Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@22:30:09 GMT

اربعین خواب استکبار جهانی را آشفته کرده است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۹۸۲۳

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام احمد نجمی پور در خطبه های نماز جمعه سرایان با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین و رهسپار شدن میلیون ها عاشق از سراسر جهان به کربلای معلی افزود: استفاده از ظرفیت و راهبرد «هر زائر یک خبرنگار» در کنار سایر ظرفیت‌ها و تلاشهای صدا و سیما به ‌ویژه با برجسته‌سازی حضور افراد و موکبهای اهل سنتِ محب اهل بیت (ع) و پیروان سایر ادیان الهی (ازجمله مسیحیان، صائبی‌ها و…) می‌تواند این راهپیمایی عظیم را به نحو مطلوبی به مردم ایران، منطقه و جهان منعکس نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بیش از ۴ میلیون نفر از عاشقان اهل بیت (ع) در ایران در حرکت اربعین حضور پیدا می کنند.

وی افزود: اربعین دومین اجتماع بزرگ و باشکوه مسلمانان، خاری در چشم دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه تجمع پرشور و شگفت انگیز اربعین حسینی در واقع حج فقراست، بیان داشت: اربعین کانون وحدت بشریت از مذاهب مختلف، ادیان و نژادهای گوناگون است.

امام جمعه سرایان با بیان اینکه اربعین، بزرگترین مانور یکتاپرستی جهان اسلام علیه کفر جهانی است عنوان کرد: اربعین خواب اجتماع فرزندان ابلیس یعنی صهیونیست ها و استکبار جهانی را آشفته کرده است.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک فرصت بی نظیر است، تصریح کرد: اربعین ظرفیت دارد که به تجمع همه موحدان عالم مبدل شود.

وی با بیان اینکه اربعین تمرینی برای مرکزیت حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است، گفت: پیاده روی اربعین عالی ترین شکل برای زمینه سازی ظهور امام زمان است.

وی با اشاره به بعد سیاسی این مراسم بزرگ گفت: اربعین حسینی نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‌تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد چرا که این ‌راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

به گفته وی اربعین یک حرکت جهانی است که روح و روان افراد یک جامعه را شستشو می دهد.

وی افزود: در ایام اربعین دولت عراق بسیاری از قوانین دست و پا گیر را متوقف می کند و تمام بخشنامه ها در راستای خدمت رسانی به زائرین امام حسین امضا می شود اما چرا در کشور ما هیچ ردیف بودجه ای برای اربعین وجود ندارد و چرا هر سال هزینه پیاده روی اربعین افزایش پیدا می کند و مبالغی برای بیمه، ویزا دریافت و هزینه حمل و نقل ۲ برابر می شود، بازار سیاه شکل می گیرد و به هر بهانه ای از زائر پول گرفته می شود.

نجمی پور با اشاره به فرمایشات فرمانده کل قوا در دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: ایران اسلامی با هیچ کشوری سر جنگ نداشته و نخواهد داشت اما ما باید قدرت دفاعی، نظامی و موشکی خودمان را به عنوان یک قدرت بازدارنده بالا ببریم.

 وی تصرح کرد: ماجراجوئی های آمریکا در مورد صنعت موشکی و دفاعی ایران هیچ مبنای حقوقی ندارد و فقط خوراک تبلیغاتی برای روسای جمهور آمریکاست.

 وی تاکید کرد: باید از صنعت موشکی و دفاعی کشور به عنوان یکی از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم و مهمترین وظیفه همه دولتمردان و نیروهای نظامی تقویت قوای موشکی، دفاعی و نظامی کشور است.

امام جمعه سرایان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست ‌وزیر عراق هم فرمودند: رمز پیروزی‌های اخیر عراق وحدت و حمایت از جوانان مؤمن و شجاع است. اما در عین حال باید مراقب مکر آمریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید.

نجمی پور ادامه داد: آمریکایی‌ها خودشان داعش را بوجود آوردند اما اکنون که تروریست‌ها از دولت و مردم عراق شکست خورده‌اند، خود را با این تحول مهم، همراه و هم‌جهت نشان می‌دهند البته بدون تردید هر وقت فرصت بیابند، دوباره به عراق ضربه خواهند زد.

true برچسب ها : بیرجند خطبه های نماز جمعه سرایان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری کربلا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، گفت: ستاد اربعین حسینی استان به صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

 محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.


او گفت: این مهمان نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری گفت: آمادگی داریم هر کمکی که مسؤولان عراقی تشخیص می‌دهند را برای برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد.


او  بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

 معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست  با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی گفت: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.
علی یحیی عبد با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، ادامه داد: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.


معاون خدمات شهری کربلا اظهار کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است، زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.


او گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.


یحیی عبد با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین