Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار سابق مرکزی کاشمر با هشدار نسبت به جدی بودن بحران آب از امکان‌پذیر بودن اجرای روش‌های نوین آبیاری در زمین‌های خرده مالکی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا دهباشی امروز در آیین تودیع و معارفه بخشداران سابق و جدید بخش مرکزی کاشمر در محل سالن اجتماعات شهید شهابیان اظهار داشت: در مدت حدود هشت سال که توفیق خادمی مردم خوب و باصفای بخش مرکزی کاشمر را داشتم از همکاری شوراهای روستاها و دهیاران برخوردار بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما اگر کاری می‌کنیم در حقیقت وظیفه خود را انجام می‌دهیم چرا که بابت آن حقوق دریافت می‌کنیم اما شوراهای روستاها بدون هیچ چشمداشتی و بدون اینکه به لحاظ مالی منتفع شوند شبانه‌روز تلاش می‌کنند و در کنار آنان دهیاران نیز با روحیه جهادی در خط مقدم به انجام خدمت مشغول هستند.

بخشدار سابق بخش مرکزی کاشمر ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر توجه زیادی از نظر ایجاد  اشتغال و عمران و آبادی به روستاها شده است ضمن اینکه پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا و همچنین توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی روستاها هم به خوبی انجام شده است.

دهباشی تصریح کرد: نهضت آسفالت روستاها با قیر رایگان و بهبود وضعیت راه‌های روستایی از جمله حرکت‌های جهادی و اقدامات بسیار خوبی بود که توانستیم در اکثر روستاهای بخش مرکزی کاشمر شاهد آن باشیم ضمن اینکه تمام برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی با لحاظ اقتصاد مقاومتی و رعایت صرفه و صلاح و اولویت‌های شناسایی شده بوده است.

وی گفت: یکی از آسیب‌هایی که در چند سال اخیر در روستاها با آن مواجه بودیم بالا بودن آمار طلاق بود که پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد ازدواج زودهنگام یکی از دلایل مهم طلاق در روستاهاست لذا با برگزاری دوره‌های آموزش خانواده سعی کردیم این مشکل را کاهش دهیم.

بخشدار سابق مرکزی کاشمر با اشاره به موضوع کاهش منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: در بحث کاهش مصرف آب کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کشاورزی از آنجا که در گذشته اعلام می‌شد زمین‌های کشاورزی کاشمر به دلیل خرده مالکی امکان استفاده از این روش‌ها را ندارد به عنوان الگو استفاده از روش‌های نوین در زمین‌های خرده مالکی روستای فروتقه انجام و به این نتیجه رسیدیم که امکان استفاده از این روش‌ها در زمین‌های خرده مالکی هم وجود دارد.

وی تأکید کرد: باید با افزایش سطح علمی کشاورزان و باغداران و استفاده از آنچه که در اختیار داریم بحران آب را کنترل کنیم چرا که این بحران، خطری است که نمی‌توان آن را انکار کرد لذا باید متولیان امر و دولتمردان به صورت جدی پیگیر آن باشند.

دهباشی گفت: ارتقاء فرهنگ مشارکت مردمی در روستاها موضوع بسیار مهمی است چرا که بدون حضور و همکاری مردم امکان انجام بسیاری از کارها وجود ندارد به عنوان مثل موضوع دفع آب‌های سطحی و نیز تعریض و آسفالت معابر روستایی بدون همکاری و مشارکت مردم کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: همچنین اگر در کارها اولویت بندی و هدف‌گذاری نداشته باشیم به نتیجه‌ای که مد نظر است نخواهیم رسید لذا در ابتدای هر سال به دهیاران و شوراهای روستا تأکید می‌کردیم که افق یک ساله خود را تعریف کنند چرا که اولویت بندی متناسب با نیاز جامعه و مردم یک ضرورت است.

بخشدار سابق مرکزی کاشمر با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از منابع اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و منابع موجود به طور بهینه استفاده کنیم و از مصرف بیهوده و غیر ضروری خودداری کنیم چرا که این منابع به راحتی به دست نیامده است که به راحتی از دست برود.

دهباشی افزود: در گذشته روستاهای بهاریه و گندم‌بر کاشمر از شورا برخوردار نبودند اما برای اولین بار بعد از انقلاب در دوره‌های چهارم و پنجم، انتخابات شوراها را در این روستاها برگزار کردیم و کد دهیاری هم برای آن‌ها اخذ و از اعتبارات روستایی هم برخوردار شدند.

وی ادامه داد: توجه به ورزش روستاها هم مد نظر قرار داشته است به ویژه با توجه به اینکه ورزش بانوان در روستاها مغفول مانده بود به سمت احداث سالن‌های سرپوشیده رفتیم و هم اکنون در چند روستا موضوع احداث سالن آغاز شده است که امیدواریم تکمیل شود.

بخشدار سابق مرکزی کاشمر گفت: دهیاران، مسئول مدیریت بحران روستاها هم هستند و باید همه با کمک هم موضوع مدیریت بحران روستاها را پیگیری کنیم که در همین راستا معضل آبگرفتگی روستای مغان به صورت ریشه‌ای حل شد.

دهباشی تصریح کرد: اگر در این دوره هشت ساله خدمتی انجام داده‌ام وظیفه من بوده و مرهون دهیاران و شوراهای روستاها هستم اما اگر کاری را نتوانستیم انجام دهیم و بر زمین مانده است قصور و کوتاهی بنده بوده و لذا از همه اهالی بخش مرکزی کاشمر عذرخواهی می‌کنم و امیدوام عذر من را بپذیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است