Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و ایام پیاده روی اربعین و ورود زائران پاکستانی به عراق از ایران و پرواز مستقیم،شرکت های هواپیمایی نیز با درک سود سرشار این جابجایی مسافران، نسبت به برقراری پروازهای مختلف اقدام کرده اند.

به گزارش ایرنا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 18 هزار و 500 زائر پاکستانی عتبات عالیات از 24 شهریور امسال تا سی ام مهرماه از طریق پایانه مرزی میرجاوه این استان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی خانقائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود این زائران پاکستانی به خاک ایران اسلامی در این مدت با اتوبوس و پای پیاده انجام شده است و امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده است.
وی افزود: هفت هزار و 744 زائر با 176 دستگاه اتوبوس پاکستانی و افزون بر 10 هزار زائر به صورت پیاده در این مدت از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند.
به گفته مسئولان ایرانی، سال گذشته 42 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم محرم و اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.
سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است و زائران پاکستانی در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
آمار ذکر شده در سطور بالا بخشی از آمار مسافران پاکستانی اربعین است که برای زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا و امام علی علیه السلام در نجف اشرف از این کشور به عراق سفر می کنند.
بخش زیادی از این زائران نیز که از بضاعت مالی بیشتری برخوردارند، با سفر هوایی به عراق عزیمت می کنند.
طی روزهای گذشته پروازهای شرکت های هوایی 'قطریه، الامارات، کویت، پی - آی - ای پاکستان و العربیه' از شهرهای پاکستان به عراق افزایش قابل توجه یافته است.
به عنوان مثال، شرکت هواپیمایی العربیه روزانه سه پرواز از فرودگاه های 'فیصل آباد، سیالکوت و مولتان ' برقرار شده و شرکت هواپیمایی پاکستان نیز هفته ای سه پرواز از فرودگاه بین المللی قائد اعظم شهر کراچی به مقصد نجف اشرف برقرار کرده است.
شرکت های هواپیمایی قطریه، الامارات و کویت نیز با توجه به سود این تجارت، نسبت به راه اندازی پروازهای مستقیم از اسلام آباد یا کراچی به مقصد نجف اقدام کرده اند.
در این بازار پرسود، جای شرکت های هواپیمایی ایرانی خالی است.
اگرچه نخستین پرواز مستقیم بین پایتخت های ایران و پاکستان روز سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه سال جاری انجام شد و با فرود شرکت هواپیمایی ایرانی کیش ایر در فرودگاه اسلام آباد، گام دیگر در راستای توسعه مناسبات دو کشور همسایه برداشته شد.
به نظر می رسد، فعالیت بیشتر و حضور شرکت های هواپیمایی ایرانی در پاکستان برای گسترش مناسبات دو کشور و استفاده از فرصت ها ضروری است.
'خاور انور خواجه' مدیر فرودگاه بین المللی شهر صنعتی سیالکوت پاکستان نیز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان ظرفیت های تجاری بین دو کشور به ویژه در شهر صنعتی سیالکوت ، آمادگی شرکت های هواپیمایی پاکستان و این فرودگاه را برای توسعه همکاری با ایران اعلام کرد.
پاکستان در شهرهای 'اسلام آباد، سیالکوت، لاهور، فیصل آباد، کراچی، مولتان، بهاولپور، رحیم یارخان، گوادر، چیترال، اسکردو، گلگیت، سکهر، پیشاور، کویته و تربت' فرودگاه دارد.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران

برخی گزارش ها از تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران به دلیل جابجایی اجباری خبر می دهند.

به گزارش عصر خبر؛ در پی تخلیه شدن ساختمان شرکت پخش منطقه تهران واقع در خيابان بهار به دلیل نا ایمن بودن، کارکنان این شرکت به اجبار به ساختمان انبار نفت شركت ملي پخش فرآورده ها واقع در باقر شهر در حاشیه جنوبی شهر تهران منتقل شده اند.   بنا به این گزارش؛ این جابجایی اجباری با اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران رو برو شده و آنها امروز در محوطه حیاط این شرکت دست به تحصن زده اند.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه های سوخت در ایام نوروز جزئیات سهمیه بندی بنزین 1403 / سهمیه اسنپ و تپسی قطع می‌شود مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟