Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ آیان) محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکری شفاهی گفت: مدت‌هاست که نمایندگان نمی‌توانند از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس استفاده کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این تذکر گفت: به دلیل گودبرداری بی‌قاعده در کنار مرکز پژوهش‌ها، این ساختمان ترک برداشته به طوری که هم وازرت مسکن و هم شهرداری تهران طی نامه‌ای اعلام کردند احتمال خطر ریزش این ساختمان بسیار جدی است.

وی ادامه داد: ما برای اینکه این مسئله را حل کنیم دیدیم که باید از یک دستگاه ساختمان بگیریم، چون این‌ها به حدود ۵ الی ۶ هزار متر ساختمان نیاز داشتند و در سال گذشته طی نامه‌ای از شهرداری تهران خواستیم ساختمانی در اختیار ما قرار دهند و بعد از مدتی آن‌ها اعلام کردند ما چنین ساختمانی نداریم.

لاریجانی تصریح کرد: بعد از مدتی از وزارت آموزش و پرورش خواستیم ساختمانی را در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار دهد و ساختمانی نیز وجود داشت که آن‌ها به ما اعلام کردند که ما به آن نیاز داریم در صورتی که آن ساختمان خالی بود.

رئیس مجلس  با بیان اینکه با این شرایط ما مجبور شدیم ساختمان مجلس قدیم را تعمیر کنیم که مرکز پژوهش‌ها به آنجا نقل مکان کند، اظهار کرد: ساختمان مجلس قدیم را تعمیر کردیم تا راه حلی پیدا کنیم که در این زمینه مبالغی نیز هزینه شد و طی سه ماه این ساختمان برای نقل مکان مرکز پژوهش‌ها آماده شد.

لاریجانی ادامه داد: وقتی مرکز پژوهش‌ها قرار بود به ساختمان قدیم مجلس نقل مکان کند مجمع تشخیص مصلحت نظام که شکلی جدید پیدا کرده طی تقاضایی از مقام معظم رهبری درخواشت کردند که ساختمان مجلس قدیم را به آن‌ها بدهند و بنده نیز خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتم و اعلام کردم برای جایابی برای مرکز پژوهش‌ها مکانی نداریم و بنابراین ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نیز در نامه‌ای جواب دادند که این تغییرات انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام از ساختمان قدیم مجلس استفاده کند و ما ساختمانی را در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار می‌دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: ما هم گشتیم و ساختمانی که سیستم اداری داشته باشد تا در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار دهیم پیدا کردیم و خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم و اعلام کردم که ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت را در اختیار مجلس قرار دهد که مرکز پژوهش‌ها به آنجا نقل مکان کند و مشکل آن‌ها نیز حل شود و ما نیز ساختمان مجلس قدیم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز دستور دادند که مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار مجلس قرار گیرد که در این بین دبیر مجمع تشخیص مصلحت بحث‌هایی را داشتند و اعلام کردند که در این بابت مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم ساختمان را به مجلس بدهیم و همین باعث شد که این کار قدری طول بکشد.

رئیس مجلس ادامه داد: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام حتی پیشنهاد داد که ساختمان مجلس قدیم در اختیار مجلس باشد و ما نیز اعلام کردیم مشکلی نداریم ما پیشنهاد دهنده نبودیم، ولی چون رهبری دستور فرمودند: همه باید اطاعت کنند.

لاریجانی اظهار کرد: قرار بر این شد که ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص که در نیاوران است را در اختیار ما قرا ردهند که تاکنون ۴ تا ۵ طبقه از این ساختمان را در اختیار ما قرار دادند و مرکز پژوهش‌ها در حال انتقال است البته این کار قدری طول می‌کشد و به آقایان نیز گفتیم در این شرایط مرکز پژوهش‌ها نمی‌تواند کار خود را انجام دهد و هر چه سریعتر آن‌ها ساختمان را تخلیه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در حال پیگیری این موضوع است تا مشکل برطرف شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام فعلا از ساختمان مجلس قدیم استفاده می‌کند و اگر از نظر آئین‌نامه ما مشکلی پیدا کنیم بباید به آن ساختمان برویم و باید از آنجا استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم اصفهان بر یک‌سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان هستند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره پیگیر موضوعاتی همچون مسائل زیست‌محیطی، حوزه آب و آلودگی هوا یا فرونشست برای برطرف‌کردن مشکلات شهروندان در شهر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان بر یک سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شورا در ابعاد و مؤلفه‌های حکمروایی شهری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به‌دنبال تکمیل آن است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در بُعد شفافیت و پاسخگویی، حکمروایی مشارکت مبنا ورود پیدا کردیم و پیگیر پروژه‌هایی همچون رصدخانه شهری هستیم.

وی با اشاره به تصویب طرح ساب در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این طرح همان سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر است، همچنین طرح شهربان، شهراندیش و شهریار مورد تصویب قرار گرفت که اجزای تکمیل‌کننده حکمروایی مشارکت مبنا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر طرح حکمروایی داده مبنا و بحث ارتقای بهره‌وری در سطح شهر هستیم و امیدواریم در این مسیر به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 748378

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان