Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریيس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به هدف‌گذاری برای رفع مشکلات معیشتی و زیرساختی 4500 روستا در کشور گفت: از 4500 روستا، تاکنون مسایل 2300 روستا به شکل کامل و مسایل 2200 روستای دیگر نیز تا 75 درصد برطرف شده است و امیدواریم تا اوایل سال آینده تمامی مشکلات این روستاها رفع شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت با بیان این‌که مسجد، یک امکان بسیار بزرگ تجربه‌شده است که از آن غفلت کرده‌ایم گفت: مساجد ظرفیت مطلوبی برای کاهش مشکلات جامعه دارند و می‌توانیم در بحران‌هایی که با آن مواجه می‌شویم از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مخبر با اشاره به ظرفیت و تأثیرگذاری مساجد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و پیروزی جنگ تحمیلی، گفت: در خصوص استفاده از ظرفیت مساجد کشور برای رفع مشکلات جامعه غفلت شده است.

وی افزود: متأسفانه از مساجد به نحو مطلوبی استفاده نمی‌شود. شاهد هستیم که درِ مساجد یک ساعت پیش از اذان باز می‌شوند و یک ساعت بعد از آن بسته می‌شوند. در حالی که مساجد کانون شکل‌گیری انقلاب اسلامی بودند؛ در مساجد اعلامیه چاپ می‌شد، جلسه برگزار می‌شد و مانند مقرهای فرماندهی بود که‌ کل کشور را هدایت می‌کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که مساجد در دوران جنگ تحمیلی هم محل فرماندهی بودند، عنوان کرد: آن‌ها که شهید، اسیر و جانباز شدند کدام‌یک مسجدی نبودند؟ همین حالا مدافعان حرم نیز این‌گونه‌اند و مسجدی هستند.

دکتر مخبر ادامه داد: مشخصه‌ی اصلی حکومت علوی، عدالت است. در حالی که در کنارمان کشورهای جمهوری اسلامی داریم، اما تفاوت ما با آن‌ها وجود رکن رهبری و ولایت فقیه است، که تبلور عدالت است. در حکومت علوی اشرافی‌گری جایی پیدا نمی‌کند و همین‌هاست که موجب رنجش حضرت آقا می‌شود. رهبری و به‌طور کلی دین، مخالف خلق ثروت نیست و حکومت اسلامی نیز دنبال خلق فقر نیست.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور گفت: در عرصه‌ی نفت و گاز در دنیا اولیم. به لحاظ دسترسی به دریا وضعیت استثنایی داریم و بسیاری ظرفیت‌های دیگر در کشور وجود دارد. عدالت و وجود این ظرفیت‌های خدادادی ایجاب می‌کند، بیکار و فقیر در چنین جامعه‌ای نباشد.

وی افزود: بیکاری و فقر، ضدعدالت است. یک عزم ملی می‌خواهد تا این‌ها به‌طور کامل رفع شود. در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یک نهضت اساسی در چند محور اتفاق افتاده است. فرزندان رهبری در ستاد توفیق داشتند تاکنون بیش از 400 هزار فرصت شغلی ایجاد کنند که انشاءالله این نهضت با جدیت کامل ادامه پیدا می‌کند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این‌که یکی از جهت‌گیری‌های جدید ستاد، اجرای طرح‌های توسعه‌ی جامع و پایدار و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق منتخب براساس الگوی اسلامی ایرانی و با مشارکت همه‌جانبه‌ی مردم است، افزود: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه‌ی 16 شهرستان و بخش را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا مسایل معیشتی و زیرساختی‌شان را حل کنیم. راور در استان کرمان، جزیره‌ی هرمز در استان هرمزگان، نهبندان در استان خراسان جنوبی، سرباز و دلگان در استان سیستان و بلوچستان، بیجار و سروآباد در استان کردستان، چاروسا و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، تکاب در آذربایجان، نورآباد در استان لرستان و حمیدیه در استان خوزستان از جمله‌ی این مناطق هستند.

دکتر مخبر افزود: امیدواریم بتوانیم با این روند نقشی اساسی در محرومیت‌زدایی ایفا کنیم. سعی کرده‌ایم که سیستم هوشمندی را در ستاد اجرایی ایجاد کنیم و به هیچ‌وجه دنبال کاری نرفتیم که یک‌جانبه باشد. به عنوان مثال در حوزه‌ی تولید دارو ضمن سودآوری اقتصادی، کاهش واردات و رفع معضلات بیماران خاص را دنبال می‌کنیم. هم‌اکنون واکسن سرطان رحم در دنیا به بازار آمده است و یکی از برنامه‌های ما ظرف یک‌سال آینده تولید این واکسن و ورود آن به بازار ایران خواهد بود.

وی با بیان این‌که تفاله‌ی نیشکر باید سوزانده شود، اما متأسفانه باعث آلودگی محیط زیست می‌شود، گفت: در حال راه‌اندازی کارخانه‌ای در شادگان با ظرفیت تولید 200 هزار تن کاغذ هستیم که خوراک و ماده‌ی اولیه‌ی آن همین تفاله‌ی نیشکر است. با این کار در واقع فعالیت اقتصادی‌ای انجام می‌دهیم که دارای چند وجه است و ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست، از قطع درختان برای تولید کاغذ جلوگیری می‌‌شود.

دکتر مخبر ادامه داد: وسعت اقدامات اجتماعی در ستاد اجرایی بالاست، به‌گونه‌ای که می‌توانیم هر هفته مراسم افتتاحیه‌ی برنامه‌های مختلف را داشته باشیم.

وی در پایان افزود: معتقدم اگر به دستورات مقام معظم رهبری به‌طور کامل عمل شود، اوضاع کشور بسیار بهتر خواهد شد. هرچند پیشرفت‌های امروز و امنیتی که داریم از رهنمون‌های مقام معظم رهبری نشأت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص شایعات تغییر در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی گفت: هیچ گونه تغییری در این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ نداده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، صد و نود و نهمین جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص نهایی‌سازی پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی بیان کرد: در جلسه 198 مورخ 11/02/1403 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیش‌نویس سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های کوانتومی مطرح و به اتفاق آراء کلیات آن تصویب و مقرر شد جزئیات سند مذکور در جلسات آتی شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا اصول و مبانی ارزشی سند مورد بحث قرار گرفت و لزوم توجه به این مبانی و اصول در تمام ابعاد علم و فناوری‌های کوانتوم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مقرر شد در پیوست سند به تفصیل بیشتری از منظر فلسفه علم و فناوری به این حوزه پرداخته شود.

افتخاری افزود: سپس برخی بندهای چشم‌انداز، اهداف کلان و شاخص‌های ارزیابی به‌منظور ارتقای امنیت ملی، تأمین نیازهای راهبردی و خلق ارزش افزوده در اقتصاد دانش‌بنیان در 7 محور اصلی آموزش عالی و نیروی انسانی، دستاوردهای علمی، پژوهش‌های کابردی، توسعه فناوری و توسعه محصول، اثربخشی، زیست‌بوم نوآوری و مشارکت بین‌المللی در این حوزه مطرح شدند که در پایان به اتفاق آراء بخش اصول و مبانی، چشم انداز و قسمت‌هایی از اهداف کلان و شاخص‌ها با انجام برخی اصلاحات تصویب شد.

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری گفت: در این جلسه، ستاد میزبان تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف بود که در حوزه‌های مرتبط با سیاستگذاری علم و فناوری به تحصیل مشغول هستند. به این ترتیب، این فرصت برای دانشجویان مستعد کشور، که فعالان آینده حکمرانی علم و فناوری ما هستند، فراهم شد تا فرآیند تصمیم‌گیری و سیاستگذاری، و تنوع مباحث آن را از نزدیک مشاهده کنند.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص شایعات تغییر در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی ضمن تأکید بر رصد تغییرات میدانی مرتبط با مصوبات در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: هیچ گونه تغییری در این مصوبه صورت نپذیرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور در سومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س): وعده صادق حضرت امام در حال تحقق است و ما داریم با چشم خودمان فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی را می‌بینیم
  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • آغاز اصلاح حادثه‌خیزترین تقاطع جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد
  • بیجار قطب تولید گندم در کشور است / لزوم رفع مشکلات مردم
  • بازسازی امامزاده ابراهیم(ع) نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها است
  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس