزد شود.


غمشادزهی بیان کرد: آگاهی از چگونگی استفاده از فضای مجازی، آشنایی با آسیب های شبکه های اجتماعی، جست و جو درباره صحت و سقم اخبار و اطلاعات موجود در در شبکه های اجتماعی می تواند از آسیب های فضای مجازی بکاهد چراکه هیچ گونه نظارتی برشبکه های اجتماعی وجود ندارد و هرگونه خبر، شایعه و حتی اخبار مربوط به تخریب افراد خاص توسط افراد معاند و سودجو در گروه های اجتماعی می چرخد و باعث ایجاد تنش ،هرج و مرج و اختلافات قومی و مذهبی در جامعه می شود و این به دلیل عدم فرهنگ سازی و آشنایی با شبکه های اجتماعی است .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه می توانیم با زبان خصومت با یکدیگر صحبت نکنیم و با زبان احترام یکدیگر را نقد کنیم، گفت: بپذیریم که مقداری با یکدیگر اختلاف مبانی و فکری داریم و ممکن است جریانی جریان دیگر را قبول نداشته باشد اما این امر نباید موجب توهین به یکدیگر شود.

وی در خصوص صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد این عضو شورای شهر کرج از سگ گردانی در پارک ها تصریح کرد: عده ای از مردم از سگ گردانی در پارک ها شکایت دارند زیرا گاهاً شاهد آسیب زدن به کودکان و بزرگسالان توسط سگ ها بوده و هستیم و حتی نمی توان از کنار سگ های زینتی نیز به راحتی عبور کرد، بنابراین از شهردار خواستم این امر در پارکی که محل استفاده عموم است ممنوع شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه اگر شهرداری این کار را جمع نکند، چه کسی مسوول است؟ اظهار کرد: عده ای از افراد اقدام به چرخاندن حیوانات در پارک ها کرده و از این طریق مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را برای مردم ایجاد می کنند. اگر در این زمینه اعتراض می کنم به معنای مخالفت با سگ ها نیست، این امر مستلزم شعور اجتماعی و فرهنگ است.

حجت الاسلام سعیدی تصاحب سگ ها و اهلی کردن آنها را اولین نقطه خیانت به این حیوان دانست و در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بودجه و در سال قبل از آن ۴۰۰ میلیون تومان به جشنواره تئاتر استان اختصاص یافت و امسال نیز بودجه ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کرج اولین شهری است که با ۶۰ مجموعه فرهنگی استان وارد انعقاد تفاهم نامه شده و ۲۱ مجموعه ۲۵ درصد از هزینه های اجرای برنامه های خود را دریافت کرده اند. همچنین کرج اولین شهری است که نقشه مهندسی فرهنگی کشور را به اجرا درآورده است. از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده می توان به رونمایی از هشت جلد کتاب البرزشناسی در سال گذشته در روز فرهنگی کرج خبر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج متولی فرهنگ هر استان را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن دانست و اظهار کرد: شورای دوره ششم شهر کرج ۶ و نیم میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهر را به ۱۶۷ میلیارد تومان افزایش داد. در حوزه البرزشناسی و کرج شناسی نیز مرکز البرزپژوهی به همت شهرداری کرج راه اندازی می شود.

کد خبر 6093550

دیگر خبرها

  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!