Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد - پروژه تصفیه‌خانه شهرستان ازنا در حال حاضر روند کندی دارد تا تأمین آب بلندمدت این شهر در دامنه‌های برفی آلپ ایران پشت خط این پروژه باقی بماند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: باوجود قرار داشتن شهرستان ازنا در دامنه اشترانکوه و بهره‌مندی از منابع آبی فراوان، آب شرب این شهرستان طی سال‌های گذشته به‌طور کامل از طریق چاه تأمین می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌ای که در دامنه‌های برفی آلپ ایران یخ زد

وجود ۱۲ هزار چاه جذبی در این شهرستان و خطر آلودگی آب‌های زیرزمینی و کیفیت پایین آب چاه نسبت به آب سراب، ضرورت تأمین آب شهرستان ازنا از سراب کمندان را دوچندان می‌کرد تا اینکه طرح انتقال آب از سراب کمندان به شهر ازنا در سفر اول دولت نهم به استان لرستان به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

اکنون پس از گذشت حدود ۱۳ سال این طرح مراحل پایانی خود را طی می‌کند و با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه دائم شهر ازنا عملیات آب‌رسانی از سراب کمندان به این شهر تکمیل خواهد شد تا شاید به‌زودی شاهد تحقق این مهم و آرزوی دیرینه باشیم.

تصفیه‌خانه آب شرب ازنا باهدف انتقال آب تصفیه‌شده باکیفیت استاندارد و به‌منظور شرب با ظرفیت تولید ۳۰۰ لیتر در ثانیه طراحی‌شده است.

پروژه نیمه‌تمامی که سال ۹۳ افتتاح‌شده اعلام‌شده است!

هدف از عملیات تصفیه، حذف مواد معلق و کاهش کدورت به کمتر از ۱ NTU و گندزدایی آب برای مصرف شرب است و منبع تأمین‌کننده آب این تصفیه‌خانه، آبگیر کمندان است.

مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید استاندار لرستان از پروژه تصفیه‌خانه ازنا در سخنانی بابیان اینکه این تصفیه‌خانه علیرغم اینکه در کارنامه دولت یازدهم به‌عنوان پروژه افتتاح‌شده از سوی وزارت نیرو اعلام‌شده اما هنوز تکمیل‌نشده است.

وی بابیان اینکه طی ۱.۵ سال گذشته برای تعیین تکلیف این پروژه خیلی پیگیری کرده‌ام گفت: متأسفانه هنوز این پروژه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ساختمانی این تصفیه‌خانه حدود ۸۰ درصد است و پیشرفت نصب تجهیزات آن نیز حدود ۶۵ درصد است.

وعده مدیرعامل آب منطقه‌ای برای افتتاح

کیان پور با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در وزارت نیرو برای تعیین تکلیف این تصفیه‌خانه تصریح کرد: در این راستا جلسه‌ای با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران داشتیم که از محل اعتبارات تنش آبی کشور حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تصفیه‌خانه ازنا اختصاص داده شد.

وی بابیان اینکه طبق توافقی که با مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان داشتیم قرار بر این شده که پیمانکار تا دهه فجر این تصفیه‌خانه را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برساند گفت: این‌یک ضرورت برای شهر ازنا است و مردم باید از آب آشامیدنی سالم و برابر استانداردهای روز استفاده کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یک تصفیه‌خانه طبق استانداردهای روز جزء مطالبات مردم است تصریح کرد: ما این تصفیه‌خانه را تا مرحله افتتاح و بهره‌برداری پیگیری خواهیم کرد.

فریاد انتقاد نماینده مردم از آب منطقه‌ای

کیان پور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه من نمایند مردم هستم و وظیفه‌دارم که از حقوق مردم دفاع کنم و با تمام وجود پیگیر این هستیم که پیمانکار به تعهدات خود عمل کند گفت: ما انتقادی که از مدیرعامل آب منطقه‌ای داریم این بود که اولویت‌ها را در این تصفیه‌خانه رعایت نکرده و کارها را به مشاور به‌گونه‌ای سپارده است که محوطه‌سازی قبل از افتتاح پروژه عملیاتی شده و این در حالی است که این اقدام باید در مراحل بعدی صورت می‌گرفت و باید تصفیه‌خانه ابتدا وارد مدار قرار می‌گرفت.

وی گفت: هرکدام از تجهیزات این تصفیه‌خانه یک ضمانت‌نامه دارد و اگر زمان آن بگذرد به‌راحتی نمی‌توانیم دوباره ضمانت آن را برقرار کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم) آیا تا به حال خرچنگی را در حال وزنه‌برداری دیده‌اید؟ (فیلم) شنا کردن عجیب و بامزه خرچنگ در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران