Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:57:26 GMT

نرخ بیکاری شهرستان میامی 9 درصد است

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۵۳۴۷

نرخ بیکاری شهرستان میامی 9 درصد است

ئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی نرخ بیکاری این شهرستان را 9 درصد اعلام کرد و گفت: طی سالجاری در این شهرستان برای 316 نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میامی جوان، امروزه یکی از مشکلات مهم جوانان در حوزه اجتماعی و معیشتی بیکاری و فراهم نبودن زیر ساخت‌های اشتغال‌زایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار میامی جوان جهت جویا شدن میزان بیکاری و اشتغال در این شهرستان با  ابراهیم غربا رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی به گفتگو پرداخت.

مشروح گفتگوی میامی جوان با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی در ادامه می آید:

میامی جوان- اداره تعاون، کار ورفاه در شهرستان میامی از چه سالی افتتاح و مهمترین وظایف این اداره را توضیح دهید؟

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی در بهمن ماه 1394 افتتاح شد.

 در بخش تعاون ایجاد اشتغال پایدار، حمایت وهدایت سرمایه گذاران را برعهده دارد.

 در بخش تعاونی ها و تشکیل شرکت های تعاونی،  نظارت بر آن ها را انجام می دهد.

در بخش روابط کار که رابطه ی بین کارگری و کارفرمایی  را برقرار می کند به بررسی مشکلات وطرح های شکایت و حق وحقوق کارگران وکارفرمایان را می پردازد.

 در بخش رفاه نیز به  امور اجتماعی و ورزشی کارگران ومحیط های کارگری و امور اجتماعی وفرهنگی می پردازد.

میامی جوان- آمار بیکاری در شهرستان میامی چقدر است؟

آمار بیکاری و نرخ بیکاری را سازمان مدیریت و مرکز آمار مشخص می کند که آخرین آمار اعلام شده از طریق مرکز آمار ایران بر طبق سرشماری سال 1395 نرخ بیکاری شهرستان میامی 9 درصد وشاهرود 11/8 اعلام شده است که این آمار زیر میانگین کشوری واستانی است.

میامی جوان- چه مزایا و امتیازات ورزشی و تفریحی برای کارگران دیده شده است؟

در بخش امور اجتماعی و ورزشی کارگران بحث رفاهیات کارگری مطرح است که کارفرمایان و کارگاه ها می توانند حامی تیم های ورزشی شوند. نشست های تخصصی، جلوگیری از آسیب های اجتماعی کارگران و مواردی از این قبیل که مربوط به امور اجتماعی کارگران باشد مربوط به این اداره است که از تیم های کارگری چه ورزش های انفرادی و تیمی استقبال می کنیم.

همچنین در 5 نقطه کشور از جمله مهدیشهر، مشهد، قم، مریوان و بندر انزلی استراحتگاه هایی وجود دارد که مختص کارگرانی است که بیمه شده تامین اجتماعی هستند و کارگران می توانند از این استراحتگاه ها با قیمت مناسب استفاده کنند.

میامی جوان- چند تعاونی در شهرستان میامی در حال فعالیت هستند؟

در بخش تعاون که به ایجاد اشتغال و فرصت اشتغال برای تمامی مردم اعم از فارغ التحصیلان، قشرخاص،  دانشجویان، خانواده ها، بانوان و... مربوط می شود که در 17 گرایش تعاونی تشکیل داده و وظیفه حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی های بر عهده اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی است .

در حال حاضر 70 تعاونی در زمینه های مختلف در سطح شهرستان میامی مشغول به فعالیت هستند.

 

میامی جوان- چرا مرکز کاریابی در شهرستان میامی وجود ندارد؟

واگذاری امور بیکاران چند سالی است که اداره کار به بخش خصوصی واگذار کرده است که مراکز کاریابی این کار را انجام می دهند.

در شاهرود و بسطام، 3 مرکز کاریابی وجود دارد و در میامی در گذشته یک مرکز کاریابی تاسیس شده بود که به دلیل عدم صرفه اقتصادی و عدم مشارکت و ثبت نام بیکاران از این مرکز و نداشتن توجیه اقتصادی این مرکز تعطیل شد.

ما در همان سالی که اداره افتتاح شد درخواست مجدد تاسیس مرکز کاریابی را اعلام کردیم که اخیرا یک نفر متقاضی را به استان معرفی کردیم که درحال انجام کارهای اولیه و تاسیس است که هنوز جوابی به ما داده نشده و امیدواریم شاهد افتتاح این مرکز در شهرستان باشیم.

میامی جوان- آیا آماری از فارغ التحصیلان بیکار شهرستان دارید؟

یکی از ضعف های شهرستان در بحث آمار با توجه به اینکه مراکز دانشگاهی به جز دانشگاه پیام نور در شهرستان نیست  که این آمار را داشته باشیم ونبود آمار بیکاران و فارغ التحصیلان که ما نرخ اصلی بیکاری و اینکه ما در چه گروه سنی و مقاطع تحصیلی بیکار داریم و اینکه آیا مهارتی دارند یا نه؟ از مشکلات شهرستان برای برنامه ریزی است که امیدواریم با ایجاد مرکز کاریابی این مشکلات هموارشده و جامعه آماری ما تکمیل شود.

میامی جوان- در شهرستان میامی چه تعداد در طرح کارورزی ثبت نام کردند؟

دولت دوازدهم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نام گذاری شد، دولت با اجرای طرح کاروزی به دنبال اشتغال فراگیر و  ارتقای سطح مهارت فارغ التحصیلان افتاد که در 6 ماهه اول سال در شهرستان میامی 68 کارورز ثبت نام کردند که 21 کاروز واجدالشرایط شدند و 4 واحد تعاونی روستایی پذیرنده برای جذب کارورزان ثبت نام کردند که سه واحد صنعتی هم در دست اقدام داریم.

 

میامی جوان- چند نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کردند؟

حدود 62 دستگاه اجرایی در کشور اشتغال خودشان را در این سامانه که مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ثبت نام می کنند که در استان تعداد 26 دستگاه اجرایی در سال 96 تعهد اشتغال دارند که تعهد اشتغال در استان 10 هزار و 747 نفربوده که در 6 ماهه اول سال برای 4 هزار 893 نفر اشتغال ایجاد شده است و در شهرستان میامی 500 تعهد اشتغال داریم که در 6 ماهه اول سال 316 اشتغال ایجاد شده است. که تعهد اشتغال می تواند استخدام، تسهیلات اشتغال زایی، معرفی به کارگاه ها وکارخانه ها و.. است که یا حمایتی با وام خوداشتغالی که حتما باید کار ایجاد کنند، بعضی ها جذب دستگاه های دولتی می شوند و بعضی افراد اداره کار به کارخانه ها یا تعاونی های زیر مجموعه خود معرفی می کند.

میامی جوان- ممنون که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.

ما هم تشکر می کنیم از شما و بسیار خوشحالیم که باب گفتگو امروز باز شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مصباح، صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان به عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمان روند کاهشی داشته و اکنون کمترین میزان نرخ بیکاری در ۱۶ سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۴ کاریابی در استان کرمان فعالیت می‌کنند افزود: امروز مراکز کارآفرینی که می‌توانند در ایده‌پردازی و اشتغال پیشران باشند به ۲۸ مرکز افزایش پیدا کرده‌اند.

مصباح، گفت: در بحث‌های اشتغالزایی در تبصره ۱۸، تعداد ۳ هزار و ۵۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان کرمان ایجاد شده که از این تعداد، یک هزار مجوز منجر به شغل شده است.

کد خبر 6094381

دیگر خبرها

  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است