Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 50 هزار دانشجو از مردادماه امسال بدر راستای تقویت پیوند دانشگاه و صنعت به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، برات قبادیان روز چهارشنبه در نشست خبری چهاردهمین همایش ملی مهندسی ساخت و تولید در دانشگاه صنعتی اراک افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال شمار دانشجویانی که برای مهارت آموزی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند به 500 هزار نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: معرفی دانشجویان به مراکز صنعتی و بنگاه های تولیدی براساس فعال شدن سامانه ملی کارآموزی در سازمان پژوهش ملی ایران صورت می گیرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کمرنگ بودن ارتباط هدفمند و پایدار صنعت و دانشگاه در کشور یکی از دلایل آسیب زا در حوزه تولید است که باید این معضل در کمترین زمان ممکن برطرف شود.
قبادیان افزود: ارتباط اثرگذار در توسعه صنعتی و رونق تولید کشور از دانش افزایی و روابط هدفمند دو حوزه صنعت و دانشگاه نشات می گیرد.
وی اظهار کرد: سه تفاهم نامه برای ایجاد پایداری روابط صنعت و دانشگاه در دوره اول دولت تدبیر و امید منعقد شده است.
معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت مناسبات دانشگاه و صنعت از برنامه های اصولی دولت تدبیر و امید است.
قبادیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: از سه هزار واحد صنعتی مستقر در استان مرکزی تنها 145 واحد به بخش آران دی (تحقیقات)مجهز هستند و این کاستی رسالت و مسئولیت مدیران را برای استقرار واحد آر ان دی دوچندان می کند.
وی افزود: مسیر توسعه اقتصادی کشور از علم و دانش عبور می کند و باید دانشگاه ها نگاه جدی به تحقیقات کاربردی در حوزه رفع موانع تولیدی و کسب و کارهای درامدزا داشته باشند.
نماینده مردم اراک، خندان و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: از مجموع واحدهای صنعتی دارای مجوز آر ان دی در استان مرکزی فقط 67 واحد صنعتی به این بخش مجهز شده است که نسبت به سه هزار واحد استان درصد پایینی را شامل می شود.
سیدمهدی مقدسی افزود: نگرش در حوزه تولید در کشور نیازمند پوست اندازی است و باید واحدهای تحقیقات کاربردی ، دانش افزا و مبتنی بر نوآوری و ایده به عنوان یکی از ابزارهای مهم تصمیم سازی و راهبری حوزه تولید جدی گرفته شود.
وی اظهار کرد: دانش آموختگان مراکز علمی تجربه لازم برای فعالیت در عرصه تولیدی را ندارند و این مهم منجر شده تا در محیط واقعی کار اثربخشی لازم را نداشته باشند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مونتاژ کاری عارضه ای است که صنعت کشور به آن مبتلا است و می طلبد که حوزه بومی سازی صنعتی و تقویت دانش فنی برجسته شود تا تولید واقعی و کیفی رقم بخورد.
مقدسی افزود: بنگاه های اقتصادی حوزه تحقیقات را سرمایه اصلی خود بدانند و صرف منابع در این بخش هزینه نیست بلکه بستر رقابت پذیری تولید و کیفیت محصول را تضمین می کند.
رئیس دانشگاه صنعتی اراک نیز در این نشست گفت: 340 مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که 205 مقاله پذیرش و 155 مقاله به صورت شفاهی در کنفراس ارایه می شود.
محسن نجفی افزود: ارایه 50 مقاله به شکل پوستر و برگزاری پنج میز گرد تخصصی از دیگر برنامه های تدراک شده برای این همایش ملی است.
وی، میزگردهای تخصصی این همایش را شامل مهندسی ساخت و تولید با کارکرد گذشته و رویکردهای آینده، تاثیر سیاست های پولی و بانکی در توسعه صنعت، الزامات استراتزی های توسعه صنعتی، تقویت حمل و نقل صادراتی و نقش فن بازار های منطقه یا در انتقال فناوری های نوین، عنوان کرد.
در حاشیه این همایش ملی نمایشگاه فناوری مهندسی ساخت و تولید با 15 غرفه با همکاری 17 شرکت گشایش یافت.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم صنعت کشور است که در تولید سرانه ناخالص کشور نقش محوری دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی