Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، اردوهای راهیان نور از جمله حرکت های فرهنگی تاثیرگذاری است که بعد از دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های بعدی، راه اندازی شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این اردوها عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش های دوران دفاع مقدس یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت عظیم اردوهای راهیان نور که بطور وصف ناپذیری در سراسر کشور ترویج شده که باز رهبر انقلاب از ین حرکت، ثروت عظیم برای تولید فرهنگی نام برده اند.

این اردوها در قالب کاروان های متعددی هر ساله به مناطق عملیاتی اعزام می شوند که یکی از این قالب کاروان ها، بصورت دانشجویی و توسط بسیج دانشجویی است که از جمله پرعمق ترین اردوها است و هر سالها شاهد گسیل شدن تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند از طریق این کاروان ها دانشجویی به اردوهای راهیان نور هستیم.

طرح جایگزین اردوی دانشجویی راهیان نور فاقد ماهیت معرفتی آن است

اما همانطور که هر حرکت ارزشی، در مقابل خود مشکلات و سنگ اندازی هایی را نیز دارد؛ متاسفانه این سنگ اندازی این بار در  محیط دانشگاه خود را نشان داده و بر اساس مستندات موجود، بر اساس ابلاغیه سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کشور، ردیف بودجه اردوهای راهیان نور برای دانشجویان این دانشگاه ها در سراسر کشور حذف شده و طرح جایگزین خارج از هویت این اردو ارائه شده است.

مهدی اکبری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز  در تشریح این اقدام دانشگاه فرهنگیان، گفت: بر اساس ابلاغیه از سوی دانشگاه فرهنگیان کشور، به دانشجویان گفته شده شما چون دانشجو معلم هستید؛ هر کدام از شما با اتوبوس های راهیان نور دانش آموزی بعنوان مشاوران راهیان، اعزام شوید.

وی با بیان اینکه سال های قبل از سوی دانشگاه مبالغ اندکی همچون ۵ میلیون تومان به چنین اردوی عظیمی اختصاص داده می شد؛ افزود: امسال همین مبلغ را هم از ردیف بودجه اردوی راهیان نور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان حذف کردند و این در حالی است که برای برنامه های دیگری همچون هفته پژوهش و برنامه های دیگر ردیف بودجه های مستقل وجود دارد.

اکبری تصریح کرد: این طرح جایگزین ماهیت دانشجویی این اردو را از بین می برد و باعث شده دانشجویان استقبال نکنند.

ابلاغیه ای بدون مصوبه شورای فرهنگی

وی خاطر نشان کرد: این طرح جایگزین، بدون تصویب در شورای فرهنگی سازمان مرکزی فرهنگیان کشور ابلاغ شده و از سوی سازمان مرکزی برای مقابله با آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز با اشاره به بخش ۱۶ ماده ۸۶ سند توسعه بیان داشت: بر اساس این سند کلیه دستگاه های اجرایی موظف هستند نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی امور ایثارگران طبق ابلاغ ۲۹/۲/۸۹ اقدام نمایند.

وی ادامه داد: طبق بخش  همین سند دولت موظف است به منظور تداوم اجرای برنامه های شاخص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخصوص استمرار و فراگیر نمودن اردوهای راهیان نور با ایجاد و توسعه ظرفیت ها و زیرساخت های لازم در سرفصل اعتبارات فرهنگی وزارتخانه ها و سازمان ها اقدام نماید.



مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تبریز ضمن ابراز تاسف از حذف بودجه ناچیز ۵ میلیونی در ردیف بودجه امسال اردوی راهیان نور این دانشگاه، گفت: آقایان در ابلاغیه خود اعزام دانشجویان در گروه های دانش آموزی در قالب طرح مشاوران سلامت راهیان نور را کارورزی حساب می کنند تا با اعطای گواهینامه در امتیاز بندی استخدام آنها لحاظ شود که این موضوع نیز در تضاد با روح و ماهیت این اردوی فرهنگی است.

حذف ردیف بودجه راهیان نور دانشجویی به شیوه دانش آموزی

وی تاکید کرد: این طرح جایگزین و حضور دانشجویان در کاروان های دانشجویی، حذف ماهیت دانشجویی این اردو و مثله کردن راهیان نور دانشجویی است.

اکبری همچنین در ادامه تشریح جزئیات این طرح جایگزین به شیوه هزینه کرد آموزش و پرورش برای اردوهای راهیان نور اشاره کرده و گفت: اداره آموزش و پرورش مقداری از هزینه اردوی راهیان نور را توسط بسیج دانش آموزی از سپاه تامین می کند و بخش دیگر که بر عهده خود است را از طریق هزینه ثبت نام از دانش آموزان می گیرد و عملا دولت در این موضوع هزینه ای نمی کند تا بدین ترتیب ردیف بودجه راهیان نور حذف شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این طرح جایگزین، طرحی شکست خورده است؛ افزود: خاکریز دشمنان را نمی توانیم فتح کنیم چون دوستان ما آنجا هستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه گفت: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

به گزارش ایسنا،‌ محمدحسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه در خصوص تجمع حمایتی دانشجویان آمریکایی از مردم غزه اظهار کرد: با تداوم جنایت‌های وحشیانه صهیونیسم که با حمایت‌های مستقیم آمریکا و کشورهای غربی و سکوت کشورهای عربی انجام می‌پذیرد، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا در اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گسترده؛ ولی مسالمت‌آمیز، خواهان قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم کودکش صهیونیستی و عدم ارسال تجهیزات شدند.

وی ادامه داد: اما نیروهای امنیتی و پلیس به اتهام و بهانه عجیب یهودستیزی با ورود به دانشگاه‌ها به سرکوب و اعمال خشونت پرداخته و صدها نفر از دانشجویان و اساتید را بازداشت کردند این اقدامات به‌وضوح مخالف آزادی بیان و آزادی اعتراض ادعایی غربی‌هاست و برای عدم انعکاس جهانی این خشونت‌ها به دیوارکشی در اطراف محل‌های معترضین و تحصن‌کنندگان پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: این اعتراضات در واقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان احرار به قلب آمریکا پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند.

وی گفت: تاریخچه و تجربه جنبش‌های دانشجویی در غرب نشان می‌دهد این جریان برخاسته از خواسته‌های بومی و ملی است و رنگ و بوی ضدیت با جنگ‌طلبی مثل جنگ ویتنام ضدیت با سیاست‌های امپریالیستی و مخالفت با کمونیسم و مبارزه با تبعیض نژادی بین سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مانند آنچه که در آفریقا جنوبی در حمایت از مبارزات نلسون ماندلا بسیار موفق و مؤثر بوده است.

جوادی تصریح کرد: این جنبش الان بار دیگر فعال شده تا آغازی باشد بر پایان نژادپرستی صهیونیسم، امیدواریم این بار هم بتواند به هدف بلند و حق‌طلبانه خود نایل شود.

وی خاطرنشان کرد: این جنبش دانشجویی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و حتماً آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش الهام‌بخشی داشته و دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام می‌توانند هم‌صدا با آنها جنبش جهانی دانشجویی برای قطع ریشه صهیونیسم که همه قواعد بین‌المللی و انسانی را زیر پا گذاشته به پا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان