Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، محمدعلی پورمختار شامگاه پنج شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه استان همدان باید از اعتبارات حداکثر استفاده را ببرد، اظهار داشت: اعتبارات مبتنی بر عملکرد به استانها اختصاص خواهد یافت و بر اساس اقدامات واقعی دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

وی بابیان اینکه عملکردها و بررسی اقدامات و پروژه های دستگاه های اجرایی در استانها مبنا خواهد بود و بر این اساس کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی را در بودجه سال آینده شاهد خواهیم بود، گفت: این کاهش شامل تمام استانها و بخش ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمختار با تاکید براینکه هرچه آمارها زودتر با روش جدید منطبق شود استان از بودجه بیشتری بهره مند خواهد شد، گفت: ۸۵ درصد اعتبارات به استانها اختصاص خواهد یافت و طرح های ملی و استانی در قالب این اعتبارات تعریف خواهد شد و از این محل پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود.

پورمختار به بازنگری در طرح نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با روش فعلی دولت در پرداخت هزینه ها مشکل دارد که بازنگری در این زمینه صورت می گیرد و سهم خانواده ها بر اساس درآمد در این طرح افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد پردرآمد از طرح تحول نظام سلامت استفاده کرده اما خانواده های کم درآمد در برخی مواقع بی بهره می مانند، اظهار داشت: با توجه به این موضوع سهم خانواده های پردرآمد در پرداخت هزینه های درمانی افزایش خواهد یافت.

وی به سوق دادن یارانه به سمت تولید و یا توزیع متمرکز یارانه در خزانه اشاره کرد و گفت: ۷۵ درصد حداقل حقوق به خانوارهای کم درآمد پرداخت خواهد شد که دولت کار خود را شروع کرده اما باید ارقام را افزایش دهد.

پورمختار با اشاره به دریافتی بسیار کم برخی بازنشستگان، یادآور شد: باید در این زمینه نیز تغییرات و بازنگری هایی صورت گیرد چون برخی از خانواده ها به سختی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بخش بیشتر بودجه باید به این سمت هدایت شود.

پورمختار با بیان اینکه برخی جوانان نمی دانند چگونه مشغول به کار شوند، عنوان کرد: بودجه ای باید اختصاص یابد تا نحوه کارآفرینی به جوانان آموزش داده شود.

وی همدان را استانی کشاورزی دانست و افزود: باید بودجه بیشتری برای بهره وری کشاورزی اختصاص داده شود چراکه بهره‌وری پایینی دارد.

پورمختار همچنین عنوان کرد: روستاهای استان همدان نیازمند کمک هستند چراکه در حال حاضر کمک ها بسیار کم است و روستاییان گلایه مند هستند بنابراین نیاز به هزینه و کار است تا بتوان انگیزه ماندگاری در روستا برای مردم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هرچه بیشتر از ۱.۵ میلیارد دلار سهم توسعه روستاها جذب شود در ساماندهی آنها اثرگذار خواهد بود، گفت: استان همدان در بخش گردشگری با وجود ظرفیت‌های فراوان کمترین پیشرفت را دارد و باید سطح آن ارتقاء یابد.

true برچسب ها : شهرستان بهار شورای برنامه ریزی مجلس شورای اسلامی محمدعلی پورمختار کبودرآهنگ true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم