Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی امتداد نیوز، علی اصغر پیوندی در جلسه بررسی و ارزیابی وضعیت رسیدگی و امدادرسانی به پناهجویان میانماری با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی و انسانی ما کمک به مردم مظلوم میانمار است، اظهار داشت: ۳ محموله امدادی و زیستی برای کمک به مردم مظلوم میانمار ارسال شده، اما لازم است که کمک‌های بشردوستانه مداومت و استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون حدود یک میلیون آواره در اردوگاههای مرز بنگلادش و میانمار زندگی می‌کنند که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. جمعیت هلال احمر به عنوان پرچمدار صلح و دوستی در جهان، وظیفه خطیر و مهم امدادرسانی و رسیدگی به نیازهای این آوارگان را پیگیری می‌کند.

ضرورت تشکیل ستاد پشتیبانی کمک به آوارگان در داخل کشور

رئیس جمعیت هلال احمر به ضرورت وجود ستاد پشتیبانی کمک به آوارگان میانماری در داخل کشور اشاره کرد و افزود: با تشکیل این ستاد، مردم عمق فاجعه ای که در کشور میانمار رخ داده را حس می‌کنند و این سبب جلب حس نوع دوستی آنها می‌شود.

پیوندی با اشاره به اینکه هر ارگانی که می‌تواند برای کمک به مردم مظلوم و بی پناه میانمار کاری انجام دهد باید به عرصه بیاید، بر نقش بی بدیل صدا و سیما در جلب مشارکتهای مردمی تاکید کرد و از تمامی گروههای مرجع، خیرین، رسانه‌ها خواست در این کار بزرگ مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: البته هر آنچه که برای کمک به مردم مظلوم میانمار انجام می‌شود باید زیر یک پرچم واحد و مشخص باشد و آن، پرچم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است که پرچم نظام نیز محسوب می‌شود. مردم به نام و آوازه جمعیت هلال احمر اعتماد دارند و هلال احمر را مرجع خوبی برای در اختیار قرار دادن کمک‌های خود می‌دانند. خدمات هلال احمر به دور از هر گونه حساسیت و شائبه سیاسی ارائه می‌شود و چهره این نهاد بشردوستانه در فضای بین المللی نیز بسیار درخشان است. بنابراین باید در کمک به مردم مظلوم میانمار، متولی اصلی هلال احمر باشد و تمامی کمک‌های ارگان‌ها، سازمان‌ها، مردم و هر آنکه می‌خواهد در این موضوع ورود کند، برمبنای حرکت جمعیت هلال احمر باشد. 

پیوندی اظهار امیدواری کرد: استمرار کمک‌های مردمی، منجر به راه اندازی یک بیمارستان صحرایی  و ۳ یا ۴ درمانگاه اقماری در اردوگاه پناهجویان میانماری شود.

حرکت زیر پرچم هلال احمر

مصطفی محمدیون – دبیرکل جمعیت هلال احمر هم در این جلسه با تاکید بر اینکه ضروری است که هلال احمر مسئول ستاد کمک رسانی به مردم میانمار و جمع آوری کمک های مردمی باشد، گفت: جمعیت هلال احمر مورد وثوق و اعتماد مردم است و با توجه به اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه خود، بار سیاسی کمک به مردم میانمار را کاهش می‌دهد. بنابراین لازم است که همه زیر پرچم هلال احمر فعالیت خود را انجام دهند؛ توجه به القاب و اسامی چندان مهم نیست بلکه همه یک مجموعه واحد هستیم که با نیت بشردوستانه قرار است یک حرکت عظیم را انجام بدهیم.

همچنین مرتضی سلیمی – رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با ارائه گزارشی از روند ارسال محموله ها؛ از آخرین توافقات تیم ارزیاب هلال احمر با مسئولان کشور بنگلادش خبر داد و افزود: مجوز استفاده از زمین مورد نیاز برای راه اندازی بیمارستان صحرایی در مرحله نهایی قرار دارد و بزودی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می گیرد.

آمادگی صدا و سیما

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم – قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه افکار عمومی جامعه آماده کمک به مردم میانمار است، گفت: در بخش های مختلف خبری به این موضوع به خوبی پرداخته شده است و اکنون زمینه ها و بسترهای لازم برای پررنگ کردن و ایجاد حساسیت نسبت به مشکلات مردم میانمار وجود دارد.

وی افزود: لازم است در مراحل سه گانه تبیینی، تبلیغی و تشویقی به این مساله ورود کرد و مراجع و سران قوا و شخصیت های برجسته لشکری و کشوری نیز برای کمک به مردم میانمار اعلام آمادگی کنند تا زمینه های جذب مردم فراهم شود.

در این جلسه سید محمدهادی ایازی – معاون امور اجتماعی در خصوص توافقات انجام شده برای تامین تجهیزات بیمارستان صحرایی و اقدامات اولیه آن توضیحانی را ارائه داد و قرار شد مشخصات تجهیزات بیمارستان صحرایی آماده ارسال در هفته جاری در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان