Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه نظارت بر صندوق مکانیزه فروش در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که اولین تاثیر این مصوبه بازگرداندن شفافیت به کلیه فعالیت‌های اقتصادی دارای مجوز خواهد بود.

رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در این جلسه باقی‌مانده مواد مربوط به لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق فروش در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به تقریباً هفت ساعت کار تخصصی روی آن انجام شد و خوشبختانه کار تصویب مواد باقی‌مانده در کمیسیون اقتصادی به اتمام رسید البته مواردی به عنوان موارد الحاقی در دستور کار قرار دارد که ظرف یک جلسه به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس مسوول تامین مالی، نصب، راه‌اندازی و خدمات پس از راه‌اندازی به عهده سازمان مالیاتی کشور خواهد بود، افزود: کار ارزشمندی انجام شد و ما در بحث صندوق تصمیم گرفتیم مسوولیت اجرا و عملیات مرتبط با تامین مالی، نصب و راه‌اندازی و همه خدمات پس از نصب و راه‌اندازی را برای واحدهای صنفی به سازمان مالیاتی کشور محول کنیم و کاملا مسئولیت برعهده این سازمان قرار گرفت و این سازمان پاسخگوی تمامی موارد مربوط به فرآیند تامین مالی تا اجرا و خدمات پس از آن خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکلات و مسائلی که در ماه‌های اخیر شاهد بودیم بر اثر ضوابط قانونی جمع خواهد شد. اگر این لایحه در صحن علنی تصویب شود و به قانون تبدیل شود اتفاقات خوبی را در اقتصاد ایران رقم خواهد زد و اولین تاثیرش این است که شفافیت را به کلیه فعالیت‌های اقتصادی دارای مجوز برمی‌گرداند، مبارزه با پولشویی با توجه به اجرای این سامانه از مسائل اصلی خواهد بود همچنین امکان اجرای کامل مالیات بر ارزش افزوده را فراهم خواهد کرد. یکی از مشکلاتی که باعث جلوگیری از اجرای این قانون می‌شد این بود که سامانه اطلاعاتی نداشتیم.

زارع با بیان اینکه این مصوبه مشوق‌های لازم را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند، یادآور شد: در این قانون مشوق‌های خوبی دیده شده است البته در قانون هم دیده‌ایم از زمانی که صندوق مکانیزه که باید هزینه‌های آن را دولت بپردازد و سازمان مالیاتی آن را براساس بندهای قانونی ببیند در اختیار واحدهای صنفی قرار می‌گیرد و این صندوق به عنوان دارایی واحدهای صنفی محسوب می‌شود اما از مالیات دارایی‌های اتفاقی هم آن را جدا کردیم که هیچ‌گونه اثر منفی در صورت‌های مالی واحدهای اقتصادی نگذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین صندوق از ابتدا هبه می‌شود و در اختیار واحد قرار می‌گیرد و مالکیتش در اختیار خودش است ضمن اینکه هیچ بار مالی برای واحد صنفی نخواهد داشت و کل تامین مالی، فرآیند و اجرا به عهده آن خواهد بود و از این جهت به عنوان یکی از مشوق‌های مهم بود که در این قانون پیش‌بینی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد