Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا -مسکو تنظیم فهرست جدید تحریمی امریکا علیه روسیه را نشانه تداوم سیاست های خصمانه واشنگتن علیه این کشور خواند و گفت: این اقدام بخشی از سیاست های خصمانه آمریکا در قبال روسیه است.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، در راستای اجرای قانون تحریم های روسیه، فهرست افراد و نهادهای مرتبط با مراکز دفاعی و اطلاعاتی این کشور که می توانند مشمول تحریم ها شوند، به کنگره ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در هر صورت این اقدام را بخشی از پدیده های غیردوستانه و سیاست های خصمانه آمریکا در قبال روسیه می دانیم.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از پسکوف نوشت: مسکو اطلاعات در باره تحریم های جدید ضد روسی آمریکا را به دقت پیگیری می کند.
سخنگوی کاخ کرملین گفت که هنوز قطعی نمی توان گفت که آیا آمریکا با فهرست تحریم های جدید روسیه موافقت کرده و یا فقط برخی رسانه ها گزارش هایی در این مورد منتشر کرده اند.
وی ادامه داد: این گزارش ها نگران کننده است اما باید پس از تصمیم گیری نهایی، ارزیابی قطعی در مورد آن اعلام شود.
خبرگزاری ایتارتاس افزود: این فهرست به زودی منتشر می شود و نام شرکت های تسلیحات بزرگ روسی همچون کلاشینکوف، روس آبارون اکسپورت، ایژماش، آنتی آلماز (تولید کننده سامانه های پدافند موشکی) و کشتی سازی «آدمیرالتیسکی ورفی» در آن گنجانده شده است.
به گزارش ایرنا، «هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه اولین گام در راستای اجرای قانون موسوم به «مقابله با نفوذ روسیه در اروپا و اورآسیا» را برداشته است.
نوئرت گفت که این وزارتخانه فهرست افراد و نهادهای مرتبط با مراکز دفاعی و اطلاعاتی روسیه را که ممکن است مشمول تحریم های این قانون شوند، به کنگره ارسال کرده است.
وی همچنین افزود: رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا این وزارتخانه را مجاز کرده تا راهنمای مرتبط با افراد و نهادهایی را که در ارتباط و یا به نمایندگی از بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه فعالیت می کنند، برای عموم منتشر کند.
قانون مزبور بخشی از قانون موسوم به «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها» است که تحریم های ایران و کره شمالی را نیز شامل می شود.
با این وجود، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره اجرایی شدن تحریم های ایران اظهار بی اطلاعی کرده و گفت که در حال حاضر تنها دستور العمل تحریم های مرتبط با روسیه ابلاغ شده است.
قانون تحریم روسیه، ایران و کره شمالی در 2 اوت سال جاری (11 مرداد) پس از تصویب در سنای آمریکا روی میز دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور رفته و او با بی میلی آن را امضا کرد.
در حالی که دولت ترامپ تا 1 اکتبر (9 مهر) برای معرفی افراد و نهادهای دخیل در دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا وقت داشت، این اقدام به دلیل بی رغبتی ترامپ تا کنون به تاخیر افتاده بود.
آمریکا از سال 2013 که قانون ماگنیتسکی حاوی نخستین بسته برای تحریم روسیه را وضع کرد تاکنون در رابطه با مساله اوکراین چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی در مورد این کشور اعمال کرده و شماری از مقامها و شهروندان روسی را نیز تحریم کرده است.
اروپام*391*شبس*1613*اتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه، بخشی از تسلیحات جنگی آمریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو به نمایش گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آستانه نهم ماه می سالروز پیروزی اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از ادوات سنگین نظامی و تسلیحات جنگی اهدایی آمریکا و ناتو، که در عملیات ویژه نظامی به غنیمت گرفته شده، در پارک پیروزی مسکو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با عنوان «روسیه در برابر تمام قدرت‌های جهان»، انواعی از تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌های لئوپارد آلمانی، آبرامز و بِرَدلی آمریکاییِ، مکس فرانسوی، خودرو‌های زرهیِ انگلیسیِ، استرالیایی و ایتالیایی، سامانه توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، مین‌های ضد تانک، موشک‌های کوتاه برد تاکتیکی، تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و عملیاتی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط ۱۱ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و آفریقای جنوبی به اوکراین به چشم می‌خورد.

در همین حال سیل کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا و کشور‌های عضو ناتو به اوکراین همچنین ادامه دارد و در شرایطی که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به تصویب رسیده، وزیر خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف گفت؛ اوکراین حق دارد با سلاح‌های بریتانیایی به خاک روسیه حمله کند.

دیوید کامرون با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحاتی که لندن در اختیار آن قرار داده است، گفت: «اوکراین این حق را دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تاکید کرده بود که ارسال سلاح، پول، مزدوران و مشاوران نظامی خارجی غربی به کی‌یف کمکی به نیرو‌های اوکراینی نمی‌کند و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند»

وی تاکید کرد: هر محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

آنچه بیش از همه روس‌ها را نگران کرده است، احتمال اعطای موشک‌های دوربرد تاکتیکی به اوکراین است.

مسکو ضمن هشدار به آمریکا و ناتو درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اعلام کرده است، اعطای چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند خطر درگیری هسته‌ای را افزایش و میدان جنگ را به سراسر جهان گسترش دهد.

اظهارات: 
۱-سرهنگ روسلان سایفولین، مدیر اجرایی نمایشگاه
۲-ستوان ایگور کابایف، راهنمای نمایشگاه
۳-شهروند روسی


دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو