Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با توجه به اینکه پیشوا، شهرستانی نوپا است، از نظر زیرساخت های فرهنگی بسیار ضعیف و نزدیک به صفر است.

به گزارش ایرنا ، برزین ضرغامی روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای توسعه و برنامه ریزی استان تهران و شهرستان پیشوا بیان داشت: شهرستان پیشوا از لحاظ اماکن فرهنگی در فقر مطلق به سر می برد و تنها ظرفیت فرهنگی که در این شهرستان وجود دارد ، یک سالن صد نفری سینما است که توسط بخش خصوصی و با همکاری آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس استانداردهای تعریف شده به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک مجتمع فرهنگی، به ازای هر 10 هزار نفر 20 صندلی سینما، به ازای هر هزار نفر 10 صندلی نمایش و تئاتر، به ازای هر 20 هزار نفر یک نگارخانه و به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه عمومی باید وجود داشته باشد، در حالی که شهرستان پیشوا در همه این موارد با فقر بسیار شدیدی روبرو است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد نهادهای فرهنگی غیردولتی افزایش یافته است و بخشی از فعالیت های فرهنگی توسط این بخش ها انجام می شود.
ضرغامی افزود: پیش بینی های لازم برای احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری، ایجاد نگارخانه و سینما انجام شده است که امیدواریم با حمایت مسئولان فرادستی بتوانیم این زیرساخت ها را برای حوزه فرهنگ شهرستان پیشوا فراهم کنیم.
وی بیان داشت: زمین لازم برای ایجاد مجتمع فرهنگی و هنری پیگیری شده و در بحث تخصیص بودجه نیازمند حمایت هستیم و به محض تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
ضرغامی در خصوص واگذاری سالن هلال احمر پیشوا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد که این سالن در اختیار انجمن فرهنگی و هنری شهرستان پیشوا قرار گرفته و تعمیر و تجهیز آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده بگیرد.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی