Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کمیته نشریات محلی کردستان به صورت رسمی فعالیت خود را با حضور نمایندگان نشریات محلی در خانه مطبوعات آغاز کرد,

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از خانه مطبوعات کردستان، نخستین جلسه رسمی کمیته تخصصی نشریات محلی استان کردستان در محل خانه مطبوعات استان کردستان و با حضور نمایندگان نشریات محلی سیروان، به هیز، سوران، ده نگی کوردستان، ژوانگه، دیارکهن، ریباز، به یانی، روژان، هاواری کوردستان، ئالا و کورده واری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست نمایندگان نشریات محلی استان به بیان دغدغه ها و مشکلات خویش در حوزه نشریات محلی و حمایت از فعالان رسانه ای در استان پرداختند و از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان خواستند که با پیگیری مجدانه در راستای تقویت جایگاه نشریات محلی در استان گام بردارد.

 

عارف رحیمی مدیرمسئول هفته نامه سوران در این جلسه به اقتصاد رسانه های محلی و جایگاه نشریات محلی در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از نشریات استان به دلیل مشکلات مالی قادر به نظم در انتشار نشریات خویش نیستند و این در حالی است که تعدادی از نمایندگی نشریات سراسری به صورت ماهانه پول های هنگفتی را از محل آگهی های دولتی و غیر دولتی در استان به دست می آورند که حتی در عرصه آگاهی بخشی در استان نقشی ایفا نمی کنند.

 

شیروان یاری نماینده هفته نامه سیروان نیز در این نشست بر ارتقای سطح کیفی نشریات محلی بر تشکیل کمیته تحلیل محتوای نشریات محلی و تولیدات رسانه ای در استان زیر نظر خانه مطبوعات و با مشارکت فعالان رسانه ای استان تأکید کرد.

 

وی افزود: امیدواریم رویکری جدیدی را که در هیات مدیره خانه مطبوعات شاهد آن هستیم با مشارکت و احساس مسئولیت تمامی فعالان رسانه ای استان به سرمنزل مقصود برسد و شاهد ارتقای جایگاه اجتماعی و فرهنگی اصحاب رسانه در استان باشیم.

 

یاری خاطرنشان کرد: در تمام نقاط دنیا شغل روزنامه نگاری به عنوان یکی از مهمترین شغل ها و دارای والاترین جایگاه های اجتماعی محسوب می شود اما متأسفانه این مهم در ایران و به ویژه استان کردستان هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است و در این میان نیز می توان مشکل را در عدم تعریف جایگاه فعالان رسانه ای و نبود ضابطه ای مشخص برای ورود و فعالیت افراد در این عرصه دانست که امید است با نظارت ها و تصمیم گیری های خانه مطبوعات بتوانیم در سنوات آتی بخش بزرگی از این مشکلات را رفع کنیم.

 

ناصرعلی پور مدیرمسئول دو هفته نامه ریباز نیز در این جلسه خواستار ساماندهی آگهی های دولتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت خانه مطبوعات شد و افزود: متأسفانه هم اکنون بسیاری از نشریات محلی استان از آگهی های دولتی محروم هستند و این درحالی است که نمایندگی نشریات سراسری در استان ماهانه ده ها میلیون تومان درآمد از این حوزه کسب می کنند.

 

وی همچنین ضعف و نواقص حوزه توزیع نشریات را به عنوان یکی دیگر از مشکلات نشریات محلی نام برد و از خانه مطبوعات استان خواست که در این راستا با سازمان های متولی امر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری وارد مذاکره شود.

 

مرتضی حق بیان سردبیر دو هفته نامه دیار کهن و ماهنامه ژوانگه در این نشست خواستار توجه ویژه به اخلاق مداری و رفتار حرفه ای در عرصه رسانه در استان شد و از هیات مدیره خانه مطبوعات استان خواست که با شفاف سازی در امور با جدیت هرچه تمام تر با تخلفات اداری و اخلاقی افراد در عرصه رسانه برخورد نمایند.

 

هوشیار بابایی مدیرمسئول هفته نامه ده نگی کوردستان به برخی تخلفات در حوزه نشریات سراسری در استان اشاره کرد و گفت: انتظار می رود اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات به عنوان منتخبین فعالان رسانه ای استان با همه افراد متخلف برخورد نمایند و همچنین در راستای توسعه اقتصاد رسانه در استان همت گمارند.

 

رئیس انجمن صنفی نشریات محلی استان کردستان و مسئول کمیته نشریات محلی خانه مطبوعات کردستان همچنین به عدم هماهنگی نشریات محلی در استان به عنوان یکی دیگر از ضعف های این عرصه اشاره کرد که صدمات بسیاری را در این سال ها به وجود اورده است.

 

بابایی افزود: امیدواریم اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در دور هفتم پس از پایان فعالیت خویش کارنامه ای قابل دفاع را تحویل دهند.

 

خبات ساعدی رئیس خانه مطبوعات استان کردستان و مدیر مسئول نشریه کورده واری نیز در این جلسه اظهار کرد: از همه طرح های فعالان رسانه ای استان برای کاهش دغدغه ها و مشکلات حاکم بر عرصه رسانه در استان استقبال می کنیم.

 

وی افزود: بدون شک تقویت نشریات محلی و حمایت از خبرنگاران استان از جمله اولویت های خانه مطبوعات بوده و در این مسیر نیز کمیته اخلاقی و انضباطی خانه مطبوعات با هرگونه تخلف برخورد خواهد کرد.

 

ساعدی همچنین به طرح ساماندهی نشریات سراسری در استان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح که با مشارکت اداره کل فرهنگ و

 

ارشاد اسلامی انجام می شود در آینده نزدیک بسیاری از تخلفات در عرصه نمایندگی نشریات سراسری در استان کاهش خواهد یافت و با توجه به اینکه کردستان به عنوان استان الگو در اجرای این طرح انتخاب شده است تمام توان خویش را برای انجام درست این طرح به کار خواهیم برد.

 

مدیر خانه مطبوعات کردستان در ادامه با اشاره به برنامه های خانه مطبوعات عنوان کرد: هدف اصلی هیات مدیره دوره هفتم، ساماندهی فعالان رسانه ای در استان و تقویت و ارتقای جایگاه رسانه  در استان می باشد.

 

فردین کمانگر با تاکید بر ارتقای سطح کمی و کیفی نشریات محلی در استان عنوان کرد: رسانه های استان باید به مطالبات مردمی توجه کنند و در راستای آگاهی بخشی به جامعه گام بردارند.

 

وی همچنین با تاکید بر حمایت از فعالان رسانه  ای در استان عنوان کرد: با شروع به کار کمیته نشریات محلی خانه مطبوعات در استان بخشی از مشکلات این صنف در استان کردستان مرتفع خواهد شد و جلسات این کمیته به صورت ماهیانه در خانه تشکیل و به بررسی مشکلات و نقاط ضعف خواهد پرداخت و امید است که شاهد کاهش مشکلات و مرتفع شدن آن در استان باشیم.

 

 گفتنی است، اعضای کمیته نشریات محلی استان کردستان در پایان این جلسه مصوب کردند که هر ماه یک بار نشستی تخصصی را برای پیگری امور و دغدغه ها در این عرصه برگزار نمایند.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان

اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان امروز با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور به بهره برداری رسید.

استاندار کردستان در مراسم بهره برداری از این مرکز، مهارت‌آموزی را عامل رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد

زارعی کوشا گفت: نسخه شفابخش برای خروج از بیکاری به ویژه در استان‌های زاگرس نشین، توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی گفت: مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، عامل مهم تحقق دیپلماسی مهارت در کشور است

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان