Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از بیرجند، خلیل خلیلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه بیرجند ثبت‌نام کردند که این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در این راستا تمام دانشجویانی که در نوبت اول پذیرفته شده و متقاضی خوابگاه بودند اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تعداد پذیرش دانشگاه بیرجند در سال جاری بیان کرد: از این تعداد در مقطع کاردانی ۲۴ نفر پذیرش شدند که ۱۵ نفر ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام 104 دانشجوی دوره دکترا در دانشگاه بیرجند

لیلی از پذیرش ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در مقطع کارشناسی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد  تاکنون یک هزار و 653 نفر ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد تاکنون از یک هزار و ۲۰ پذیرش 621 نفر و در مقطع دکترا نیز 104 نفر ثبت‌نام کردند خاطرنشان کرد: این دانشگاه در ارزیابی‌های دانشگاه‌های ایران رتبه 15 را به خود اختصاص داده است.

حضور ۴ عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند برای تدریس در دانشگاه‌های خارج کشور 

رئیس دانشگاه بیرجند از وجود ۴ دانشجوی تحصیلات خارجی در این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: حضور ۴ نفر از همکاران هیئت علمی برای تدریس در دانشگاه‌های خارج کشور فراهم شده است.

خلیلی به هیئت علمی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیئت علمی دانشگاه بیرجند ۳۵۱ عضو دارد که از این تعداد ۱۹ نفر استاد تمام هستند.

سال گذشته ۱۰۰ درصد بودجه دانشگاه تخصیص یافته است

وی به وضعیت بودجه‌ای دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: سال گذشته 100 درصد بودجه دانشگاه تخصیص یافته و امسال نیز در حال پیگیری برای اخذ بودجه هستیم.

رئیس دانشگاه بیرجند به پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: دو پروژه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده هنر در حال اجرا است.

خلیلی بیان کرد: این پروژه‌ها با اعتبار قریب به 20 میلیارد تومان آغاز شده و از پنج سال قبل رها شده بود و امید است تا 3 سال آینده به اتمام برسد.

خوابگاه متاهلین و درمانگاه دانشگاه بیرجند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه ۲ پروژه خوابگاه متاهلین و درمانگاه دانشگاه در بیرجند در حال انجام است و امید است امسال به بهره‌برداری برسد تصریح کرد: خوابگاه دانشکده سرایان با ظرفیت 190 نفر با هزینه بیش از 800 میلیون تومان خریداری شده و دانشجویان در آن مستقر هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: این پروژه‌ها با کمک 500 میلیون تومانی خیرین آغاز شده است و در حال حاضر نیز با کمک خیران و حامیان دانشگاه در حال انجام است.

خلیلی به اقدامات انجام شده در زمینه‌های پژوهشی اشاره کرد و افزود: تاکنون مقالات علمی پژوهشی زیادی گردآوری و در همایش‌ها نیز منتشر شده است.

انتشار ۶۰ مقاله در همایش‌های خارجی و بین المللی 

وی با اشاره به اینکه تعداد مقالات علمی پژوهشی داخلی در سال ۹۴ تعداد 54 مقاله و در سال گذشته نیز 599 مورد بوده است خاطرنشان کرد: تعداد مقالات منتشر شده در همایش های خارجی و بین المللی نیز در سال گذشته 60 مورد بوده است.

رئیس دانشگاه بیرجند تعداد مقالات منتشر شده در همایش‌های داخلی در سال گذشته را 741 مقاله عنوان کرد و یادآور شد: همچنین هشت تالیف، توسعه و ترجمه کتاب انجام شده است.

خلیلی با بیان اینکه تعداد مقالات مشترک با دانشمندان ۱۶ عدد بوده است خاطرنشان کرد: قراردادهای برون دانشگاهی نیز در سال گذشته نیز ۱۰ قرارداد بوده است.

وی با اشاره به بودجه پژوهشی اظهار داشت: طبق قانون سال ۹۳ یک تا سه درصد از بودجه‌های عمرانی و جاری دستگاه‌ها باید به پژوهش اختصاص داده می‌شد که این قانون امسال تغییر کرده است.

استقرار دبیرخانه شورای عطف خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: براساس این قانون، یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها در اختیار پژوهش قرار می‌گیرد که این قانون باید اصلاح شود.

خلیلی توسعه کیفی آموزشی را از دیگر برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قریب به 500 دانشجوی دکترا و 3 هزار دانشجوی ارشد داریم.

وی توسعه روابط بین‌الملل را از دیگر برنامه‌های دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: ورود دانشگاه به دوره پسادکترا از دیگر برنامه‌های پیش رو است و در حال حاضر دو پسادکترا در دانشگاه بیرجند مشغول پژوهش بوده که در سال آینده به پنج نفر افزایش خواهند یافت.

رئیس دانشگاه بیرجند به تشکیل شورای عطف خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دبیرخانه این شورا در دانشگاه بیرجند مستقر شده است که ما خودمان را موظف می‌دانیم که برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی را پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله زنجیرانی فراهانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در آزمون سراسری امسال، دو هزار و ۸۵۰ داوطلب در پنج رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش قرچک اضافه کرد: از این تعداد شرکت کننده یک هزار و ۹۰۰ نفر زن و ۹۵۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: از مجموع داوطلبان شرکت در آزمون سراسری، یک هزار و ۶۵۰ نفر متقاضی شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند.

کد خبر 6089275

دیگر خبرها

  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی