Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@00:42:33 GMT

صندوق‌های بازنشستگی بنگاه‌داری را کنار می‌گذارند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۵۰۸۲

صندوق‌های بازنشستگی بنگاه‌داری را کنار می‌گذارند

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رویکرد جدید آتیه صبا در خروج از بنگاه‌داری می تواند به عنوان یک الگو، تحولات بزرگی را در صندوق بازنشستگی ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، ولی آذروش ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مجموعه مدیریت شرکت آتیه صبا به دنبال برنامه ریزی برای تولید ثروت در چارچوب تعریف و معرفی زمینه‌های نوین سرمایه گذاری کسب و کارهای همگام و همراه با تحولات دربازارهای نوین بین‌المللی و داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حرکت آتیه صبا بر اساس و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های عمومی دولت و تاکید شخص وزیر کار در خصوص کوچک سازی بدنه دولت، استراتژی شرکت آتیه صبا نیز در این مسیر قرار گرفت.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: طی جلساتی که در کمیته اقتصاد مقاومتی صندوق بازنشستگی داشتیم نتیجه تحلیل محتوایی و عملکرد شرکت‌های مالکیتی و با استفاده از نسبت‌های مالی و کسب شناخت جامع از شرکت‌ها و بحث های کارشناسی، در هیأت مدیره شرکت «آتیه صبا» تصمیم به انحلال و تصفیه شرکت های زیان‌ده، کم بازده و یا بدون فعالیت موثر گرفته شد و هم اکنون با این تصمیم فرآیند انحلال این شرکت‌ها آغاز شده است.

جراحی بزرگ در آتیه صبا به عنوان الگوی راهبردی در صندوق

وی این حرکت پیشگامانه را گامی بزرگ برای صرفه‌جویی‌های مالی به نفع بازنشستگان عزیز کشور دانست و تاکید کرد: با نظر مثبت صندوق، برنامه ارزیابی تحلیل شرکت‌های مدیریتی تحت پوشش آتیه صبا انجام شده و برای هر دسته برنامه ای را مشخص کرده ایم. برخی از شرکت ها زیان انباشته خود را با تلاش و کوشش و برنامه ریزی هدفمند به مرور کاهش داده‌اند. تعدادی از شرکت ها می توانند؛ اصلاح ساختار سرمایه ای بهبود عملکرد داشته باشند.

آذروش افزود: شرکت‌هایی نیز هستند که به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن کارخانه‌جات و خط تولید و افزایش روز افزون زیان انباشته قدرت رقابت و حضور در بازار را از دست داده اند و نهایتاً شرکت‌های زیان‌دهی که درصد سهامداری صندوق در آن ها پایین و خروج از آن ها ضروری است. برای همه این دسته‌بندی شرکت، برنامه های راهبردی مشخصی را تعریف کرده است.

وی این حرکت بزرگ یا همان رویکرد جدید آتیه صبا در خروج از بنگاه داری را یک الگو برای تحولات بزرگ در صندوق دانست و افزود: البته در این فرآیند و جراحی بزرگ طبعاً نیروی انسانی شاغل غیر مولد فعلی جای خود را به نیروی انسانی شاغل مولد خواهد داد.

صرفه جویی و انضباط مالی

مدیر عامل آتیه صبا در ادامه سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریتی خود اشاره کرد و گفت: اولین کاری که طی مدت ۹ ماه گذشته در این مجموعه انجام شد، ایجاد انضباط مالی و اداری از طریق برنامه ریزی، جهت گیری و سیاست گذاری مدون و درست در راستای اشتغال مولد، سامان دادن به وضعیت شرکت ها، حل و رفع مشکلات و معضلات بسیار پیچیده ای که در ارتباط با عدم برنامه‌ریزی های منسجم و هدف دار بوده است.

وی تصریح کرد: به طور قطع انضباط مالی، پرهیز از ایجاد هزینه‌های بدون توجیه اقتصادی و چابک‌تر کردن شرکت برای حرکت در مسیر توسعه از جمله اقداماتی بوده است که انجام داده‌ایم. طی این مدت شرکت آتیه صبا و هیأت مدیره توانست با اتخاذ سیاست‌های صرفه جویانه، بخش زیادی از هزینه‌های جاری در امور مالی و امور اداری را کاهش دهد. موضوعی که با بالا رفتن کیفیت کار نیز همراه شد.

آذروش خاطرنشان کرد: مهمترین شعار ما این بود که در راستای اشتغال مولد که شعار امسال هم هست، صرفه‌جویی را نیز مد نظر داشته باشیم. اقتصاد مقاومتی که مورد تایید و تبیین مقام معظم رهبری قرار گرفت و متاسفانه بیشتر در حرف آن را مطرح می کنیم و نه در عمل، توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر است. توجه به اقتصاد مولد و بخش هایی است که باید در مسیر حمایت از تولید داخلی بسترهای آن را فراهم کنیم. هدف ما عمل به راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برنامه ریزی برای شناسایی مطالبات آتیه صبا از اشخاص حقیقی و حقوقی جزو اولین هدف‌گذاری‌های عملیاتی ما و هیأت مدیره بود که تا کنون حجم قابل ملاحظه ای از مطالبات به مجموعه بازگشته است و یا فرآیند حقوقی پیگیری مطالبات ادامه دارد.

مدیرعامل سابق شرکت انبارهای عمومی یادآور شد: پیش از این مدیریت انبارها را در شرایطی تحویل گرفتیم که سود چندانی نداشت و حتی در پاره ای موارد زیانده هم شده بود. هدف گذاری بزرگی برای به سود رساندن آن انجام دادیم تا در نهایت سود این مجموعه رکورد ۵۵ ساله خود را شکست. این اتفاق از همت بلند بود و با تمام مشکلات ما کار بزرگی را انجام دادیم. در مجموعه بزرگ شرکت آتیه صبا نیز به لطف پروردگار اصلاح ساختاری کل تشکیلات سازمانی، تشکیل کمیته های اجرایی، ساماندهی شرکت ها و توسعه اشتغال را در همه شرکت های زیر مجموعه پیگیری کردیم.

وی با بیان اینکه امروز دوره گفتار درمانی به سر آمده است، اظهار کرد: امروز باید بتوانیم در بازارهای نوین حضور پیدا کرده و اشتغال مولد در مجموعه های اقتصادی ایجاد کنیم. باید روزی که از ما کرانامه بخواهند بتوانیم در قبال عملکرد خود سربلند پاسخگو باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدصادق خیاطیان به همراه جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی هشتگرد، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک بازدید کرد.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در گفتگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.  

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

 دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاورد‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

خیاطیان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحد‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاورد‌های بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحد‌های صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتور‌های دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلفی صادر کرده است.  

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیاز‌های اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند