Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@18:38:33 GMT

رکود شدید در طرح رونق تولید

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۷۹۴۰

رکود شدید در طرح رونق تولید

پول‌نیوز - با گذشت شش ماه از آغاز سال ۱۳۹۶ تنها حدود 4 درصد از تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی مربوط به طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده است، رقمی که با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان سال نگرانی زیادی را درباره محقق شدن اهداف این طرح ایجاد می کند.در سال گذشته طرح رونق تولید اقتصادی با پرداخت تسهیلاتی معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز این طرح به عنوان مکمل طرح قبلی برای پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی به ۱۵ هزار واحد صنعتی مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طرحی که قرار است امسال تحت عنوان رونق تولید مدنظر قرار گیرد، ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت به ۱۰ هزار واحد صنعتی برای بهبود وضعیت فعلی و نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پنج هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به منظور نوسازی و به سازی تعریف شده است.در این زمینه، آمارها تا ابتدای مهرماه امسال، بیانگر این است که ۲۶ هزار و ۴۱۸ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در طرح رونق تولید ثبت نام کرده‌اند.

 از این تعداد هفت هزار و 634 واحد به بانک معرفی و مبلغی حدود ۵۹۰۰ میلیارد تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌ است. با این حال، تنها هزار و 316 واحد تولیدی مبلغی حدود هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند. رقمی که 3.96 درصد از 30 هزار میلیارد تومان تعریف شده است و نشان می دهد که امسال پرداخت تسهیلات بانکی به این واحدها، وضعیت چندان خوبی ندارد. این در حالی است که وضعیت این واحدها نیز مساعد نیست.

به طوری که چند روز قبل شریعتمداری وزیر صنعت، در مراسم روز ملی صادرات و در حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، با انتقاد از وضعیت واحدهای تولیدی اظهار کرد: ۹۵ درصد واحدهای تولیدی کشور صادراتی نیستند و واحدهای صنعتی موجود بیشتر برای تامین نیاز داخلی و جایگزینی واردات شکل گرفته‌اند در حالی که باید با توسعه، صادرات محور شوند. بنابراین نوسازی صنایع باید به طور جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.



منبع:خراسان

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان