Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@20:48:25 GMT

سطح ارتباطات ایران و روسیه را باید افزایش دهیم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۵۶۳۱

رویداد۲۴-سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: باید در مسیر توسعه ارتباطات بین ملت‌ها و بازرگانان دو کشور از گذشتگان خود درس گرفته و سطح این ارتباطات را در آینده به سطحی بالاتر از آنچه در گذشته داشته‌ایم، افزایش دهیم.مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه طی سفری یک روزه به آستاراخان روسیه در دیدار با الکساندر ژیلکین، استاندار آستاراخان با اشاره به امضای اسناد دولتی و گمرکی برای حل مشکلات موجود در سال‌های گذشته برای توسعه صادرات اجناس ایرانی به فدراسیون روسیه و ایجاد زیربنای لازم برای گسترش فعالیت تجار دو کشور ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی دو کشور همچون سایر بخش‌ها وارد چرخه توسعه همه جانبه روابط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار کشتی مسافرتی - تفریحی بین ایران و روسیه در دریای خزر در سال آتی، این امر را قدمی مثبت در تسهیل تردد تجار و گردشگران دو کشور دانست.

الکساندر ژیلکین، استاندار استان آستاراخان روسیه نیز در دیدار با سنایی ضمن استقبال از توسعه صادرات محصولات ایرانی به خصوص محصولات کشاورزی به این استان، خواهان همکاری بیشتر بخش خصوصی دو کشور شد.

سفیر ایران در روسیه همچنین در جریان سفر به آستاراخان روسیه طی سخنانی در دانشگاه دولتی آستاراخان با اشاره به توسعه همه‌جانبه روابط ایران و روسیه، چشم‌انداز روابط اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک را بسیار روشن و نقش آستاراخان را بسیار برجسته برشمرد.

وی با اشاره به سابقه ۳۰۰ ساله تجارت بازرگانان ایرانی در شهر آستاراخان روسیه و حضور حدود هزار خانوار ایرانی در این شهر و ساخت مسجد و مهمانسرای ایرانی در آن طی قرون گذشته، گفت: باید در مسیر توسعه ارتباطات بین ملت‌ها و بازرگانان دو کشور از گذشتگان خود درس گرفته و سطح این ارتباطات را در آینده به سطحی بالاتر از آنچه در گذشته داشته‌ایم، افزایش دهیم.

سفیر ایران در روسیه همچنین با اشاره به وجود کرسی زبان فارسی در دانشگاه دولتی آستاراخان و نیز حضور دانشجویان ایرانی در این دانشگاه خواستار ایجاد زمینه‌های لازم جهت تبادل همه ساله دانشجویان بین این دانشگاه و دانشگاه‌های ایران شد.

همچنین در جریان سفر مهدی سنایی به آستاراخان اولین مرکز تجاری ایران در خارج از کشور با حضور وی، غلامرضا شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، اسدالله عسکراولادی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، روسای اتاق‌های بازرگانی ١٤ استان کشور و نیز الکساندر ژیلکین استاندار آستاراخان روسیه و مقامات ارشد این استان، به طور رسمی فعالیت تجاری خود را آغاز کرد.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه در جریان سفر به آستاراخان از شبکه تلویزیونی «آستاراخان ۲۴» بازدید و در گفت‌وگویی تلویزیونی با این شبکه با استناد به روابط دیرین ملت و بازرگانان ایران و روسیه که غالبا شهر آستاراخان نقش پل رابط بین آنان را ایفا کرده بود، ابراز امیدواری کرد که دو کشور با توجه به پتانسل بالای خود برای تامین اقلام مورد نیاز یکدیگر و نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تسهیل تجاری، در این حوزه نیز هر چه سریعتر سطح روابط را به سطحی در خورد شان سایر سطوح روابط ایران و روسیه افزایش دهند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد

 "ویلیام برنز" رییس سیا با مطرح کردن ادعاهایی درباره همکاری دفاعی ایران و روسیه، گفت که شراکت روسیه و ایران در حال پیشروی "در مسیر بسیار خطرناکی" است.


پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد که برنز در گفت‌وگویی با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد، روسیه در ازای دریافت کمک‌های نظامی برای جنگ در اوکراین در حال ارائه ،کمک‌هایش به ایران در زمینه برنامه موشکی آن است.

روسیه از سوی اوکراین و متحدان غربی آن به استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین متهم شده است.

ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که همکاری‌های نظامی آن با روسیه در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه بوده و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

مقامات ایران همنین تاکید کرده‌اند، برخلاف متحدان غربی اوکراین که آشکارا به مداخله نظامی در این جنگ می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کند و آماده میانجیگری برای رسیدن به راهکاری برای حل‌وفصل سیاسی این مناقشه است.


با این حال، برنز مدعی است که ایران تسلیحاتی به روسیه داده که در جنگ اوکراین، از جمله علیه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده شده‌اند.


رییس سیا همچنین در ادامه مدعی شد که روسیه در حال بررسی عرضه هواپیماهای جنگنده به ایران نیز هست.


برنز در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ایران گفت که برنامه هسته‌ای ایران بیش از پیش پیشرفته است.


او مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران "تا حدی پیشرفته است که اگر بخواهند پافراتر بگذارند، غنی‌سازی ۹۰ درصدی تنها چند هفته طول می‌کشد."

برنز با ادعای این که ایران پیشتر، در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کرد که در سال ۲۰۰۳ متوقف شد، گفت که فکر نمی‌کند ایران تلاش‌ها برای ساختن تسلیحات هسته‌ای را ازسرگرفته باشد.


ادعای برنز درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و بکارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای ایران تنها ماهیتی صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903349

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست