Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: امسال ۴۷۴ پروژه عمرانی با ۳۳۱ میلیاردریال اعتبار توسط دهیاریها در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حبیبی انبوهی در اولین جلسه شورای عشایر استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در استان قزوین ۱۱۲۷ آبادی و ۸۷۸ آبادی دارای سکنه داریم که ۶۸۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان قزوین ۵۳۰ روستا دارای دهیاری هستند که از آغاز تاسیس دهیارهای در استان تاکنون ۹۵ میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص یافته بود که در ۴ سال اخیر این میزان دو برابر شده است.

حبیبی انبوهی تصریح کرد:از آغاز تاسیس دهیاریها تاسال ۹۲ تعداد ۲۳۱۳ پروژه اجرا شده واز سال ۹۲ تاکنون ۲۶۴۷ پروژه توسط دهیاریهای استان قزوین عملیاتی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: در سال گذشته ۷۳ پروژه با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده و امسال هم ۴۷۴ پروژه با ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملیاتی می شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه ۹۲ درصد پروژه های اجرا شده توسط دهیاریها قابل قبول است و در این زمینه استان قزوین جایگاه خوبی در کشور دارد.

۲۱ شرکت تعاونی در دهیاری ها شکل گرفته است

حبیبی انبوهی اظهارداشت: ۲۱ شرکت تعاونی توسط دهیاری ها شکل گرفته که تولید محصولات بتنی در رامند و البرز، تولید مبلمان در بویین زهرا و محصولات لبنی در بخش مرکزی راه اندازی شده است.

تدوین سند راهبردی توسعه روستایی قزوین

وی گفت: تدوین سند راهبردی توسعه روستایی برای اولین بار در کشور آماده شده و با شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در ۲۰ روستا، تدوین کتاب سرمایه گذاری روستاهای استان به پایان رسیده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین یادآورشد:در سال گذشته ۲۴ هزار و ۳۷۶ نفر ساعت آموزش برای دهیاران برگزار شد و امسال هم ۸ هزار و ۱۸۸ نفرساعت آموزش پیش بینی شده است.

وی توجه به مسائل زیست محیطی را از اولویتهای این دفتر عنوان کرد و گفت: بررسی مسائل زیست محیطی، پسماند روستایی، به تفکیک هر بخش و آموزش شوراها و دهیاران، مکانیزه کردن مدیریت پسماند روستایی از کارهای انجام شده است.

حبیبی انبوهی تصریح کرد: در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با شناسایی عرصه های دارای ظرفیت به استان قزوین ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که در قالب تسهیلات اشتغالزایی توزیع می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان