Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:18:50 GMT

ضرورت ساماندهی فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه ای

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۴۸۶۹

ضرورت ساماندهی فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه ای

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: بی توجهی مسئولان به این مسئله مهم خسارات جبران‌ناپذیری را به‌وجود می‌آورد.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: کنترل و ساماندهی فضای مجازی بر عهده نیروی انتظامی، سپاه روح الله و دستگاه امنیتی است اما برنامه ریزی برای تولید محتوا و همچنین ارتقای سواد رسانه ای مردم وظیفه شورای فرهنگ عمومی است و همه اعضای این شورا باید در این خصوص برنامه های مدون و کارشناسی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان تصمیم گیران نهایی مسائل فرهنگی استان، باید گام های آگاهانه در ساماندهی فضای مجازی داشته باشند و آسیب شناسی شبکه های اجتماعی را با حساسیت دنبال کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: مردم مومن و موحد ایران اسلامی نیز باید بدانند که تولید برنامه های مختلف در شبکه های مجازی از سوی غرب در راستای تخریب بنیان خانواده ها است و والدین نسبت به استفاده صحیح از فضای مجازی توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: در شبکه های اجتماعی بعضی از افراد مغرض با اهداف از پیش تعیین شده و با شیوه های و ناآشنا برای عموم مردم، اقدام به تبلیغات ضد دینی و حمله به اعتقادات مذهبی افراد به خصوص جوانان و نوجوانان می کنند، که با تحقیقات کارشناسان مشخص می شود که این اقدامات با هدف دین زدایی و توهین به مقدسات شکل گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نقض حریم خصوصی افراد، انزوا و دورماندن از محیط های واقعی اجتماعی از دیگر مشکلات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که می طلبد مسئولان بلندپایه فرهنگی کشور به این مشکلات توجه ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: فیلتر کردن فضای مجازی و برخورد سلبی با خاطیان در حال حاضر به نفع جامعه نیست چرا که بسیاری از این افراد بر خلاف میل باطنی به دام شیاطین گرفتار می شوند و برخورد در این خصوص می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: ارتقای سواد رسانه ای در جامعه ابتدا باید از مدیران، مسئولان، اساتید دانشگاه و آموزگاران آغاز و سپس به اقشار مختلف جامعه تعمیم داده شود.
وی افزود: اجرای برنامه ها و ایده پردازی ها باید از سوی همه مدیران و دستگاه های اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی استان در قالب یک قرار گاه ویژه با برخورداری از دبیرخانه ای قدرتمند برای هماهنگی برون دستگاهی انجام شود.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ارتقای سواد رسانه نیازمند پرهیز از بسیاری عادات و رفتارهای گذشته و جایگزین کردن رفتارهای جدید منطبق با فرهنگ اصالت ایرانی و اسلامی است.
سید علی آقازاده افزود: مقوله طرح ارتقای سواد رسانه ای باید به صورت کارشناسی در کارگروهی تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و با تفکیک شرح وظایف دستگاه های اجرایی در نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.
وی بیان کرد: مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نحوی که اخلاق و فضای روانی جامعه و حریم خصوصی افراد تهدید نشود، ضرورت دارد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این نهاد انقلابی بر اساس وظایف از پیش تعیین شده خود ساماندهی فضای مجازی با استفاده از ارتقای سواد رسانه ای را در دستور کار خود قرار داده است.
سردار محسن کریمی افزود: آموزش رسانه ای و برخورد قانع کننده با افرادی که در شبکه های مجازی در دام دشمنان گرفتار می شوند رویکرد اصلی سپاه روح الله است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: حفظ اخلاق و وجدان انسانی مورد نظر مردم دنیا و ایران است و همگان نیز از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند بنابراین باید از امکانات این فضا استفاده کرد و تهدیدات آن را فهرست بندی و مردم را از آن ها آگاه کنیم.
محسن شریفی افزود: استفاده افراطی از فضای مجازی سبک زندگی را تحت الشعاع قرار داده است.
تشکیل قرارگاه سواد رسانه ای با حضور نیروی انتظامی، آموزش و پرورش نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، صدا و سیما، اداره کل اطلاعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با مسئولیت سپاه روح الله برای تصمیم سازی و همچنین هماهنگ کننده با دیگر دستگاه های اجرایی از مصوبات این نشست بود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللیانتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تسریع در اجرای طرح ساماندهی و بهسازی میدان شهید حسن‌پور و نصب المان این شهید بزرگوار تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضای کمیسیون، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون خدمات شهری، مدیرعامل سازمان زیباسازی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و کارشناسان مرتبط و با هدف واکاوی و بررسی دلایل اجرایی نشدن طرح ساماندهی میدان شهید حسن پور در تالار مردم این نهاد برگزار شد، در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم تسریع در اجرای طرح ساماندهی و بهسازی میدان شهید حسن پور و نصب المان این شهید بزرگوار تأکید کردند.

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس نهاد مقدس شوراها، اظهار کرد: صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸، نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و سرفصل جدیدی در تحقّق مردم سالاری دینی و ارتقا سطح مشارکت حقیقی مردم در اداره امور کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: استفاده از خرد جمعی و مشورت در امور باعث تحقق اهداف و پیشبرد بهتر کارها خواهد شد، هرچه مردم در تصمیم‌گیری‌ها سهیم باشند، در اجرا نیز ما را حمایت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دستور کار این جلسه، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان قزوین ساماندهی و بهسازی میدان شهید حسن پور است؛ همچنین شرایط کنونی این میدان در شأن این شهید شاخص و مردم قزوین نیست.

اللهیاری ادامه داد: جلسات متعددی در کمیسیون‌های شورا در این خصوص برگزار شده است، اما به نظر می‌رسد همت و اراده‌ای برای اجرای طرح ساماندهی میدان شهید حسن‌پور از سوی مدیریت شهری وجود ندارد و این جلسه برای واکاوی دلایل اجرا نشدن این طرح برگزار شد.

وی خواستار بررسی فنی و رفع مشکلات بر سر راه این پروژه شد و در ادامه این جلسه نیز هرکدام از اعضای کمیسیون و مدیران شهری به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اجرای طرح ساماندهی میدان شهید حسن‌پور پرداختند.

به گزارش ایمنا، مهم‌ترین مشکل اجرای طرح ساماندهی میدان شهید حسن وجود چاه آب فضای سبز در این میدان است که مقرر شد تا نکات و پیگیری‌های فنی برای استحکام بخشی چاه توسط مدیریت شهری صورت گیرد و پس از برطرف شدن موانع کار در اسرع وقت کار بهسازی و اصلاح هندسی میدان شهید حسن‌پور آغاز شود

کد خبر 749030

دیگر خبرها

  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است