Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از برنامه فرهنگی تولیدی مشترک فرامنطقه ای با کشورهای همسایه در اولویت این وزارتخانه است.

محمدمهدی حیدریان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به انجام کار مشترک با کشورهای همجوار و متعلق به حوزه فرهنگی مشترک دارد و اولویت ما حمایت از این نوع کارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: آذربایجان شرقی به ویژه تبریز توان فرهنگی لازم را دارد که با حفظ ابعاد وجودی و شخصیتی فرهنگ خود بتواند این کشورها را نیز تغذیه کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمرکززدایی را سیاست قطعی دولت اعلام کرد و گفت: در این راستا نه تنها معتقدیم که به طور عادلانه محصولات فرهنگی در اختیار تمام مردم سراسر کشور قرار گیرد، بلکه در کنار آن تلاش می شود شرایط و فرصت های عادلانه برای تولید محصولات فرهنگی در سراسر کشور ایجاد شود.
حیدریان با اشاره به حمایت های این وزارتخانه از حوزه فرهنگ در استان ها ادامه داد: آمادگی داریم به میزانی که استان در بودجه های استانی در تامین هزینه ها و حمایت از بخش تولید فرهنگ مشارکت کند، ما نیز به همان میزان برای تقویت بنیه فرهنگی استان بودجه هایی را از مرکز به این امر اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در حال گذر از دوره ای هستیم که حاصل تغییر در تکنولوژی است، گفت: اقتضای این دوره این است که اگر ما از کتاب غافل شویم به یک مصرف کننده حوزه فرهنگ تبدیل خواهیم شد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی این دوره را تسلط فضای مجازی و سایبری بر دنیا اعلام و اظهار کرد: در این فضا هر چقدر خوراک داشته باشیم به دلیل مخاطبان زیاد، ملیت های مختلف و بدون مرز بودن قدرت انتقال محتوای آن می توانیم آن را به مصرف برسانیم.
حیدریان، سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از ناشران و مولفان برای تولید ارزانتر کتاب اعلام کرد و افزود: این کار با حمایت از هزینه هایی که صرف کاغذ و بقیه مایحتاج مصرفی کتاب می شود، در حال انجام است.
وی یادآوری کرد: امسال حدود 85 هزار کتاب در سطح کشور چاپ و انتشار یافت که این تعداد نسبت به سال گذشته با حدود 55 تا 60 هزار جلد حکایت از سیر رشد و مثبت تولید و انتشار کتاب است.
حیدریان ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب فرصت خرید را برای مردم فراهم و اشتیاق را در انتشاراتی ها ایجاد می کند و با ادامه این روند سال به سال کتاب هایی با عناوین متعدد و تیراژ بالا چاپ می شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از امروز تا هفتم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برای بازدید عموم دایر است.
نهمین نمایشگاه مطبوعات استان نیز همزمان با این نمایشگاه با شرکت رسانه های گروهی، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات استان در 65 غرفه دایر شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود