Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت حفاظت محیط زیست طبیعی و انسانی است در این راستا کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، عیسی کلانتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی فراوانی در این منطقه صنعتی و گازی وجود دارد اظهار داشت: توسعه صنایع نفت، گاز و مجتمع‌های پتروشیمی، آلایندگی‌های زیست محیطی در عسلویه را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور با تاکید بر رفع مشکلات محیط زیست طبیعی و انسانی در شهرستان عسلویه و منطقه پارس جنوبی افزود:با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های دولت حفاظت محیط زیست طبیعی و انسانی است در این راستا کاهش مشکلات آلایندگی و زیست محیطی عسلویه در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آلایندگی‌های توسعه صنایع نفت و گاز در عسلویه برای محیط زیست انسانی و دریایی مشکلاتی ایجاد کرده است خاطر نشان کرد: با بررسی این مشکلات و با توجه به سیاست دولت در رفع مشکلات محیط زیست طبیعی و انسانی این مشکلات برطرف و محیط امنی برای زندگی مردم ایجاد می‌شود.

کلانتری، از تعهد وزیر نفت برای رفع مشکلات زیست محیطی در عسلویه خبرداد و تصریح کرد: وزیر نفت با پذیرش مشکلات زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی و دیگر نقاط استان بوشهر بر جبران این مشکلات در عرصه‌های گوناگون تاکید دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به رفع مشکلات آلایندگی صنایع در مناطق همجوار عسلویه گفت: همگامی توسعه و بهبود محیط زیست در منطقه عسلویه اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اجرای طرح‌های برداشت نفت در منطقه عسلویه و اجرای طرح‌های زیرساخت زیست محیطی همگون نبوده افزود: در مناطقی چون عسلویه به سبب مشترک بودن میدان نفتی پارس جنوبی با کشور قطر و لزوم تسریع در برداشت گاز و نفت از مخازن این میدان مشترک، طرح‌های زیست محیطی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

کلانتری با تاکید بر توسعه فضای سبز و حفاظت از زیست‌بوم‌های دریایی از جمله مرجان‌ها در مناطق نفتی و گازی تصریح کرد: در مناطقی که آلودگی‌ها به ویژه آلایندگی پساب‌ها و پسماندها به زیست بوم مناطق دریایی و مرجانی آسیب وارد کرده، سازمان حفاظظت محیط زیست تلاش می‌کند فضای سبز این مناطق را احیا و از گسترش آلودگی‌ها جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر توجه به مقابله با ریزگردها در مناطق مختلف کشور خاطر نشان کرد: ریزگردها بیشتر مناطق خوزستان و سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده که طرح‌های مهمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بروز ریزگردها در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر اگر منطقه‌ای تحت تاثیر ریزگردهای وارداتی از عربستان است از سوی این سازمان کاری نمی‌توان کرد اما برای مقابله با ریزگردهای داخلی برای رفع آنها تلاش می‌شود.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست