Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: شانزده بندِ سند 2030 در سکوت پيگيري مي‌شود.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در نشست صميمي با اعضاي شوراي مرکزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور، گفت: يک جرياني هست که سال‌ها در داخل و خارج تلاش مي‌کند نيروهاي انقلابي را آنقدر نااميد کند تا بگويند که «نمي‌شود!» بنده اين را مهمترين خطر براي جريان ارزشي مي‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهي خودمان هم وقتي دور هم مي‌نشينيم، مدام از ضعف‌ها مي‌گوييم و خودمان را تضعيف مي‌کنيم!
وي درباره کار تشکيلاتي اين اتحاديه افزود : مجموعۀ شما در بين تشکل‌هاي دانشجويي يکي از مجموعه‌هايي است که خيلي به آن اميد وجود دارد، اما توسعه تشکيلاتيِ شما هنوز به آن حدّ مطلوب نرسيده است. ما بيش از دو هزار دانشگاه در کشور داريم و تعداد دفاتر شما نسبت به اين تعداد دانشگاه، اندک است. البته نمي‌گويم «کميّت‌گرا» باشيد، اما بحث توسعه تشکيلاتي را به‌عنوان يکي از اولويت‌ها پيگيري کنيد.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها ادامه داد: هر يک از دفاتر شما در واقع يک سنگر است؛ با يک برنامه‌ريزي دقيق، تعداد دفاتر خودتان را افزايش دهيد. در اين ميان، از فرصت و ظرفيتِ دانشگاه آزاد هم استفاده کنيد، اين دانشگاه يک ميليون و پانصدهزار دانشجو دارد.
حجت‌الاسلام محمديان برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها اظهار داشت: بسياري از دغدغه‌هاي شما بايد در قالب «کرسي‌هاي آزادانديشي» پيگيري شود. رهبر انقلاب ناراحتند از اينکه در کرسي‌هاي آزادانديشي اتفاق بزرگي(در آن حدّي که مد نظرشان بوده) رخ نداده است.
وي افزود: هويت کرسيِ آزادانديشي هم به اين است که کاملاً از بخش دانشجويي يا استادي شروع شود. نه‌اينکه به‌شکل حاکميتي برگزار شود، مثلاً اينکه نهاد رهبري بخواهد اين کرسي‌ها را برگزار کند، يا اينکه مديريت دانشگاه بخواهد اين کار را انجام دهد. ما وظيفۀ پشتيباني از اين حرکت را داريم؛ نه‌اينکه خودمان اين کرسي‌ها را برگزار کنيم!پرچم اين کرسي‌ها را بلند کنيد؛ خيلي از کارهاي خوبي که شما به‌دنبال فرهنگ‌سازي آنها هستيد، در قالب همين کرسي‌هاي آزادانديشي امکان‌پذير است، ضمن اينکه اين اقدام، دفاتر شما را هم تقويت مي‌کند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به دوره‌هاي آموزشي که از سوي تشکل‌ها برگزار مي‌شود گفت: بيشترين تأکيد بنده در جلساتي که قبلاً با شما داشتم، در بحث «آموزش» بوده است، اما آموزشِ تئوري تا وقتي با تمرين عملي توأم نشود، فايده ندارد. حتماً بحث‌هاي اعتقادي و سياسي لازم است، اما اين بحث‌ها در ميدان عمل، آثار خودش را نشان مي‌دهد و يکي از مهمترين ميادين، همين کرسي‌هاي آزادانديشي است. مثلاً در بحث زنان، بهترين بحث‌ها را در همين کرسي‌هاي آزادانديشي مي‌توان مطرح کرد.
وي ادامه داد: همچنين در بحث استکبارستيزي؛ برخي از دانشجويان ما نمي‌دانند که «ما چرا با آمريکا مخالفيم؟» نه مبانيِ ما را مي‌دانند و نه تجربيات تاريخي ما را مي‌دانند. تصور مي‌کنند که مخالفت ما با آمريکا صرفاً يک نگرش سياسي است و نانِ ما اين‌طوري تأمين مي‌شده است! برخي از جوانان نمي‌دانند اين آمريکايي‌ها بودند که رابطه‌شان را با ما قطع کردند و برخلاف مفاد معاهده الجزائر عمل کردند و آن را نقض کردند. اين مسائل در کرسي‌هاي آزادانديشي، براي جوانان تبيين شود.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به مؤثر بودن برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي تأکيد کرد: کرسي‌هاي آزادانديشي ظرفيت بسياري دارد که براي رسيدگي به دغدغه‌هاي مختلف، مي‌تواند به شما کمک کند. مثلاً در ماجراي سند2030 شايد مطلع باشيد که اين سند2030 هفده بند دارد و فقط يکي از آنها دربارۀ «آموزش» است، که اين بند، به‌خاطر موجي که در جامعه ايجاد شد، تا حدّي کنترل شد. درحالي‌که الان شانزده بندِ ديگرش در سکوت دارد پيگيري مي‌شود. يعني سند 2030 فقط به بحث آموزش محدود نمي‌شود بلکه تمام ابعاد زندگي بشر را در بر مي‌گيرد و الان ابعاد ديگرش به‌صورت چراغ‌خاموش، پيگيري مي‌شود!شما ببينيد که سازمان ملل براي کشورهاي دنيا چه سندهايي را طراحي کرده که در قالب عناوين فرهنگي و رفاهي و محيط‌زيستي و فقرزدايي، مي‌خواهند دنيا را مديريت کنند.
حجت‌الاسلام محمديان چالش اصلي پيش‌روي پيشرفت کشور را غربگرايي دانست و افزود: مهمترين چالش و درگيري، درگيري با جريان غربگراست، البته برخي از شما، بحث ناکارآمدي در رده‌هاي مياني و پايين نظام را به‌عنوان مهترين چالش مطرح کرديد، اما در اينجا يک بحث بالاتري هم وجود دارد. ما درگير يک جرياني هستيم که در مجموعه‌هاي مختلف جامعه حضور دارد و تمام همّ و غم‌شان «غرب» است؛ يعني غربگرا هستند، هرچند اهل نماز و روزه هم هستند و ممکن است اعتکاف هم بيايند اما قطب‌نماي دل‌شان به سمت غرب است. اينها خوشبختي و سعادت جامعه را در اين مي‌دانند که در همۀ عرصه‌هاي زندگي از نسخه‌هاي غرب استفاده کند.
وي تأکيد کرد: هرچه سازمان ملل، يونسکو يا يونيسف بگويند، براي اين جريان غربگرا مثل وحيِ مُنزَل است که هيچ جاي ترديدي در آن نيست! اينها ساختارهايي که از غرب آمده را مقدس مي‌دانند و مي‌گويند «ما بايد خودمان را با آن تطبيق دهيم!» اين جريان به‌دلايل مختلف- از جمله اينکه ما نتوانستيم وظايف خودمان را درست انجام دهيم- در بخش‌هاي مختلف حاکميت، ريشه دوانده‌اند و در عرصه‌هاي تصميم‌گير هم تا حدّي مؤثرند و تلاش مي‌کنند که دغدغه‌هاي اصليِ خودشان را به‌نوعي اِعمال کنند.
حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به نفوذ انديشه غربگرايي در برخي از افراد ادامه داد: عده‌اي هستند که شعارهاي انقلابي هم مي‌دهند و اگر لازم باشد شعار مقاومت هم مي‌دهند اما انديشۀ آنها انديشۀ غربگراست، خيلي از اينها قصد خيانت هم ندارند اما واقعاً اعتقادشان بر اين است که تنها راه نجات، فقط همان مسيري است که غرب رفته است و اصلاً راه ديگري غير از اين را قبول ندارند.
وي اضافه کرد: البته برخي هستند که مي‌فهمند غرب، سرابي بيش نيست اما به‌دليل منافع باندي يا منافع شخصي‌شان، ملت را به آن سمت مي‌برند. امروز بخش‌هاي مختلفي از اقتصاد جامعه فلج شده‌اند به‌خاطر اينکه برخي حاضر نيستند منافع خودشان از واردات کالاهاي خارجي را کم کنند، همچنين به‌خاطر اينکه برخي از ساختارهاي اداري و برنامه‌ريزيِ ما دچار مشکلاتي هستند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها افزود: خيلي از اين غربگراها، چون فضاي جامعۀ ما اجازه نمي‌دهد، آنچه در پسِ انديشه‌شان هست را صراحتاً بيان نمي‌کنند. اينها را وادار کنيم که حرف‌شان را صريح بزنند، و جريان دانشجويي مي‌تواند اين کار را انجام دهد؛ چون جريان دانشجويي در اين ميان، منافعي ندارد که تهديد شود!
وي گفت:مراسم 13 آبان امسال يک فرصت مناسب براي تقويت استکبارستيزي است؛ با توجه به شرايط کنونيِ جامعه و اينکه خوش‌بيني‌هايي که به آمريکا وجود داشت، تا حدّي افول کرده است. از اين فرصت طلايي که پيش آمده، استفاده کنيد.
حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به رفتارهاي دولت‌هاي آمريکا و اروپا درباره برجام عنوان کرد: از اين فرصت استفاده کنيد و نگذاريد اين اشتباه تکرار شود که عده‌اي بخواهند آمريکا را به «آمريکاي خوب و آمريکاي بد» تفکيک کنند و بگويند: «در آمريکا دو نوع دولت هست؛ يکي مثل دولت اوباما عاقل است و ديگري مثل دولت ترامپ، ديوانه است!» اين را تبيين کنيد که آمريکا «يک واقعيت» دارد، البته تفاوت‌هايي بين اين دو حزب وجود دارد، اما واقعيت اين است که آمريکا همواره در مقابل انقلاب و مردم ايران، يک موضع داشته‌ است.
وي افزود: بدتر از تفکيک آمريکا به خوب و بد، اين است که آمريکا را از اروپا تفکيک کنند! اين از خطراتي است که مي‌تواند باعث شود در جهت‌گيري‌هاي ما، دوباره اشتباه ديگري اتفاق بيفتد. درحالي‌که اروپا و آمريکا بين خودشان تقسيمِ وظيفه کرده‌اند و اين را خودشان هم علناً مي‌گويند. برخي يک زماني مي‌گفتند: «اروپا کاره‌اي نيست؛ همه‌کاره آمريکاست!» و حالا حرف ديگري مي‌گويند.
حجت‌الاسلام محمديان خطاب به فعالان دانشگاهي درباره تبيين رفتار استکباري آمريکا در طول تاريخ گفت: براي تبيين دلايل استکبارستيزي و تقابل ما با آمريکا، مسائلي که در کفِ جامعه هم مي‌توانيد به آنها بپردازيد، بحث‌هاي مربوط به «منافع ملي» و «امنيت ملي» است، درحالي‌که مباحث تئوريک را بيشتر در محافل خاص، مي‌شود مطرح کرد.
وي افزود: همچنين لازم است تجربيات انقلاب خودمان را به نسل جوان منتقل کنيم. حداقل اينکه اقدامات آمريکا را در پنجاه سال اخير در نقاط مختلف دنيا، بازگو کنيم. هرجاي دنيا که يک ديکتاتوري بوده، آمريکا از او حمايت کرده و هرجايي که يک صداي آزادي‌خواهي بلند شده، عوامل آمريکا آن را سرکوب کرده‌اند. شما در همين منطقۀ خودمان ببينيد که عقب‌مانده‌ترين کشورها که ضد دموکراسي هم هستند دوستان صميمي آمريکا مي‌شوند!
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ادامه داد: اين چهرۀ بزک‌کرده‌اي که از آمريکا درست کرده‌اند، نه در منطقۀ ما و نه در هيچ جاي ديگري از دنيا ديده نمي‌شود. ما بايد با ذکر اين تجربيات تاريخي، چهرۀ واقعي آمريکا را نشان دهيم و نفرت از آمريکا را در بين مردم و به‌ويژه بين جوانان‌مان، ايجاد کنيم.
حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به وجهه مردمي تشکل‌هاي دانشجويي تأکيد کرد: نکتۀ ديگر، دربارۀ جنبۀ مردميِ تشکل‌هاي دانشجويي است. نبايد بگذاريد که پرچم عدالتخواهي و حمايت از محرومين و مبارزه با مفاسد اجتماعي را ديگران به‌دست بگيرند. يعني کساني که به عدالت و مبارزه با فساد، اعتقاد ندارند، بيايند و اين پرچم را به‌دست بگيرند! آنها مي‌دانند که با اين پرچم، مي‌توانند دانشجوها را جذب خود کنند. درحالي‌که حمايت از محرومين و مبارزه با فساد، پرچم امام و رهبري است که بايد در دست شما باشد. پرچم مبارزه با فساد بايد در دست نيروهاي حزب‌اللهي باشد. البته به‌دست گرفتن پرچم مبارزه با فساد، هزينه هم دارد.
وي ادامه داد: اينکه شما وارد بحث اردوهاي جهادي و کمک به کميتۀ امداد شده‌ايد، به کار شما برکت مي‌دهد. اين سنت الهي است؛ وقتي خدا ببيند که بندگانش به فکر خدمت به محرومين هستند، به کارشان برکت و توفيق مي‌دهد.يکي از راه‌هاي جذب افراد، همين اردوهاي جهادي و خدمت به محرومين است. چون برخي از دانشجوها از مسائل سياسي فرار مي‌کنند، اما با اين انگيزه مي‌آيند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره وجود جرياناتي در جامعه و در دانشگاه‌ها که به دنبال مصادره خط امام هستند در صورتي که هيچ اعتقاي به آن ندارند، گفت: بحث مصادرۀ خط امام هم يکي از چالش‌هايي است که با آن مواجه هستيم. کساني که به امام اعتقادي ندارند و بسياري از مباني امام را قبول ندارند، مي‌خواهند امام را مصادره مي‌کنند! لذا پرچم خط امام هم بايد در دست نيروهاي انقلابي مثل شما آن‌قدر بلند باشد که ديگران نتوانند از امام استفاده ابزاري کنند. يک راهش اين است که در کرسي‌هاي آزادانديشي، آنها را بياوريد و بپرسيد: «شما کدام بخش از خط امام را قبول داريد؟ اصلاً از کدام امام سخن مي‌گوييد؟»
وي تأکيد کرد: امام(ره) مهمترين سرمايۀ انقلاب اسلامي است، امام(ره) نمادِ تفکر انقلابي و اسلام ناب است؛ نگذاريد امام را تحريف کنند. تحريف امام، خطر بزرگي است که وجود دارد. گاهي در مجموعۀ کساني که منتسب به امام هستند، اين تحريف دارد اتفاق مي‌افتد و گاهي به‌نام امام، به دشمنان و مخالفان امام فرصت مي‌دهند که سوءاستفاده کنند.
حجت‌الاسلام محمديان درباره موضوع مقاومت در منطقه افزود: نکتۀ ديگر، دربارۀ بحث مقاومت است. خدا با اين جريان شهيد حججي به ما نشان داد که در جامعۀ ما چقدر اميد وجود دارد! و نشان داد که جامعۀ ما غير از اين چيزي است که در برخي رسانه‌ها و فضاهاي مجازي منعکس مي‌شود.
وي گفت: اين تجليلِ مردم از شهيد حججي، نشان مي‌دهد که جريان مقاومت در جامعۀ ما جريان بسيار قوي و قدرتمندي است. عده‌اي مي‌خواهند القاء کنند که اينها به حاشيه رفته است. درحالي‌که موضوع ايثار و شهادت در جامعۀ ما به حاشيه نرفته است و مردمِ ما قدر اينها را مي‌دانند.اين فضايِي که الان در بين نيروهاي مقاومت در منطقه وجود دارد و اين رويش‌هايي که در يمن و ساير مناطق ايجاد شده را اگر بتوانيم به‌درستي به داخل جامعۀ خودمان منتقل کنيم، اميدها چندبرابر خواهد شد.
وي تأکيد کرد: نکتۀ بعدي دربارۀ واحد خواهران است. بنده قبلاً هم اين را يادآوري کرده‌ام که بخشِ خواهران در تشکل‌هاي ما با ظرفيتي که در دانشگاه‌ها وجود دارد، متناسب نيست. با اينکه انگيزه در بخش خواهران خيلي بالاتر است؛ خصوصاً در فعاليت‌هاي فرهنگي. ضمن اينکه درصدِ حضور دختران در دانشگاه‌ها، در کلِ آموزش عالي، نصف است و در دانشگاه‌هاي بزرگ، بيش از 50درصد است. لذا بايد بخش واحدِ خواهران را تقويت کرد.
حجت‌الاسلام محمديان درباره مسئله برجام و مذاکرات و نتايج و رفتارهاي حاصل از آن گفت: دربارۀ موضوع برجام هم نکته‌اي را عرض کنم. امروز، برجام مثل يک آيينۀ عبرت شده است. لازم نيست دولت را ملامت کنيم و بگوييم: «ما که گفتيم اين‌گونه خواهد شد...» ما از اين مرحله گذشته‌ايم و اين يک آينۀ عبرت است. مي‌ارزيد در جامعۀ ما که سال‌ها امريکا را بزک کرده بودند، چنين عبرتي حاصل شود.سال‌ها گفته بودند: «همۀ مشکلات ما به‌خاطر اين است که با آمريکا رابطه نداريم و اگر اين رابطه برقرار شود، چه منافعي عايد مردم خواهد شد و همه مشکلات‌مان حل خواهد شد!» واقعاً ارزش داشت که مردمِ ما دوباره اين مسئله را تجربه کنند.
وي افزود: بايد اين را به‌عنوان آيينۀ عبرت، براي مردم مطرح کنيم. لازم نيست با ادبيات تند بگوييم: «بياييد اعتراف کنيد که شکست خورده‌ايد!» چون ممکن است يک نوع لجبازي سياسي در جامعه، اتفاق بيفتد.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تأکيد کرد: مي‌توانيد موضوع را اين‌گونه مطرح کنيد که «در مقابل نقضِ برجام توسط آمريکا، شما چه اقدامي انجام مي‌دهيد؟ آيا به اروپا تکيه مي‌کنيد؟ آيا اروپايي‌ها قابل اتکا هستند؟» يادداشت‌هاي آقاي روحاني در همان دورۀ قرارداد سعدآباد را بخوانيد که تصريح کرده است: «اروپايي‌ها اصلاً قابل اعتماد نيستند!»در چنين شرايطي، مطالبۀ «نقض در مقابل نقض» از سوي شما، خيلي درخواست بزرگي نيست. برجام را اين‌قدر روشنگري کنيد که ديگر زمينه‌اي براي برجام‌هاي ديگر باقي نماند.
حجت‌الاسلام محمديان درباره مسئله سازش با دشمن و هزينه آن براي کشور تأکيد کرد: نکتۀ ديگر اين است که «هزينۀ سازش و مذاکره و همراهي با دشمن بيشتر از هزينۀ مقاومت است» به مردم نشان بدهيم که سازش چقدر هزينه دارد!
وي افزود: يکي از اساتيد محترم که امسال نزد رهبر انقلاب صحبت مي‌کرد، ‌گفت: تجربۀ بين المللي نشان مي‌دهد که هرجا جريان استکبار توانسته است جريان مقابل خودش را پاي ميز مذاکره بکشاند، بعدش يک جنگي اتفاق افتاده است.برداشت آمريکايي‌ها از مذاکره اين است که ما توانستيم رقيب خودمان را به زمين بزنيم و پاي ميز مذاکره بياوريم. يعني آنها از مذاکره، برداشتِ پيروزي دارند و کسي که احساس پيروزي مي‌کند، طبيعتاً مي‌خواهد تا آخرِ اين راه را برود!
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها خطاب به دانشجويان گفت: امروز جريان دانشجويي، بحث «پسابرجام» را کليد بزند و هزينه‌هاي سازش را بيان کند. اينکه بنا بود اقتصاد کشورمان رونق پيدا کند و حالا چه شد؟ واردات چقدر بيشتر شده است؟ قرار بود براي ما تکنولوژي جديد بياورند، و الان چه آورده‌اند؟ چقدر در سرمايه‌گذاري‌ها گشايش ايجاد شده است؟اگر هزينه‌هاي سازش را-که همين الان به ما تحميل شده است- روشن‌گري کنيد، خودبه‌خود فضا به سمتي مي‌رود که ديگر نمي‌توانند خيلي روي بحث سازش، تأکيد کنند.
حجت‌الاسلام محمديان به تزريق نا اميدي از سوي دشمن در بين نيروهاي انقلابي اشاره کرد و افزود: نکتۀ آخر اينکه يک جرياني هست که سال‌ها در داخل و خارج تلاش مي‌کند نيروهاي انقلابي را نااميد کند تا خودشان بگويند که «نمي‌شود!» بنده اين را مهمترين خطر براي جريان ارزشي مي‌دانم. گاهي خودمان هم وقتي دور هم مي‌نشينيم، مدام از ضعف‌ها مي‌گوييم و خودمان را تضعيف مي‌کنيم!
وي اضافه کرد: دوستاني که دربارۀ انديشکده‌هاي دشمن تحقيق مي‌کنند، مي‌توانند کُدهايش را استخراج کنند که دشمنان با چه راهکارهايي دارند اين يأس و نااميدي راتزريق مي‌کنند.حتماً در جامعۀ بزرگي مثل جامعۀ ما ضعف‌هايي وجود دارد. کشوري که 39 سال در حال مبارزه است طبيعتاً مشکلاتِ ساختاري و آسيب‌هاي اجتماعي هم در آن وجود دارد. آن جريان غربگرا هم دارد کارِ خودش را انجام مي‌دهد. ولي اگر اين 39 سالِ گذشته را نگاه کنيد، مي‌بينيد که چقدر پيشرفت کرده‌ايم، ضمن اينکه مشکلاتِ ما قبلاً بيشتر از الان بوده است.
حجت‌الاسلام محمديان اظهار داشت: اين دوره، با دورۀ اصلاحات قابل مقايسه نيست! الان جريان ارزشي در دانشگاه‌ها، خيلي محکمتر و مسلط‌تر است و حضورش پررنگ‌تر است. در آن دوره، جريان ارزشي در دانشگاه خيلي غريب بود و خيلي تحت فشار بود. بنده تا حدّي مي‌دانم که شما در دانشگاه با چه مشکلاتي مواجه هستيد، اما شما اصلاً غربت دورۀ اصلاحات را نداريد.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: همچنين، امروز فضاي منطقه هم خيلي به نفع ماست. آمريکا نسبت به بيست سال قبل، بسيار ضعيف‌تر شده است. حتي در داخل آمريکا هم بحث فروپاشي مطرح است. بايد مراقبت کنيد از اين جرياني که دارد يأس و نااميدي را تزريق مي‌کند. انسان اگر همۀ امکانات را هم داشته باشد ولي مأيوس باشد، به جايي نمي‌رسد. منتها اگر اميد داشته باشد-حتي اگر امکانات هم نداشته باشد- پيروز خواهد شد. مراقب باشيم که خودمان به همديگر نااميدي را تزريق نکنيم.
وي افزود: متأسفانه اين نااميدي به برخي از شخصيت‌ها نيز دست داده است و فکر مي‌کنند که ما راه چاره‌اي نداريم و بايد با غرب، سازش کنيم! حتي برخي از آنها خالصانه مي‌گويند: «براي اينکه انقلاب را حفظ کنيم بايد با غربي‌ها بسازيم!» درحالي‌که حيات ما در ايستادگي مقابل دشمن است و الا دشمنان، ما را يک لقمه مي‌کنند و مي‌بلعند!
حجت‌الاسلام محمديان گفت: جريان‌هايي که نااميدي را به جامعه تزريق مي‌کنند، بهتر بشناسيم و مبانيِ بحث اميد خودمان را هم بشناسيم. قله‌هاي پيشرفت خودمان را ببينيم. انقلاب اسلامي ما مدام در حال رشد است، البته اين ظرفيت را دارد که در داخلش ديدگاه‌هاي مختلفي سر کار بيايند. قوۀ مجريه و قضائيه و مقننه هم فقط يک بخشي از نظام است؛ اصلِ نظام ما مردم هستند! امروز چند ميليون آدم علاقمند وجود دارند که حاضرند براي اين نظام و آرمان‌هايش جان بدهند؛ اين مهمترين قدرتِ نظام است، هيچ جاي دنيا چنين قدرتي نيست!
وي تأکيد کرد: امروز بهترين دورۀ تشيع در طول تاريخ است؛ شيعه در طول تاريخ، هيچ روزي بهتر از اين روزها نداشته است. هيچ‌وقت اين‌همه امکانات به لحاظ کمّي و کيفي در اختيار تشيع نبوده است. مکتب اهل‌بيت(ع) هيچ‌وقت اين‌همه مريد، اين‌همه رسانه و اين‌همه مبلّغ نداشته است.
تسنيم
506
تسنيم
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری

عباس عبدی در واکنش به اظهارات جنجال برانگیز مهدی نصیری گفت: مشکل آقای نصیری این است که به دلائل پیش‌گفته و سوابق موجود، احتمال کمی وجود دارد که افکار عمومی با گزاره‌های اعلام شده ایشان همدلی کند، لذا همه در پی یافتن طرح و برنامه‌ای پیچیده در پشت ماجرا هستند. با این حال باید منتظر بود تا حقیقت روشن شود.

به گزارش خبرآنلاین، ادعاهای اخیر مهدی نصیری در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی که خواستار آن شده بود اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کنند، با واکنش‌هایی همراه شده است. او مدعی است که پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند.

عباس عبدی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب، ضمن آنکه تاکید دارد «براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست»، می‌گوید؛ «مشکل آقای نصیری این است که به دلائل پیش‌گفته و سوابق موجود، احتمال کمی وجود دارد که افکار عمومی با گزاره‌های اعلام شده ایشان همدلی کند، لذا همه در پی یافتن طرح و برنامه‌ای پیچیده در پشت ماجرا هستند. با این حال باید منتظر بود تا حقیقت روشن شود.»

عبدی به سکوت اصولگرایان نیز کنایه می‌زند و می‌گوید؛ «واقعیت این است که در این مورد خاص اصولگرایان عزیز هستند که باید موضع‌گیری صریحی می‌کردند اما…»

مشروح گفتگوی عباس عبدی را بخوانید؛

آقای عبدی! پس از گفتگوی آقای نصیری با بی‌بی‌سی انتقادهای زیادی بویژه از سوی اصلاح‌طلبان داخلی مطرح شد، تحلیل شما چیست؟

واقعیت این است که در این مورد خاص اصولگرایان عزیز هستند که باید موضع‌گیری صریحی می‌کردند، آنان که درباره همه چیز برای اعلام موضع پا به رکاب هستند در این مورد سکوت کرده‌اند. ولی چون نمی‌خواهند به انتساب گذشته ایشان اشاره شود یا به این علت که به درستی گمان می‌کنند موضع‌گیری آنان فاقد نفوذ است زحمت این کار را بر دوش اصلاح‌طلبان انداخته‌اند.

عبور نصیری از منتهی الیه حکومت به منتهی الیه اپوزیسیون به سرعت رخ نداده است

فکر می‌کنید که چرا آقای نصیری فرایند عبور از منتهی‌الیه حکومت را تا منتهی‌الیه اپوزیسیون طی کرده است؟ و چرا با ایشان برخورد نشد و به راحتی اجازه خروج هم داشتند.

واقعیت این است که گرچه عبور این فاصله از سوی آقای نصیری موجب تعجب است ولی خیلی هم فوری رخ نداده است و چند سال طول کشیده است. این پدیده در میان جناح اصولگرایان حاکم مسبوق به سابقه است و تا کنون افراد زیادی این مسیر را رفته‌اند.

علت هم این است که آنان از نزدیک شاهد موارد بی‌صداقتی یا توطئه‌چینی و دودوزه‌بازی و در نهایت عمق اندک افکار در آن سو هستند. ابتدا خود را توجیه می‌کنند و می‌گویند انشاالله گربه است ولی وقتی زیاد شد از درون خالی می‌شوند و کافی است یک تجربه منفی شخصی هم پیدا شود و به یکباره از آن‌ها عبور نمایند.

درباره‌عدم برخورد و آزادی خروج هم بیش از آن که نکته‌ای متوجه آقای نصیری باشد مربوط به تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های رفتاری جاری است که موجب می‌شود کسانی را برای زدن کوچکترین حرفی احضار کنند و برای انتقاد از حجاب اجباری چنین تحت فشار قرار گیرند، دیگران با بیان تندترین مواضع آزاد باشند. در واقع باید با همه همینگونه با سعه صدر مواجه شوند. امیدواریم که چنین شود. مبنای رفتار نباید سیاسی باشد باید قضایی محض باشد.

فارغ از اینها به نظر شما ایشان چرا رفت؟

ما وظیفه داریم همان را که گفته باور کنیم مگر این که شواهد دیگری در نقض آن بیان شود. ولی مشکل آقای نصیری این است که به دلائل پیش‌گفته و سوابق موجود، احتمال کمی وجود دارد که افکار عمومی با گزاره‌های اعلام شده ایشان همدلی کند، لذا همه در پی یافتن طرح و برنامه‌ای پیچیده در پشت ماجرا هستند. با این حال باید منتظر بود تا حقیقت روشن شود.

به نظرتان آن طرف از او استقبال خواهند کرد؟

پاسخ به این پرسش سخت است. آن طرف نیروهای پراکنده و با وابستگی‌ها و کارفرمایان سیاسی و فکری و حتی مادی گوناگونی هستند. بعلاوه در سطح اظهار نظر که افراد حرف‌های خودشان را می‌زنند ولی در سطح همکاری بعید می‌دانم که با وجود چنین وضعی اعتماد کسی برای اقدام عملی جلب شود.

براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست

به عنوان آخرین سوال فکر می‌کنید ایده او برای کسانی جذاب است؟

دنیای سیاست بیش از این که دنیای ایده‌ها باشد دنیای قدرت است. میان قدرت و ایده باید رابطه نزدیکی باشد. این حرف‌ها را دیگرانی هم در خارج زده‌اند ولی بسرعت به حاشیه رفته‌اند. در شرایط کنونی همان کسانی که علیه آنان حرف می‌زد، قدری از این فضا بهره‌مند می‌شوند.

به نظرم یک دو راهی قرار خواهد داشت که هر دو سویش زیان است. ولی ایده او بیشتر ناشی از این است که سیاست به امری شخصی تقلیل یافته و گویی اراده‌های افراد به تنهایی منشأ اثرات تعیین کننده است. بعلاوه براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست.

فارغ از این که با کدام‌یک موافق باشیم یا خوب بدانیم راه میانبری هم وجود ندارد. برخی خواسته‌اند تحت عنوان تحول‌خواهی راه میانه نشان دهند در حالی که تحول‌خواهی بر مضمون و محتوا تاکید دارد که هم می‌تواند شامل اصلاح‌طلب شود و هم برانداز. در حالی که این دو شیوه فعالیت سیاسی هستند. مثل زمان انقلاب که همه برانداز شدند با محتواهای کاملا متفاوت و حتی متضاد از یکدیگر. شیوه و راهبرد سیاسی قابل میانبر زدن نیست.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • پیگیری سوپر لیگ کاراته با تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو