Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:13:29 GMT

عملکرد دروازه بان احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۷۵۵۳

عملکرد دروازه بان احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

سید حسین حسینی که احتمالا اولین شهرآورد پایتخت را تجربه خواهد کرد تاکنون چه سابقه ای از خود در لیگ برتر ایران برجای گذاشته است؟

 سرویس ورزش مشرق - استقلال از 9 دیدار قبلی خود در لیگ هفدهم تنها 9 امتیاز کسب کرده و شکست دادن پرسپولیس در هفته دهم مسابقات می تواند برایش یک سکوی پرتاب مجدد باشد.

حریف در 9 هفته ابتدایی لیگ  16 گل زده تا نشان دهد در فاز هجومی از چه آمادگی و شرایط مناسبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل استقلال هم با وینفرد شفر آلمانی در دو بازی اخیر خود مقابل فولاد خوزستان و نساجی مازندران در رقابتهای لیگ و جام حذفی ثابت کرده به انسجام تیمی بهتری رسیده است. مرد آلمانی آرام و آهسته تغییرات مورد نظرش را در استقلال ایجاد می کند.

یکی از این تغییرات نیمکت نشینی مهدی رحمتی و حضور سید حسین حسینی درون دروازه آبی ها است. سرمربی جدید استقلال در بازیهای اخیر از سید حسین حسینی درون دروازه آبی ها بهره برده تا نشان دهد برایش نام ها اهمیتی ندارند و تنها نفراتی وارد ترکیب اصلی می شوند که از کارایی بیشتری برای انجام برنامه های جدید برخوردارند.

اما سید حسین حسینی که احتمالا اولین شهرآورد پایتخت را تجربه خواهد کرد تاکنون چه سابقه ای از خود در لیگ برتر ایران برجای گذاشته است؟

دروازه بانی که اولین بار در لیگ دوازدهم  با استقلال قهرمان فوتبال ایران شد با این حال هرگز نتوانست شایستگی هایش را با آبی ها به نمایش بگذارد تا اینکه در لیگ چهاردهم - به صورت قرضی- راهی انزلی و تیم ملوان شد.

* 40 بازی و 41 گل خورده

سید حسین حسینی طی لیگ های چهاردهم و پانزدهم برای ملوان 28 بازی انجام داد و سپس از ابتدای لیگ شانزدهم به استقلال بازگشت تا 8 بازی هم در لیگ شانزدهم برای استقلال منصوریان انجام دهد. حسینی در فصل جاری لیگ برتر هم 4  دیگر برای آبی ها وارد میدان مسابقات لیگ شد تا تعداد بازیهایش در ادوار لیگ برتر به عدد 40 برسد. حسینی اگر این هفته پای به داربی پایتخت بگذارد هم اولین داربی تهران را تجربه خواهد کرد و هم تلاش خواهد کرد تا آمار و ارقام خود در رقابتهای لیگ را سرو سامان دهد.

این دروازه بان جوان در لیگ چهاردهم طی 13 دیدار برای ملوان 3 کلین شیت برابر راه آهن، سپاهان و نفت آبادان انجام داد و تنها 11 گل خورد که آماری قابل قبول نشان می داد.

حسینی در لیگ پانزدهم 15 بازی دیگر با پیراهن انزلی چی ها به میدان آمد که حاصل دریافت 20 گل و البته ثبت 5 کلین شیت مقابل ذوب آهن،استقلال خوزستان، راه آهن، نفت و پدیده بود. هر چند که در نهایت ملوان به لیگ دسته اول سقوط کرد و سید حسین به استقلال بازگشت.

این دروازه بان جوان با توجه به اعتمادی که سرمربی وقت استقلال علیرضا منصوریان به سید مهدی رحمتی داشت، تنها در 8 دیدار شانس رسیدن به ترکیب استقلال را پیدا کرد. اما در مجموع نتیجه رضایت بخش بود. استقلال طی 8 دیداری که از حسینی در لیگ قبل بهره برد، تنها 6 گل دریافت کرد و فقط یک بار باخت. آبی ها فصل قبل با سید حسین حسینی به 4 پیروزی و 3 تساوی برابر رقبا دست یافتند و فقط در هفته هفدهم مسابقات 1-2 مغلوب استقلال خوزستانی شدند که حسن بیت سعید گلزن و ستاره اش بود.

سید حسین در فصل جاری هم 4 بازی برای استقلال انجام داده که حاصل آن پیروزی 2-1 برابر سپیدرود در رشت، تساوی با ذوب آهن و فولاد و بالاخره شکست 2-0 برابر پارس جم در خانه حریف باشد.

به این ترتیب سید حسین حسینی امروز به دروازه بانی تبدیل شده که تا کنون 40 بازی در لیگ برتر انجام داده و 41 گل دریافت کرده است.

در واقع سید حسین اگر در داربی پایتخت به میدان بیاید و بتواند دروازه اش را به روی قرمز های پرسپولیس بسته نگه دارد در تعداد بازیهایی که انجام داده و گلهایی که دریافت کرده به تفاضل "صفر" خواهد رسید.

* تجربه تلخ بازی برابر پرسپولیس

نکته دیگر اینکه سید حسین یک مرتبه در هفته بیست و پنجم لیگ پانزدهم شانس تقابل با پرسپولیس را داشته است. دیداری که در نهایت 1-2 به سود شاگردان برانکو به پایان رسید با این حال حسینی جوان یکی از خوبهایش بود.

شنبه بیست و یکم فروردین ماه سال 1395 پرسپولیس ابتدا با جری بنگستون از روی نقطه پنالتی دروازه ملوان و حسینی را (7) باز کرد و بعد رافخایی از روی نقطه پنالتی خیلی زود(10)نتیجه را برابر نمود. یک سال و 6 ماه و دو هفته قبل حسینی تلاش فراوانی کرد تا ملوان در خانه مغلوب میهمانش نشود با این حال در چهارمین دقیقه از وقتهای تلف شده و روی ضربه کمال کامیابی نیا این مقاومت در هم شکسته شد تا تنها تجربه گلر امروز استقلال برابر پرسپولیس با شکست 1-2 به پایان برسد.

به هر تقدیر اگر وینفرد شفر در داربی پیش رو از سید حسین حسینی درون دروازه اش بهره ببرد، این بازیکن هم تعداد بازیهایش در فصل جاری برای استقلال به عدد 5 می رسد. درست مثل مهدی رحمتی که پیش از این با نظر علیرضا منصوریان برای استقلال 5 بازی کرده و 4 گل دریافت کرده است.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود

به گزارش "ورزش سه"، وقتی بازی آلومینیوم و پرسپولیس به ضربات پنالتی رفت،امید اصلی مجتبی حسینی و شاگردانش برای صعود به دور بعدی جام حذفی به عملکرد احمد گوهری دروازه‌بان خود بود.

گلر سابق پرسپولیس که در طول 120 دقیقه بازی هم با وجود دریافت 4 گل چند سیو فوق‌العاده داشت و توانست تیمش را در بازی نگه دارد، در ضربات پنالتی فوق‌العاده کار کرد و در نقشی منجی ظاهر شد.

گوهری وقتی آلومینیومی‌ها با از دست رفتن پنالتی امیر نوری و برخورد توپ به تیر دروازه کمی نگران شده بودند، توانست با مهار ضربه دانیال اسماعیلی‌فر تیمش را به بازی برگرداند و در ادامه آخرین ضربه پنالتی پرسپولیس را در شرایط برابر دو تیم از وحید امیری گرفت تا تیمش را در آستانه برد مهم و بزرگ قرار بدهد.

دروازه‌بان باتجربه آلومینیومی‌ها که امسال از پرسپولیس به اراک رفته ، مقابل تیم سابق خود نمایشی خوب داشت و در نهایت از خوشحالی از پوست خود نمی‌گنجید. او بعد از مهار پنالتی وحید امیری به سمت او رفت و با حرفی به خوش و بش کرد تا حسابی شب خوبی را پشت سر گذاشته باشد.

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز
  • حسینی: روند ناکامی‌های ما در بازی با پرسپولیس قطع شد / مقابل استقلال هم می‌شد کامبک بزنیم
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود
  • آزمون احتمالی یک مهارت مهم در گلر جوان پرسپولیس
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم