Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزادسازی سه منطقه دیگر در غرب الانبار عراق، توصیه تیلرسون به عراق در مورد ایران، نقش پسران بارزانی در قاچاق نفت سوریه و آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی القائم، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته عراق بوده اند. از سوی دیگر، باید به توافق پیشمرگه‌ها و نیروهای عراقی برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش «تابناک»، نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق از آغاز دومین مرحله‌ عملیات آزادسازی القائم در غرب الانبار خبر دادند.

به گزارش المیادین، رسانه‌های عراقی گزارش دادند: نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق در چهارچوب مرحله دوم عملیات آزادسازی دو شهرستان القائم و راوه و تأمین امنیت مرزهای عراق و سوریه حرکت کردند و تحرکات آنها در چارچوب اهداف و برنامه‌های تعیین شده صورت می‌گیرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور روز گذشته از آغاز عملیات آزاد سازی شهرستان القائم، آخرین مقر داعش در عراق خبر داد. 

نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در چهارچوب عملیات خود منطقه جباب در غرب الانبار را از تصرف داعش درآوردند و پرچم عراق را در آنجا برافراشتند.

راوه و القائم، آخرین مقرهای داعش در مرزهای سوریه و عراق هستند. این دو شهرستان در منطقه‌ای صحرایی واقع هستند که موقعیت جغرافیایی آنها این امکان را به داعش می‌دهد تا این مناطق را به مناطق تحت تصرف خود در البوکمال سوریه متصل کند. آزادسازی سه منطقه دیگر در غرب الانبار عراق  جمعه شب، شبکه خبری سومریه نیوز گزارش کرد: نیروهای عراقی سه منطقه دیگر در غرب شهرستان «راوه» الانبار را از آزاد کردند.
 
 نیروهای ارتش فدرال عراق به همراه عشایر منطقه موفق شدند، مناطق «الموالی»، «النزوه» و «النهیه» از توابع استان الانبار واقع در 230 کیلومتری شهر الرمادی مرکز این استان را از وجود تروریست های داعشی پاکسازی کنند.

بخش رسانه جنگ عراق به نقل از فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار همچنین گزارش کرد که نیروهای عراقی موفق شدند تأسیسات و ساختمان شرکت سیمان القائم را پس از درگیری سنگین با تروریست های داعش آزاد کنند.

عملیات آزادسازی مناطق شمال عراق استان نینوا از روز پنجشنبه با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شده است.
 
تیلرسون: عراق باید از کنترل ایران خارج شود

تیلرسون که در جریان سفر خارجی خود در سوئیس صحبت می کرد، همچنین ضمن ابراز نگرانی از درگیری خشونت بار بین نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه های کرد، به بغداد توصیه کرد پیشنهاد کردها برای تعلیق نتایج رفراندوم اقلیم کردستان عراق را بپذیرد.

تیلرسون گفت، عراق ضمن پیگیری منافع مشروع اقتصادی در روابط با ایران، باید خود را از نفوذ جمهوری اسلامی ایران خارج کند.  وزیر خارجه آمریکا که چند روز قبل با نخست وزیر عراق ملاقات کرده بود، گفت: آن چه ما به عراق توصیه می کنیم این است که باید ظرفیت اتکا به خود را توسعه دهد. واشنگتن از جنگ و خشونت بین دولت مرکزی عراق و دولت خود مختار اقلیم کردستان که پس از اعلام نتایح رفراندوم استقلال بروز کرد، نگران است.

تیلرسون گفت، از این که طرفین نتوانستند به راه حلی مسالمت آمیز دست یابند، ناامید شده و از آقای عبادی خواسته است، پیشنهاد اربیل برای تعلیق نتایج رفراندوم را بپذیرد.

نقش پسران بارزانی در قاچاق نفت سوریه
 
یک منبع آگاه امنیتی مدعی شد، دو پسر «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان مسئول شبه‌نظامیانی هستند که نفت قاچاق شده سوریه را از تروریست‌ها می‌خرند.

به نوشته پایگاه خبری عراقی «SNG»، این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: گروه‌های کرد جدایی‌طلبی موسوم به «التایبت» که به بهانه دفاع از منطقه واقع در شمال دو ناحیه «زمار» و «ربیعة» در استان نینوا و در مجاورت سوریه می‌جنگند، تحت فرمان پسران بارزانی هستند. این مناطق به دلیل نزدیک به دو میدان نفتی «ارمیلان» و «کراتشوک» سوریه از اهمیت زیادی برای این جدایی‌طلبان برخوردارند.  بر اساس این گزارش، مسرور و منصور بارزانی، عاملان اصلی پشت پرده خرید نفت سوریه از سازمانهای تروریستی PKK و YPG هستند، زیرا تروریست‌ها هیچ راه دیگری برای قاچاق نفت از سوریه به ترکیه ندارند. تنها گذرگاه موجود برای عبور کامیون‌ها و نفت‌کشها در نزدیکی روستای «المحمودیة» است که از زمان هدف‌گیری تانکرهای نفتی از سوی روسیه و ورود نیروهای پیشمرگه در آن تاکنون، اهالی آن، اجازه بازگشت به منازلشان را نیافته‌اند.

این منبع تأکید کرد: شبه‌نظامیان تحت فرمان پسران بارزانی، علاوه بر نفت، سیگار و مشروبات الکی نیز قاچاق می‌کنند.

آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی القائم

نیروهای امنیتی و نیروهای حشد شعبی با پشتیبانی نیروی هوایی عراق از آغاز دومین مرحله‌ عملیات آزادسازی القائم در غرب الانبار خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، رسانه‌های عراقی گزارش دادند: نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق در چهارچوب مرحله دوم عملیات آزادسازی دو شهرستان القائم و راوه و تأمین امنیت مرزهای عراق و سوریه حرکت کردند و تحرکات آنها در چهارچوب اهداف و برنامه‌های تعیین شده صورت می‌گیرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور روز گذشته از آغاز عملیات آزاد سازی شهرستان القائم، آخرین مقر داعش در عراق خبر داد.
 
نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در چهارچوب عملیات خود منطقه جباب در غرب الانبار را از تصرف داعش درآوردند و پرچم عراق را در آنجا برافراشتند.

راوه و القائم آخرین مقرهای داعش در مرزهای سوریه و عراق هستند. این دو شهرستان در منطقه‌ای صحرایی واقع هستند که موقعیت جغرافیایی آنها این امکان را به داعش می‌دهد تا این مناطق را به مناطق تحت تصرف خود در البوکمال سوریه متصل کند.
 
 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ رضا آذریان شامگاه جمعه در همایش آئین پهلوانی و زورخانه‌ای که به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی در سالن سرو کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ ورزش پهلوانی، می‌بینیم این فرهنگ از جنگ خندق وجود داشته و هر کس با علی و اولاد او باشد بدون شک زندگی بسیار خوبی خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا افزود: تواضع، فروتنی و کمک به مستمندان در چهره و تفکر پهلوانان این رشته ورزشی است و ما به عنوان سربازان و رزمندگان اسلام از این ورزش پهلوانی و این گودهای زورخانه‌ای قدرت، جرأت، جسارت و شجاعت فرا گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرده و کارهای بسیار خوبی را برای این انقلاب انجام داده‌اند و در مقابل تفکر و اندیشه دشمن به خوبی ایستادند تصریح کرد: این ایستادگی موجب شده که دشمن همچنان نتواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

آذریان با بیان اینکه دشمن به خیال خودش برای نبود انقلاب و حکومت اسلامی به ایران حمله کرد و فکر می‌کرد می‌تواند به اهدافش برسد گفت: آمریکا تاکنون نقشه‌های شوم فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بود و حتی برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران، کشورهای همسایه را اشغال کرد و گسترش نیرو داشت و حتی جنگ‌های ترکیبی را با تشکیل گروه‌های تکفیری و سلفی تشکیل داد و عملیات‌های نظامی را شروع کرد در همه برنامه‌هایش حتی در سوریه و عراق و دیگر جنگ‌های ترکیبی شکست خورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به بیان رهبر کبیر انقلاب که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند افزود: آمریکا تا به امروز هیچ غلطی نتوانسته علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

وی ادامه داد: دشمنان پس از شکست‌های متعدد با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، سرداران عزیزمان را به شهادت رساندند ولی آنها نمی‌دانستند جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی ملت بزرگ خود، پاسخ سختی به آنها خواهد داد.

آذریان با بیان اینکه خواست ملت ایران و خانواده شهدا این بود که ضربه سختی در یک فرصت مناسب به رژیم صهیونیستی وارد شود گفت: گرچه دشمنان منتظر بودند ولی فکر نمی‌کردند که بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد همزمان بر سر آنها شلیک شود، ولی نمی‌دانستند به گفته رهبر معظم انقلاب این حمله اصلی نبوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی وقتی نتوانست در برابر این پاسخ اقدامی انجام دهد با همکاری گروه‌های معاند اقدام به پرتاب چند ریز پرنده کرد که این ریز پرنده‌ها نهایت بردش دو کیلومتر بیشتر نبود عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی ملت بزرگ خود، پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد و در این اقدام گرچه نتوانستند خسارتی وارد کنند اما آمریکا به سرعت اعلام کرد در این اتفاق نقشی نداشته و عقب‌نشینی می‌کند و این نشان دهنده شکست آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار خود را نشان دادند، آنچه مد نظر ما است هنوز شکل نگرفته است اظهار کرد: اگر دشمن دست به خطایی بزند قطعاً نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد. با وجود اینکه چند کشور آسمان رژیم صهیونیست را در پوشش داشتند ولی عملیات به خوبی انجام شد.

آذریان گفت: عملیات وعده صادق قدرت و اراده بزرگ ایران اسلامی بود که به استکبار جهانی تحمیل کردیم و به آنها ثابت کردیم که در این حد و اندازه نیستید که بخواهید برعلیه این نظام حرفی بزنید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در اقصی نقاط جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه پاسخی به دشمنان هستند، افزود: امروز مرزهای شرقی کشور که مسؤولیت آن با یگان‌های قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است در کنار مرزبانان عزیز و سایر نیروهای مسلح علاوه بر اینکه از اشراف اطلاعاتی و تعامل بسیار خوبی برخوردارند با تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز از مرزها و حتی دورتر از مرزها، کشور را پایش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مأموریت ما مراقبت از مرز است، گفت: ما میراث دار خون شهدا هستیم، وظیفه ما ایجاد امنیت است و در اقصی نقاط مرزهای جمهوری اسلامی ایران این مأموریت را ارتش انجام می‌دهد.

آذریان با اشاره به اینکه همه قدرت‌نمایی ارتش را با برادران سپاه در عملیات وعده صادق دیدند، افزود: عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی بسیار قوی بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، هیچ کشوری را در منطقه تهدید نمی‌کند و برای هیچ‌کس هم تاکنون تهدیدی به وجود نیاورده اما برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت پایدار نه برای کشور خودمان بلکه برای تمامی کشورهای منطقه تلاش می‌کنیم.

کد خبر 6089509

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان