Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه اختصاصی با بلومبرگ، از تمدید کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) پس از مارس 2018 حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه اختصاصی با بلومبرگ، از تمدید کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) پس از مارس 2018 حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بلومبرگ در گزارش به قلم ویویان نریم، خاویر بلا، و علاء شاهین در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سخنان بن سلمان این موضوع را قطعی کرد که اوپک و متحدانش در نشست ماه آینده کاهش تولید نفت را تمدید خواهند کرد.
بن سلمان که به نیروی سیاسی برتر عربستان تبدیل شده است، در مصاحبه با بلومبرگ گفت «البته» که خواستار تمدید کاهش تولید اوپک در سال 2018 است. وی گفت: «ما باید به تثبیت بازار ادامه دهیم.»
تاکنون، مقامات سعودی این پیام را القاء کرده بودند که از تمدید کاهش تولید نفت اوپک حمایت می کنند، اما به طور رسمی چنین چیزی را اعلام نکرده بودند و فقط می گفتند هنوز همه گزینه ها مطرح است. در پی اظهارات بن سلمان، قیمت نفت اندکی افزایش یافت، به طوری که هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت در ساعت 10:26 دقیقه صبح به وقت محلی در لندن به قیمت 52 دلار و 17 سنت به فروش رسید، این در حالی است که قیمت این نوع نفت اندکی پیش تر، چهار دهم درصد کاهش یافته بود.
سخنان بن سلمان -چند هفته پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز از تمدید کاهش تولید نفت حمایت کرده بود- حاکی از آن است که ریاض و مسکو آماده ادامه همکاری برای کاهش تولید نفت و بالا بردن قیمت انرژی هستند. اگر این امر در نشست ماه آینده اوپک تایید شود، تمدید کاهش تولید نفت ممکن است موجب افزایش قیمت نفت شود، و وضعیت مالی صنعت انرژی جهان و کشورهای وابسته به درآمدهای نفتی، از نیجریه گرفته تا برزیل، بهبود یابد.
افزایش قیمت نفت به بن سلمان - که اوایل امسال به جای پسرعمویش به عنوان وارث تاج و تخت عربستان منصوب شد- کمک خواهد کرد تا رشد اقتصادی کشور را احیا کند، و در نهایت به عرضه اولیه سهام آرامکو، شرکت بزرگ نفتی عربستان کمک خواهد کرد.
ولیعهد 32 ساله عربستان گفت عرضه اولیه سهام آرامکو، به احتمال زیاد در نیمه دوم سال 2018 انجام خواهد شد. وی با تکرار همان فرمولی که مقامات سعودی هفته ها برای رد هر گونه صحبت از تاخیر احتمالی این اقدام استفاده کرده اند گفت: «ما در مسیر درست هستیم.»
بن سلمان تصریح کرد: «ما هیچ مشکلی نداریم، ما کارهای زیادی برای انجام داریم و تصمیم های زیادی هم برای اتخاذ وجود دارد. چیزهای زیادی هست که اعلام خواهد شد.» عرضه اولیه سهام آرامکو، مبنای طرح گسترده تر موسوم به «چشم انداز 2030» است
که هدف از آن شکل دهی مجدد به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی این کشور به نفت است.
خالد الحسن، مدیر اجرایی بازار بورس عربستان موسوم به تداول، گفت انتظار می رود تداول تنها مکانی باشد که سهام آرامکو در آن عرضه خواهد شد. این شرکت همچنان مشغول بررسی درباره مکان های عرضه سهام خود است، و این در حالی است که(بازارهای بورس) لندن و نیویورک در کنار (بازارهای بورس) هنگ کنگ، سنگاپور، توکیو و تورنتو برای ایفای نقش مهم در این زمینه با یکدیگر رقابت می کنند.
محمد بن سلمان گفت تمدید کاهش تولید نفت مزایایی برای اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو اوپک خواهد داشت.
وی گفت: «همه از این اقدام سود می برند. این نخستین بار است که ما توافقی بین اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو اوپک برای تثبیت بازار نفت داریم.»
پوتین اوایل این ماه در مسکو گفت اگر اوپک و متحدانش تصمیم به کاهش تولید نفت بگیرند، باید این کار را تا پایان سال آینده انجام دهند. محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک هفته پیش گفت این اظهارنظر مبنای گفتگوها در آستانه نشست ماه آینده به ریاست الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، و خالد الفالح، همتای سعودی وی است.
بن سلمان با خودداری از اعلام جدول زمانی تمدید کاهش تولید نفت، در ریاض گفت: «هر روز، همه بیشتر به این امر باور پیدا می کنند. آنها شاهد نتایج (کاهش تولید نفت) بوده اند. بنابراین همه علاقه دارند این توافق ادامه یابد.»
اوپک و ائتلافی از کشورهای غیر عضو این سازمان که روسیه در راس آنها قرار داشت، یک سال پیش توافق کردند تولید خود را یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز -رقمی معادل مصرف روزانه نفت در فرانسه- کاهش دهند. این توافق که محمد بن سلمان و پوتین شخصاً درباره آن مذاکره کردند، نخستین همکاری روسیه و عربستان در زمینه نفتی در یک دهه اخیر بود، که حاکی از تغییر در روابط سرد این دو کشور است.
24 کشور تولیدکننده نفت که در کاهش تولید نفت مشارکت کردند، در ابتدا قصد داشتند تولید خود را از ماه ژانویه به مدت شش ماه کاهش دهند، اما روند فروکش کردن عرضه بیش از حد نفت به بازار نفت که قیمت نفت را از پایان سال 2014 تحت تاثیر قرار داده بود، کندتر از حد انتظار بود. در نتیجه، این گروه توافق کردند کاهش تولید نفت را ماه ژوئن برای نه ماه دیگر یعنی تا مارس 2018 تمدید کنند.
با اینکه قیمت نفت افزایش یافته است، و بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 60 دلار رسیده است، معامله گران و تحلیلگران هنوز به خاطر پیش بینی ها درباره افزایش تولید نفت آمریکا، برزیل و قزاقستان، چشم انداز محتاطانه ای را برای سال آینده ترسیم می کنند.
با این همه، بن سلمان چشم انداز خوشایندتری از بازار نفت را ترسیم کرد و گفت معتقد است قیمت ها افزایش می یابد.
وی گفت: «ذخایر جدید نفت شیل که به بازار عرضه شده، تا همین حالا مصرف شده است. نفت شیل بخشی از نیاز بازار را تامین می کند. ما هم اکنون در حال ورود به عصر جدیدی هستیم.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶

براساس اعلام فیفا، این نهاد بین‌المللی با شرکت آرامکو عربستان قرارداد همکاری چهارساله امضا کرده است.

به گزارش ایرنا، بر این اساس، آرامکو در جام جهانی ۲۰۲۶ مردان و ۲۰۲۷ زنان شریک تجاری فیفا خواهد بود.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا دراین‌باره گفت: این شراکت ما را در برگزاری موفق رویداد‌های ممتاز یاری و در حمایت از ۲۱۱ فدراسیون عضو حمایت خواهد کرد.

جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تن هاخ: رشفورد نیاز به حمایت دارد؛ تمدید قرارداد واران پیشرفتی نداشته است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله