Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@19:41:48 GMT

دربی 85؛ مسابقه‌ای معمولی از لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۱۵۵۸

دربی 85؛ مسابقه‌ای معمولی از لیگ برتر

بازی پرسپولیس و استقلال یک بازی در سطح لیگ برتر فوتبال ایران و نه یک دربی بزرگ و هیجان انگیز بود.

به گزارش "ورزش سه" بازی های زیادی که دو تیم در سال های اخیر با هم انجام داده اند و از سوی دیگر حضور رقبای جدی و تازه در سطح فوتبال ایران باعث شده است که دربی نه از ماه ها قبل که تنها از یک هفته قبل از سوت مسابقه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار نیز چنین بود اما دربی هشتاد و پنج یک درس بزرگ برای فوتبال ایران داشت و آن اینکه این بازی نیز یکی از بازی های فوتبال باشگاهی در ایران و در نهایت مسابقه ای در همین سطح است، نه بیشتر و نه کمتر!

 


دربی در سطح فوتبال ایران


خیلی ها سعی دارند دربی پایتخت ایران را مسابقه ای فراتر از فوتبال آسیا نشان دهند. امروز اما چنین ادعایی قابل قبول نیست و بهترین دلیل برای اثبات نادرستی این ادعا مسابقه دو تیم در روز پنجشنبه است. درواقع آنچه درباره سطح دربی پایتخت با رویکرد ژورنالیستی گفته می شود همواره در همان حد انتظارات و تخلیات باقی مانده و در نهایت نتیجه حاصله مسابقه دوتیم در مستطیل سبز است که حتی در بسیاری مواقع سطح فنی آن پایین تر از سطح فوتبال آسیا هم بوده است.

 


مسابقه ای از هفته دهم


اگر تمام هیاهوی رسانه ای قبل از مسابقه و کری های لگام گسیخته را نادیده بگیریم و اگر اسامی تیم ها را نمی دانستیم دربی هشتاد و پنج برایمان هیچ تفاوتی با یک مسابقه حساس دیگر در لیگ برتر نداشت. حتی به جرات می توان گفت در همین لیگ امسال مسابقاتی مثل بازی سپاهان و پرسپولیس داشته ایم که یک مسابقه از نظر فنی در بهترین سطح فوتبال آسیا بوده است اما دربی هشتادو پنج یک مسابقه ای کاملا در سطح لیگ برتر فوتبال ایران بود. مسابقه ای که نمونه های آن در هفته های گذشته و آینده برگزار شده و خواهد شد. 

 

 


هواداران؛ ترس و شوق


تنها نقطه متمایز دربی با دیگر مسابقات فوتبال در آسیا حضور اینهمه تماشاگر است. روز گذشته هواداران بیشتر از ظرفیت ورزشگاه بودند و این میزان بالای انرژی در این مسابقه بود که تنها تفاوت را ایجاد می کرد. البته که این انرژی معمولا کارکردهای معکوس دارد به طوری که تعداد زیاد تماشاگران به جای آنکه مسابقه را جذاب تر و پرهیجان تر کند باعث پایین آمدن سطح بازی می شود چرا که بازیکنان معمولا تحت چنین فشاری نمی توانند تمام توان خود را نشان بدهند. مربیان نیز وقتی تحت تاثیر چنین جوی قرار می گیرند فقط به نباختن فکر می کنند و در نهایت دربی ها معمولا مثل بازی روزپنجشنبه کم حادثه و پراسترس از آب در می آید.

 

 


پرسپولیس جنگ نباختن را برد


نگاه برانکو ایوانکوویچ در بازی روز پنجشنبه نقش زیادی در این داشت که این بازی یک مسابقه در حد هفته دهم لیگ برتر باشد و بس. برانکو به این بازی به چشم یک بازی با سه امتیاز نگاه کرده بود ضمن این که می دانست شکست نه به معنای فرصت از دست دادن صدرجدول است که می تواند آغاز یک بحران بعد از حذف از آسیا باشد. با این حال او تمام برنامه هایش برروی کسب سه امتیاز بازی بود و همانطور که خودش گفته بود برایش برد با نتیجه نیم بر صفر هم قابل قبول است. بازیکنان پرسپولیس نیز به این درک رسیده بودند که از این بازی باید سه امتیاز را کسب کنند و این باعث شد بعد از زدن گل فقط به فکر حفظ این برد باشند. استقلال اما حیثیتی تر بازی کرد و به همین خاطر نمایشش تماشاگرانش را تا حدودی راضی کرده است. استقلال هدف دیگری به غیر از امتیازات این بازی داشت. آن ها می خواستند از نظر فوتبالی خودشان را اثبات کنند و نشان دهند که جایگاهشان در جدول رده بندی واقعی نیست. شفر نیز به این بازی به چشم یک سکوی پرتاب بزرگ نگاه می کرد و همه این ها به استقلال احساسی داده بود که توانست تماشاگرانش را با وجود باخت اغنا کند.

دربی (داربی) پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقی معمولی، ستاره میدان اراک!

به گزارش ورزش سه ایرالکو در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار گرفت که در روز مصدمیت اسماعیل شریفات و مرتضی تبریزی ، علیرضا نقی زاده به عنوان یکی دیگر از باتجربه های خود را در اختیار نداشت.
در شرایطی که به نظر می رسید نقی زاده مصدوم است و شرایط بازی ندارد اما در وقت های اضافه به میدان رفت و گل چهارم تیمش را در وقت های تلف شده به ثمر رساند تا بازی را به پنالتی ببرد.
نقی زاده همچنین  آخرین پنالتی تیمش را هم در ضربات پنالتی با مهارت بالا تبدیل به گل کرد تا نقش اول پیروزی تیمش باشد آن هم در شرایطی که دقایق زیادی در زمین نبود.

نقی زاده که بازیکنی ساکت و در خدمت تیم است پیش تر هم در یکی از بردهای آلومینیوم در اراک مقابل پرسپولیس نیز موفق شده بود دروازه سرخ ها را باز کند.
جالب اینکه  نقی زاده در شروع مسابقه با محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش حریف دیدار گرمی داشت چرا که این دو بازیکن در تیم ماشین سازی تبریز همبازی بودند.
البته برخلاف نقی زاده ، کنعانی زادگان که 120 دقیقه در زمین بود روز خوبی نداشت و با وجود اینکه پنالتی اول تیمش را در ضربات پنالتی تبدیل به گل کرد اما در خط دفاعی تیم که چهار گل خورد  نتوانست در کنار دیگر اعضای خط دفاع تیمش دو بار پیش افتادن با دو گل برتری را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • نقی معمولی، ستاره میدان اراک!
  • چادرملو؛ اولین نماینده لیگ یک در جمع ۸ تیم برتر جام حذفی
  • آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر
  • 14 سال پس از گلزنی آرتتا؛ اولین پیروزی خانگی اورتون مقابل لیورپول