Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های «جهان بدون ترور» در مشهد و چند شهرستان استان گفت: دانش آموزانی ایرانی به دنبال ایجاد جهانی بدون تروریست هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح توس؛ 13 آبان سال روز تاسیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن اسلامی دانش آموزی که قبل از این اتفاق در تهران و شهرستانهای کشور فعالیت خود را آغاز کرده بود در 13 آبان سال 58 همزمان با تسخیر لانه جاسوسی برای هماهنگی بیشتر انجمن های اسلامی در سراسر کشور اعلام موجودیت کرد. به همین مناسبت پای صحبت‌های  قاسم حوائجی، مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی نشستیم که مشروح آن را درادامه آمده است.

 

 صبح توس: در رابطه با تاریخچه اتحادیه انجمن های اسلامی توضیح مختصر بفرمایید.

 

حوائجی: در 13 آبان با چند مناسبت از جمله تبعید امام و کشتار وسیع دانش آموزان مواجههستیم به همین مناسبت 13 آبان را روز دانش آموز نامیده شد و تسخیر لانه جاسوسی در این روز در سال 58 توسط دانشجویان و دانش آموزان خط امام باعث شده این روز به نام «روز مبارزه استکبار جهانی» نام گذاری شود.

 

13 آبان 1358 یک حاشیه کوچک داشت و آن هم اعلام موجودیت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان بود که نزدیک 40 سال است این اتحادیه در حال فعالیت است و از سال 79 تاکنون حجت الاسلام حاج علی اکبری، مسئولیت کل  اتحادیه انجمن های اسلامی کشور را بر عهد دارد.

تفکر مردمی بودن در راس هرم قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

 

 صبح توس: فلسفه شکل گیری ایجاد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان چه بود؟

 

 حوائجی: اگر دقت کنید متوجه می شوید، حضرت امام از همان ابتدای انقلاب در کنار دستگاه رسمی، دستگاهای غیر رسمی و مردمی را تشکیل دادند به طور مثال در کنار ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا در کنار سازمان بهزیستی، کمیته امداد را برای حمایت از اقشار بی بضاعت و در کنار آموزش و پرورش و نهادهای تربیتی را به وجود آورند که دستور تشکیل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی نیز در این راستا بود.

 

همچنین مقام معظم رهبری نیز در این چند سال اخیر به تشکیل سازمانهای مردم نهاد و تربیت جوان مومن انقلابی تاکید ویژه ای داشتند. این تشابه افکار امام و رهبر نشان میدهد که نگاه راس هرم قدرت انقلاب اسلامی وجهه مردمی نظام بوده و از همان ابتدا این تفکر را مد نظر داشتند.

 

یکی از این دستگاههای غیر رسمی که هنوز ماهیت مردمی خودش را حفظ کرده و تنها تشکلی است که کاملا به صورت مردمی اداره می شود اتحادیه انجمن اسلامی است؛ اما مجموعه‌های تربیتی و سیاستگذاری این اتحادیه برای اینکه به انحراف کشیده نشود، زیر نظر نماینده مقام معظم رهبری فعالیت می کند.

 

برگزاری همایش جهان بدون ترور در مشهد و چند شهرستان استان

 

صبح توس: ماموریت اصلی اتحادیه انجمن های اسلامی چیست و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است؟

 

حوائجی: به مرور زمان ماموریت برای این مجموعه تعریف شده که مهم ترین ماموریت ما، نیروسازی و جریان سازی برای نظام است. یعنی از یک طرف نگاه ما این است که برای نظام باید کادر سازی کرد و از طرف دیگر در مناسبتهای مختلف مسائل سیاسی جریان سازی و گفتمان سازی انجام بدهیم.

 

در جهت جریان سازی وگفتمان سازی یک سری سلسله همایش ها با عنوان سلسله همایشهای «جهان بدون ترور» برنامه ریزی شده است که به مناسبت 13 آبان از 9 آبان ما تا 16 آذر روز دانشجو ادامه خواهد داشت. این سلسله همایش ها یک تک اتفاق نیست که با برگزاری آن به اتمام برسد، بلکه شروع یک حرکت و بهانه ای برای جریان سازی در سطح کشور است به خصوص که امسال ترامپ بهانه خوبی به دست ما داد و کلید واژه استکبار ستیزی و خوی استکباری با صحبتهای ترامپ بیشتر مفهوم پیدا کرد.

 

ما به دنبال این هستیم تا از پیوند روز دانش آموز تا روز دانشجو یک گفتمان ایجاد و ذیل این گفتمان، محتوا تولید شود و بحث های دانش‌آموزی راه بیافتد.

 

شروع این همایش ها از تهران و با حضور سردار سلیمانی و ظریف یکی نظامی و دیگر دیپلماتیک برگزار می شود و بالا فاصله بعد از تهران در مراکز استانها این همایش برگزار می شود، البته ما تنها استانی هستیم که به دلیل ظرفیتهای خوبی که داریم به جز مشهد، همایش را در چند شهرستان استان نیز برگزار می کنیم.

 

صبح توس: این همایش با چه هدفی برگزار می شود؟

 

 حوائجی: یکی از موضوعاتی که غرب ما را بدان متهم می کند ترویست و حمایت از تروریست هاست در حالی خودشان منشأ تروریست و حمایت از آنها هستند به همین علت لازم است شبهاتی از جمله علت دفاع ما از داستن صنعت موشکی، چرایی دفاع از حزب الله و چرایی حضور ایران در لبنان پاسخ داده شود.

 

صبح توس: چرا با وجود عملکرد خوب این اتحادیه در خراسان رضوی اطلاع رسانی(ارتباط با رسانه ها) خوبی انجام نشده است؟

 

حوائجی: هدف این مجموعه ایجاد کادر سازی در حوزه های مختلف است و همین موضوع باعث شده اتحادیه انجمن اسلامی خراسان رضوی کم رنگ تر باشد؛ چراکه فرصت برای مصاحبه با رسانه ها نداریم.

 

صبح توس: به نظر شما با اتفاق دلخراشی که برای دانش آموزان دختر هرمزگانی افتاد باید اردوی دانش آموزی را برای همیشه لغو کرد؟  

 

حوائجی: درست از بعد اتفاق غم انگیزی که برای دختران هرمزگانی رخ داد حساسیتها در جامعه به وجود آمده؛ اما نمی شود اردو برای دانش آموزان قدغن کنیم این رویه درستی نیست. معتقدیم باید اردوهای دانش آموزی با ایمنی بیشتر برگزار شود با همین نگاه ما امسال در پیاده روی اربعین با قطار به این کشور سفر خواهیم کرد و تمام تلاش ما این است که ایمنی این سفر تا حد امکان افزایش دهیم که برنامه در «مسیر بهشت» در همین راستا است.

حضور دانش آموزان خراسان رضوی در پیاده روی اربعین

 

 صبح توس: در رابطه با در «مسیر بهشت» توضیح دهید.

 

حوائجی: چهار سال است که دانش آموزان متمرکز از تهران، در پیاده روی اربعین شرکت می کنند و امسال برای اولین بار کاروان دانش آموزان خراسان رضوی با نام در «مسیر بهشت» در این راهپیمایی شرکت میکنند.

تجربه ای که در «کربلا ایران» داشتیم نشان می دهد این سفر برای دانش آموزان برکات زیادی در پی خواهد داشت و پیاده روی از نجف تا کربلا می تواند نقطه عطفی برای دانش آموزان باشد.

 

صبح توس:چه تعداد دانش آموز قرار است در این سفر حضور داشته باشند؟

 

حوائجی:  80 دانش آموز از بین دانش آموزان متقاضی انتخاب کردیم که 50 نفر از این دانش آموزان سهیمه اتحادیه و 30 نفر از دانش آموزان عادی هستند و چون اولینی باری است از استان چنین کاروانی اعزام می شود امسال تنها پسران اعزام می شود که این دانش‎آموزان 12 آبان ماه به این سفر اعزام و 23 آبان ماه به کشور باز خواهند گشت.

 

صبح توس: این دانش آموزان بر چه اساس انتخاب شدند؟

 

حوائجی: تلاش ما این است که این راهپیمایی تبدیل به سفر تفریحی و سیاحتی نشود همان طور که یک زمانی راهیان نور به یک سفر تفریحی- سیاحتی تبدیل شد، بلکه مادنبال این هستیم در این سفر دانش آموزان با کوله باری پر از معرفت به کشور بازگردند. برای همین اصل گزینش این دانش آموزان آشنایی با کربلا و عاشور بود یعنی کسانی برای این سفر انتخاب شدند که بدانند به کجا می روند.

 

همچنین ما برای کل این سفر از لحظه حرکت تا زمانی که به ایران و مشهد باز می گردیم برنامه داریم که مهم ترین این برنامه برپای علم هیئت انصار المهدی در کربلا و برگزاری دو شب عزاداری توسط این هئیت در آن منطقه است. که یک هئیت دانش آموزی است تا در میان هئیتهای منحرف که در جامعه حضور دارند والدین با خیال آسوده فرزندان خود را به ما بسپارند.

 

 صبح توس: رفتن شما به کربلا با دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان تداخل ندارد؟

 

حوائجی:  ما چون دیدار اختصاصی با رهبر داریم سهمیه کمتری برای دیدار با ایشان به ما میدهند نکته دیگر تنها 50 نفر از دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی خراسان رضوی به این سفر می روند و دیدار مقام معظم رهبری با دانش آموزان یک روز یا چند روز قبل یا بعد از 13 آبان انجام می شود.

 

 این سفرتداخلی با سایر برنامه این اتحادیه ندارد و  برنامه های این اتحایه طبق روال برگزار می شود یعنی برنامه 13 آبان، میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) طبق روال هرسال برگزار خواهد شد.

صبح توس: برنامه شما برای  آخر صفر چیست؟

 

حوائجی:  امسال هم مثل سال گذشته دو مدرسه یکی دخترانه و دیگری پسرانه برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) آماده شده است که در ایام آخر صفر به زائران پیاده امام رضا(ع) خدمت رسانی می کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند

 شهرام رئیسی  با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۵۵ نفر دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان هستند، بیان کرد: ازاین‌بین ۳ هزار و ۶۲۱ نفر دانش‌آموز و ۱۶۷ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه این قشر سالانه از خدمات و مستمری کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: خدمات تحصیلی مانند کمک‌هزینه تحصیل، توانمندسازی تحصیلی، مشاوره تحصیلی و … به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان سیستان و بلوچستان داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد سراوان با اشاره به ارقام هزینه‌کرد برای توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ۳۸۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه شد.

رئیسی با بیان اینکه تعداد ۲۵۰ نفر حامی معلم حمایت از کودکان نیازمند شهرستان سراوان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمانی که حامی ایتام هستند در روز معلم یکی از برنامه‌های کمیته امداد شهرستان سراوان خواهد بود.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه باهدف حمایت هر چه بیش‌تر از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند و سپرده‌گذاری قرض ماندگار در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دیگر نکاتی است که می‌تواند تعامل بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش را تقویت سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!