Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد – ایرنا – تولیت آستان قدس رضوی گفت: همایش پیاده روی اربعین حرکتی پایدار و رو به جلو برای امت اسلامی است که راهپیمایان در آن احساس تشکیل یک دارند و به همین دلیل مستکبران اخبار آن را سانسور می کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در آیین بدرقه زائران و خادمان بارگاه منور رضوی برای پیوستن به خیل راهپیمایان اربعین حسینی که در بارگاه منور امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: اتفاقی که در همایش بزرگ اربعین می افتد از آن جهت بی نظیر است که آمدن مهدی موعود (عج) را برای عدالت در جهان نوید می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی گفت: مصیبت بزرگ برای عالم بشریت، شهادت امامان و پیشوایان و اولیای خدا به دست بدترین انسانهاست اما در تاریخ و فرهنگ تشیع، یک عاشورا و یک اربعین وجود دارد که برای آن همه انبیا و اولیای الهی اشک ریختند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: با شهادت امام حسین (ع) و یارانش، عاشورا به پایان نرسید بلکه اراده الهی این گونه بود که عاشورا روز تولد عاشوراییان و روز آغاز تحول بشریت باشد.
وی بیان کرد: این فطرتهای بیدار است که انسانهای عالم را در مقابل اباعبدالله (ع) خاضع می کند، از این روز مساله عاشورا به مسلمانان تعلق ندارد بلکه به انسانیت و همه آزادگان جهان تعلق دارد.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: نجات و حیات انسان در گرو پاسداشت از عاشورا و مفاهیم بلندی است که امام حسین (ع) در این روز تاریخی برای نجات انسان در همه عصرها و همه نسلها خلق کردند.
وی اظهار کرد: سخن اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا برای همه قرون و اعصار و سخن حیات بخش برای انسان است اما مستکبران تلاش کردند این سخن انسان ساز معیار دین نباشد.
وی گفت: دلیل شکل گیری مراسم گرامیداشت اربعین حسینی این است که نمادی برای بقای عاشورا باقی بماند لذا همایش بزرگ پیاده روی اربعین، پرچم بلندی پیش روی انسان معاصر قرار می دهد تا پیام عاشورا و خون اباعبدالله الحسین در طول زمان گم نشود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در اربعین حسینی، سخن از زبان فطرت آدمی است که این زبان بسیار کارآمد و مهم است زیرا قطرات اشک برای امام حسین (ع) به قدرت نرم اسلام برای نظام اسلامی تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین قدرت راهبردی و نرمی برای اسلام، جنبش ها و ریزشهای اسلامی است که این قدرت نرم در راهپیمایی بزرگ اربعین در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این همایش بزرگ دلدادگی، مهمان و میزبان مشخص نیست، هر کس با هر گویش، دین و زبانی با پشت سر گذاشتن همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مسیری گام برمی دارد که تمدن ساز و جلوه ای از انسجام در غیرمسلمانان برای نشان دادن دلدادگی به پروردگار متعال است.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی جلوه ای از گرایش به معنویت، دین، آزادگی و مقاومت و جلوه ای از استکبارستیزی، دشمن شناسی و ایستادگی در برابر هدف است.
وی اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین حسینی عبور از همه سیطره های کمیت ها در جهان و پیوستن به خیل عظیم کیفیت، دلدادگی و عشق به باری تعالی است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی، سخن مردم است که برای آنچه امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، مردم با حضور بی بدیل خود به نام دلدادگی و عشق به پروردگار متعال از عالم امروز جهل زدایی می کند.
به گزارش ایرنا، 60 موکب به نام حضرت رضا (ع) از سوی آستان قدس رضوی در مسیر عبور راهپیمایان اربعین حسینی در شهرهای عراق برپا خواهد شد و خادمان این بارگاه به راهپیمایان خدمات رسانی می کنند.
در پایان این مراسم، هشت پرچم مزین به نام علی بن موسی الرضا (ع) به خادمان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین امسال از سوی تولیت آستان قدس رضوی هدیه شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پیش از ظهر شنبه همایش بزرگ حجاج شاهرودی در سالن البرز شرقی برگزار شد. گزارش اختصاصی مهر را از این همایش مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6096308

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا رفتند تا مستکبران جرأت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهر رزن