Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین سمپوزیوم بررسی تکنولوژی و راهکار های نوین ازدیادبرداشت با حضور شرکت های داخلی و سه شرکت اتریشی و در اتاق بازرگانی سفارت اتریش برگزار شد.

نخستین سمپوزیوم بررسی تکنولوژی و راهکار های نوین ازدیادبرداشت با حضور شرکت های داخلی و سه شرکت اتریشی و در اتاق بازرگانی سفارت اتریش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، در ابتدای مراسم دکتر زاهدزاده رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت نفت گاز درباره اهمیت ازدیادبرداشت به خصوص در فاز تزریق آب صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سه شرکت شرکت اتریشی فعال در حوزه نفت و گاز به ارائه دستاوردها و تکنیک های خود برای افزایش ضریب بازیافت پرداختند.

در بخش دوم مراسم دایتهارد کراتزر (Diethard Kratzer)، سخنگوی شرکت «HOT» درباره فناوری های نوین ازدیادبرداشت و تخصص این شرکت در ارائه راهکارهای تکنولوژیک برای افزایش ضریب بازیافت در مخازن بالغ و پیچیده صحبت کرد. این شرکت خدماتی در حوزه های مختلف اکتشاف، ارزیابی و توسعه مخزن، ازدیاد برداشت و بهبود تولید فعالیت دارد.

کراتزر در ابتدا درباره اهمیت ارزیابی یکپارچه پارامترهای تاثیرگذار در تولید و در سطح و درون مخزن صحبت کرد. وی با ارائه مثالی واقعی از مخزنی بالغ و شکافدار در دانمارک و چالش های موجود در آن، راهکارهای گوناگون ازدیاد برداشتی را مورد بررسی قرار داد. از افت فشار به دلیل رسیدن به بلوغ، آبدهی بالا و میانشکنی سریع بلافاصله بعد از تزریق، به عنوان چالش های موجود در این مخزن یاد شد.

وی درباره افزایش ضریب بازیافت این مخزن گفت: «راهکار نخست ارائه شده برای افزایش بازدهی استفاده از لوله مغزی سیار به منظور تزریق مواد سنگین و بستن نواحی با تراوایی و آبدهی بود. این راهکار موفق شد ۲۰ درصد تولید را بهبود و ۳۰ درصد از میزان آبدهی آن بکاهد. اما برای رسیدن به بازدهی بیشتر روش های نوین تری مورد نیاز است.»

کراتزر در ادامه به مرور روش های نوین این شرکت برای افزایش بازیافت این مخزن پرداخت.

روش آنالیز میکروسکوپی خرده های حفاری (MACC)ابزار نوین آنالیز حساسیت SenExراهکارهای میکروسیالی (Microfluidic)

 

او در ادامه پایان سخنرانی خود افزود:« جمع آوری داده های مختلف از لاگ و مغزه و خرده های حفاری و توصیف ویژگی های زمین شناسی و پارامترهای نفتی قبل از ساخت دوباره مدل در مخازن بالغ بسیار اهمیت دارد.»

در بخش بعدی سمینار، شرکت «ILF» به ارائه راهکارهای خود برای افزایش ضریب بازیافت با تمرکز بر تصفیه و اصلاح ساختار آب پرداخت. شرکت «ILF» در حوزه های مختلف نفت وگاز، انرژی و محیط زیست و پخش و پالایش فعالیت دارد و به کارفرمایان مشاوره تخصصی می دهد. هایگ هولف (Helge Hoeft)، سخنگوی این شرکت درباره اهداف اصلی «ILF» گفت : «هدف اصلی ما در حوزه نفت و گاز طراحی بهینه ترین سناریو برای تزریق متناوب آب به درون مخزن در مراحل ابتدایی است.»

شرکت «ILF» برای رسیدن به بهترین سناریو تزریقی و ازدیادبرداشتی فناوری های زیر را پیشنهاد کرد:

سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)سیستم مدیریت بهینه پروژه (PMC)

علاوه بر روش های فوق، این شرکت در بهینه سازی فرایند تصفیه و آزمایش تطبیق پذیری سیال تزریقی به مخزن نیز فعالیت دارد. هولف در ادامه افزود:« تصفیه و اصلاح سیال تزریقی در مراحل ابتدایی یکی از کلیدی ترین فاکتورها برای افزایش ضریب بازدهی است. اگر پایه های نخست برای افزایش بازدهی مخزن را بدون فکر و مطالعه برداریم، در انتها برای جبران خسارت مجبور به صرف هزینه های گزافی خواهیم شد.»

وی همچنین انجام آزمایش های تطبیق سیال تزریقی با سیالات درون مخزنی را امری ضروری عنوان کرد و گفت:« عدم انجام تست تطبیق پذیری در مخزن می تواند باعث ایجاد رسوب های مختلفی از جمله باریوم سولفات شود که برای رفع آن در مخزن بسیار مشکل است.

در بخش آخر سمینار نیز شرکت «SONNEK» به ارائه دستاوردهای خود در صنعت و حوزه ازدیاد برداشت پرداخت.

وارنر ویزندر(Warner Wiesender)، سخنگوی این شرکت اهداف اصلی «SONNEK» را کاهش میزان آب دورریختنی در با اصلاح ساختار و تصفیه آن و تهیه سیال آبی بهینه برای بهبود ضریب بازیافت برشمرد. او دراین باره افزود: « شرکت ما برای تصفیه و بهبود ساختار آب، از روش ها و تکنیک های نوینی برای جداسازی ذرات جامد، جداسازی گاز، جداسازی ذرات بسیار ریز نفتی و جامد از آب بهره می گیرد.»

فناوری GALAXIE Towerشناورسازی گازهای محلول(Dissolved Gas Flotation)فناوری FLOTOFILTERتصفیه آب به وسیله میکرواورگانیزم هاغشاهای نوین SiC

علاوه بر تکنولوژی های یاد شده، شرکت «SONNEK» در زمینه تولید شیرهای تزریقی و سیستم تزریق آب با فشار بالا به درون مخزن نیز راهکارهای منحصر به فردی را ارائه داد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نام جام خلیج فارس برگزار می‌شود و این حرکت پسندیده همواره مورد تعریف و تمجید اهالی فوتبال و جامعه قرار گرفته است. طبعاً هیچ‌کس با نام خلیج فارس مشکل ندارد و همه دوست دارند خلیج فارس را همواره با همین نام زیبا صدا بزنند و به خاطر بسپارند، اما راستش ما خیلی متوجه نشدیم چرا باید پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شود؟

قاعدتاً استقلال نیازی به این پسوند ندارد و خلیج فارس هم آنقدر بزرگ و تعریف شده هست که نیازی به یک تیم فوتبال نداشته باشد. در تمام سال‌های گذشته بسیاری از باشگاه‌های ایرانی با پیشوند‌ها و پسوند‌های مختلف به میدان رفتند که از آن جمله می‌توان به سپاهان اصفهان اشاره کرد که با نام‌های مختلفی همچون سیمان سپاهان و یا فولاد مبارکه در مسابقات حاضر شد، اما این اسم سپاهان بود که همواره در ذهن‌ها باقی می‌ماند. حتی پرسپولیس سال‌ها با نام پیروزی در مسابقات ظاهر می‌شد، اما همه فوتبالدوستان همچنان نام واقعی این تیم یعنی پرسپولیس را بر سر زبان‌ها می‌آوردند و حتی رسانه‌ها هم بعضاً از کلمه پرسپولیس به جای پیروزی استفاده می‌کردند.

بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس هم واقعاً هیچ نیازی نبود که پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شود. به طور کلی تغییر نام تیم‌ها اقدام جالبی نیست وگرنه همان‌طور که اشاره کردیم همه ایران خلیج فارس را به همین نام زیبا می‌شناسند و هیچ تیم، گروه، قبیله و دسته‌ای مشکلی با خلیج فارس ندارد.

البته استقلالی‌ها مثل پرسپولیسی‌ها و هواداران سایر تیم‌ها همواره احترام خاصی برای خلیج فارس قائل بودند و همان‌طور که اشاره شد همه رقابت‌های لیگ برتر با نام خلیج همیشگی فارس برگزار می‌شود، اما از روز گذشته  خیلی ها مخالفت و واکنش خود را نسبت به اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام استقلال نشان دادند. به نظر می رسد مسئولان شرکت هلدینگ خلیج فارس مطالعه زیادی روی تبعات تغییر یا اضافه کردن اسم استقلال انجام نداده اند. کاظم اولیایی مدیرعامل اسابق باشگاه استقلال در این زمینه به خبرنگار آنا گفت:بعد از 45 سال باشگاه‌داری دولتی کاملاً به بن‌بست رسیده بودیم و این نوع باشگاه‌داری داشت خیلی به باشگاه لطمه می‌زد. شرایط نامطلوبی که پیش آمده بود چاره‌ای جز اینکه به سمت شرایط مطلوب برویم نگذاشته بود. یکی از راه‌های تغییر خصوصی‌سازی بود. مالکان جدید باید طرح و برنامه توسعه ارائه بدهند. باید دید این تغییر اسم هم بخشی از شرایط توسعه است یا نیست؟

وی افزود: امیدواریم مالکان جدید ارائه طرح کنند و اگر پسوند «خلیج فارس» که به نام استقلال اضافه شده تأثیر مهم و قطعی در طرح توسعه دارد در آن صورت اضافه شدن این نام در اختیار مالکان است.  بعد از آن این تغییر نام قابل ارزیابی است. اطلاعات کافی ندارم ولی هر اقدام رو به جلویی را برای تجدید ساختار و ایجاد ساختار مدرن و به روز برای باشگاه استقلال قطعاً مورد استقبال من است. ساختار قبلی برای استقلال که پرافتخارترین تیم ایران در آسیاست جواب نداد. نتیجه آن حذف از دو دوره لیگ قهرمانان آسیا بود و باید ساختار مدرنی داشته باشیم که منجر به کسب سومین سهمیه آسیایی شود.

به نظر می رسد در خصوص تغییر نام، اضافه شدن اسم، تغییرات گسترده، تغییر مدیرعامل و انتخاب مربی یا حتی نفرات شاغل در باشگاه باید ابتدا مطالعه کافی صورت بگیرد زیرا هر اقدامی در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت روی ذهن جامعه اثر گذار است و بازتاب های فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی اضافه شدن نام «خلیج فارس» به استقلال/ اولیایی:مالکان جدید باشگاه اول طرح توسعه ارائه بدهند
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان