Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که برای انجام دیدار کاری به مسکو سفر کرده است با «لو کوزنتسف» وزیر امور قفقاز شمالی روسیه دیدار و دو طرف بر گسترش همکاری های این منطقه روسیه با ایران به ویژه استان های شمالی این کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مذاکرات آخوندی با لو کوزنتسف روز پنجشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه انجام گرفت و طیف گسترده ای از موضوعات همکاری های دوجانبه شامل حوزه های اقتصادی و بازرگانی، گردشگری، حمل و نقل و کشتیرانی را شامل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوزنتسف در آغاز این دیدار گفت که همکاری های ایران و روسیه بر اساس اولویت های تعیین شده از سوی روسای جمهوری دو کشور در دیدار ماه مارس سال جاری در مسکو ادامه می یابد.
وزیر امور قفقاز شمالی روسیه با اشاره به اولویت های ششمین برنامه توسعه این کشور با ایران اظهار داشت: گسترش جهانگردی و توسعه کوریدور های حمل و نقل به عنوان برنامه های دولت تعیین شده است.
وی افزود: وزارتخانه ما مسئول توسعه منطقه قفقاز شمالی است و استان هایی که در این منطقه روسیه قرار گرفته بخش های حمل و نقل، کوریدورهای حمل و نقل، گردشگری سلامت را توسعه می دهد.
کوزنتسف گفت: در این عرصه ها برنامه ای را تنظیم کردیم و در مورد بنادر در دریای خزر طرحی در دست بررسی است که در آینده نزدیک تصویب خواهد شد.
مقام روس با بیان اینکه روسیه قصد استفاده از بنادر خود در خزر برای کشتیرانی و به ویژه استفاده در چارچوب کوریدور حمل و نقل شمال جنوب است، گفت: می خواهیم بندری احداث کنیم که دارای ساحل عمیق باشد و بتواند کشتی های بزرگ را پذیرا باشد.
وی افزود: در سال گذشته هفت هزار کانتینر از طریق کوریدور شمال -جنوب به روسیه حمل شد.
وزیر امور قفقاز شمالی روسیه بر ضرورت افزایش تلاش های کشورش و ایران به همراه هند برای توسعه کوریدور بین المللی حمل و نقل شمال -جنوب تاکید کرد.
وی کوریدور شمال -جنوب را طرح بسیار مهم خواند که رقیب مسیر کانال سوئز است اما تا کنون به صورت شایسته توسعه نیافته است.
مقام روس خواستار توسعه همکاری ایران در عرصه کشاورزی و مواد غذایی شد و گفت: منطقه قفقاز شمالی دارای استان ها و جمهوری های مسلمان نشین است و می تواند در عرصه مواد غذایی حلال با ایران همکاری کند.
«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه دیدار به تشریح وظایف وزارتخانه متبوعه خود پرداخت و گفت: در این وزارتخانه توسعه زیرساخت ها اعم از جاده ها، خط آهن ، فرودگاه و بنادر را به عنوان هدف راهبردی پیگیری می کنیم. خوشبختانه در حوزه زیرساخت ها وضع موجود برای ارتباط با شما خوب است.
وی افزود: در حوزه بنادر، بنادر ایران در دریای خزر بسیار خوب است و روسیه نیز بنادر خوبی دارد و ارتباط دریایی بین دو کشور در خزر دمت دیرینه دارد.
آخوندی گفت: در ارتباط هوایی هم امکانات خوبی داریم اما ارتباطات هوایی منطقه ای ما در منطقه خزر ضعیف است و برای این منظور باید تلاش کرد.
وی از وزیر قفقاز شمالی روسیه برای بازدید از امکانات حمل و نقل شمال ایران ازجمله بندر انزلی و فرودگاه های استان های شمالی ایران دعوت کرد.
آخوندی ابراز امیدواری کرد توسعه همکاری ها موجب شکوفایی کشتیرانی در خزر در چارچوب همکاری های دوجانبه و نیز برقراری پروازهای مسافری و باری بین استان های شمالی ایران و منطقه قفقاز شمالی روسیه شود.
وزیر راه و شهرسازی بر لزوم مدیریت دولتی برای افزایش سطح رقابت پذیری کوریدور بین المللی شمال - جنوب با کاهش تعرفه های حمل و نقل از جمله با راه اندازی کشتی های باری بزرگ تاکید کرد.
آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه همچنین با «میخاییل من» وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه دیدار و دو طرف تفاهم نامه همکاری در عرصه مسکن امضا کردند.
مذاکرات آخوندی و میخاییل من با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در وزارت مسکن و خدمات عمومی روسیه انجام گرفت که در جریان آن تفاهم نامه همکاری های ایران و روسیه امضا شد که در آن تبادل تجربیات در عرصه مسکن و مشارکت در ساختمان سازی در شهرهای بزرگ پیش بینی شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در این تفاهم نامه مسائل مربوط به تبادل تجربیات بین سازمان های (وزارتخانه های) ایران و روسیه و تنظیمات و اصول فن، شهرسازی و معماری مشخص می شود.
میخائیل من ، وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه نیز با استقبال از توسعه روابط با ایران در عرصه ساختمان سازی و معماری گفت: روسیه تجربیات خوبی در عرصه معماری، مسکن و شهرسازی دارد و آماده تبادل این تجربه ها با شرکای ایرانی و همکاری در این بخش ها هستیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 80 میلیون مترمربع مسکن در روسیه ساخته شده است.
منطقه قفقاز شمالی روسیه شامل جمهوری های داغستان، چچن، اینگوش، اوستیای شمالی، کاباردینو بالکاریا، کاراچایوو چرکس و خطه استاوروپول می شود.
این منطقه در همسایگی گرجستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و اکثر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.
شبد*391**9122**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران