Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کمبود تخت اعصاب و روان، از راه اندازی اولین اورژانس بیماران اعصاب و روان در آینده نزدیک در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سید حسین داودی در جلسه هم اندیشی با پزشکان، اساتید و اعضای هیئت علمی بیمارستان شهید محمدی گفت: ارتقای کمی، کیفی و زیرساخت آموزشی از مهمترین برنامه های اجرایی دانشگاه در سال ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودی با بیان اینکه هدف از نشست و دیدار با اساتید، دریافت نقطه نظرات ارزشمند و بیان مشکلات مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم است، عنوان کرد: گروه های آموزشی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان ساختار آموزشی در دانشگاه‌ها هستند و پایدارترین و موثرترین برنامه توسعه ای چه به لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری، زمانی محقق خواهد شد که شروع و شکل گیری و طرح آن از مسیر گروههای آموزشی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بالای ۴۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه از همکاران متعهد به خدمت ضریب k  بوده و این موقتی بودن اعضاء هیأت علمی یکی از مشکلات حوزه آموزشی است.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که از ابتدای کار همواره پیگیر آن بوده و در حال اتمام است، موضوع بازنگری در تشکیلات دانشکده بوده که مراحل انتهایی تصویب در وزارت متبوع را طی می کند که امیدواریم تا پایان سال ۹۶ تشکیلات جدید مصوب و برای اجرا به دانشگاه ابلاغ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، در خصوص سیاست تهیه تجهیزات پزشکی برای واحد های آموزشی درمانی گفت: به جز تجهیزات پزشکی اصلی که ضرورت یک بیمارستان ارجاعی است (نظیر MRI ، سی تی اسکن)، سایر تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی با توجه به محدودیت اعتباری، زمانی در اولویت خرید قرار می گیرند که هم از نظر آموزشی  دارای اولویت باشند و هم نیاز اساسی مردم استان باشد.

وی اضافه کرد: عدم تهیه این تجهیزات منجر به عزیمت بیماران به استانهای همجوار می شود که در همین راستا با حمایت مقام عالی وزارت، آنژیوگرافی دوم نصب و رادیوتراپی با انرژی بالا در حال نصب است که به زودی نسبت به خرید الکتروفیزیولوژی قلب، oct چشم، ردکم اندوسونوگرافی تا پایان سال ۹۶ اقدام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص پرداخت کارانه پزشکان و کارکنان نیز گفت: متاسفانه در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت شش ماهه ابتدای سال گذشته، ۱۵ تا ۲۰ درصد پرداخت کمتری توسط بیمه ها در حوزه درمان صورت پذیرفته که این روند باعث کندی نظام پرداخت شده است.

داودی با بیان اینکه، یکی از سیاستهایی که با جدیت پیگیری شده ؛ تلاش برای پرداخت هر ماهه حداقل یک ماه از کارانه های معوقه بوده است، گفت : این موضوع تا ماه گذشته بر اساس سیاستهای اولیه محقق شده بود، اما در ماه جاری به دلیل کمبود نقدینگی تا کنون پرداخت نشده که همه تلاش خود را برای ادامه یافتن این سیاست به کار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با اشاره  به کمبود تخت اعصاب و روان، از راه اندازی اولین اورژانس بیماران اعصاب و روان در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت : با بهره برداری از این پروژه حداکثر در یک ماه آینده ، حداقل ۱۳۰۰ متر به فضای فعلی بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا اضافه می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سیدکاظم رضوی، با اشاره به طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال گفت: کلیه بیمارستان‌های دولتی، کلینیک‌های دولتی و مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان عمومی و تخصصی در واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی– درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه‌شده را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جزو اولین دانشگاه‌ها در کشور است که این طرح را اجرا می‌کند بنابراین ممکن است اختلالاتی وجود داشته باشد که بیشتر مرتبط با زیرساخت‌ها و سامانه‌های بیمه‌ای است بنابراین وجود اختلال به معنای اجرا نشدن طرح نیست و دانشگاه علوم پزشکی آنچه را که بر عهده داشته به اجرا درآورده است و بیمه‌ها هم نیز باید در این زمینه پویاتر شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بیمه بودن کودکان زیر هفت سال شرط برخورداری از خدمات رایگان درمان در این طرح است، افزود: این طرح یارانه سلامتی است که دولت برای کودکان ایرانی زیر هفت سال در نظر گرفته است و اتباع را شامل نمی‌شود و تمام کودکان بیمه‌شده تأمین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح از این طرح برخوردار می‌شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های بیمه سلامت از بین بیمه‌های ارائه شده، برای خدمات درمانی رایگان بستری و سرپایی آماده است و این بیمه بیشترین همکاری را در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی دارد اما در خصوص بیمه تأمین اجتماعی که 70 درصد بیمه‌شدگان را شامل می‌شود هنوز زیر ساخت‌های آنها به زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی متصل نیست و یک سری کارها باید به صورت دستی توسط بیمه‌شدگان انجام گیرد.

رضوی یاداور شد: شهروندان مدنظر داشته باشند که چون این طرح در ابتدای کار است ممکن است مواردی پیش بیاید که از پیش‌بینی خارج است با این حال چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود آمد مدیران بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تابعه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229895 برچسب‌ها استان یزد روانشناسی کودک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران