Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر مسئول و سردبیر مجله خانواده مثبت با بیان اینکه رسانه ها باید از نفوذ خود برای تاثیرگذاری مثبت در اذهان عمومی استفاده کنند، گفت: در کنار هر خبر منفی، باید تعدادی خبر مثبت هم منتشر شود زیرا این امر باعث تزریق انرژی مثبت به جامعه خواهد شد.

محمدرضا ثابتی روز شنبه در دومین روز فعالیت بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا اظهار داشت: ما همواره عادت کرده ایم که به نقل اخبار با گرایش منفی بپردازیم و هنگامی که تلویزیون را روشن کرده یا مطبوعات را ورق می زنیم عمدتا خبرهای منفی از کودک آزاری تا کلاهبرداری، مشکلات اقتصادی کشور و بسیاری ناهنجاری های دیگر به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه البته طرح اینگونه خبرها در شبکه های مجازی برای روشنگری اذهان عمومی چندان هم بد نیست، یادآور شد: در کنار کودکی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته می توان از موفقیت کودکان نخبه، قاری و حافظ قرآن نیز نوشت و اخباری در این رابطه منتشر کرد و از نفوذ رسانه در تاثیرگذاری مثبت در مخاطبان بهره گرفت که این امر نیاز به فرهنگسازی در بین رسانه ها دارد.
مدیر مسئول و سردبیر مجله خانواده مثبت که تاکنون 53 شماره از این مجله را منتشر کرده است در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا تصریح کرد: تجربه اینگونه مثبت اندیشی و مثبت نگاری در نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی نشان داده است که این افراد در مواجهه با انرژی مثبت توانسته اند بر مشکلات مالی و اقتصادی و جسمانی خود فائق آیند، مساله ای که از نظر رسانه ها دور افتاده است.
وی که از سه سال قبل فعالیت جدی خود برای انتشار مجله خانواده مثبت را آغاز کرده و اولین حضور را در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تجربه می کند، اظهار داشت: پوستر بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که بیانگر تعامل خانواده با رسانه است و رنگ و بوی خانوادگی دارد می تواند نویدبخش دیدگاه مثبت نسبت به تاثیر رسانه در خانواده و این مساله باشد که انرژی رسانه در جهت مثبت به کار گرفته شود.
ثابتی اضافه کرد: یکی از فناوری های مهم مثبت اندیشی، شنیدن خبرهای خوب است موضوعی که باید در بین رسانه ها فرهنگسازی شود زیرا چه بسا شنیدن خبرهای خوب در اول صبح تا پایان روز انرژی مثبت به افراد می دهد و نتیجه عکس آن نیز همین است که خبرهای تلخ و منفی انسان را تا پایان روز کسل می کند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه از جمعه، پنجم آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.
در نمایشگاه امسال، ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰دوهفته‌نامه،۲۰ دوماه نامه،۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷٠ رسانه محلی،منطقه‌ای و استانی و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع حضور دارند.
ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شماری از خانه‌های مطبوعات استانی از دیگر حاضران در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم هستند.
در بخش بین الملل، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه‌ای» است شرکت خواهند کرد.
برپایی بیش از ٣٠٠ نشست تخصصی و ارائه ٢٠ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات امسال پیش بینی شده است و همزمان با اختتامیه این رویداد رسانه ای، مواسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.
چهار نمایشگاه عکس ملی و بین المللی، غرفه پیشکسوتان مطبوعات، دو غرفه ویژه مدافعان حرم، غرفه فرهنگ ایثار ‏و ‏مقاومت، غرفه محیط زیست و بحران آب در رسانه، گنجینه مطبوعات، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه جوان و ‏مطبوعات، ‏ایستگاه کودک و نوجوان، غرفه اهداء رایگان مجلات، ایستگاه سلامتی(طب سنتی)، دمنوش‌خانه مطبوعات و کسب و ‏کارهای نوپا ‏از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال است.‏
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 12 آبان ماه ، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**1883**1055
خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی

غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در سالن شماره شش که صنایع فولادی و معدنی حضور داشتند با استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان... - اخبار بازار -

غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در سالن شماره شش که صنایع فولادی و معدنی حضور داشتند با استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان از جمله مسئولین ،هیئت های تجاری ، دست اندرکاران صنعت فولاد ، خبرنگاران و سایرین قرار گرفت ، بطوریکه می توان عنوان پربازدیدترین را به این غرفه که اولین غرفه سالن بود اختصاص داد .

در این نمایشگاه ، مسئولین مختلف کشور از جمله : عباس علی آبادی وزیر صنعت ،معدن و تجارت ، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ، امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ، مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران ، هادی طالبیان مقدم مدیر کل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران ، علیرضا چناری عضو هیات مدیره هلدینگ شستا و... از غرفه ذوب آهن اصفهان بازدید نمودند .

هیئت های تجاری کشورهای مختلف از جمله نیجریه، اوگاندا ، سومالی ، پاکستان ، ارمنستان ، گرجستان ،عراق و چند کشور دیگر با مسئولین حوزه صادرات ذوب آهن اصفهان مذاکره کردند و در طول نمایشگاه دو نشست خبری نیز با پاسخگویی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و معاون بازرگانی به سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران تخصصی حوزه صنعت برگزار شد .

در این بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور ذوب آهن اصفهان لوح تقدیر و تندیس ویژه نمایشگاه ایران اکسپو را نیز دریافت کرد .

آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با حضور علی آقامحمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، مسئولین وزارت صمت، نمایندگان تجار، تنی چند از سفرای کشورها، کارآفرینان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

در این آیین پیرامون برگزاری موفق این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور، مذاکرات و قراردادهای منعقد شده، گزارش جامعی ارائه گردید.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور که بالغ بر 50 درصد از تولیدات خود را به بیش از 25 کشور دنیا صادر می کند در این رویداد بزرگ با ارائه سبد متنوع محصول خود پذیرای بازدید کنندگان بود.

دیگر خبرها

  • نشر ۲۷ بعثت با ۲۱۰ عنوان به نمایشگاه کتاب آمد
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد