Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در مراسمی که روز گذشته در ساختمان سمن‌سرای آرامش و با حضور جمعی از مسؤولان و خیران استان برگزار شد، دفتر نمایندگی مؤسسه خیریه «محکم» در خراسان رضوی، توسط دکتر صلاح‌الدین دلشاد مدیرعامل این موسسه افتتاح شد.

* برنامه‌های دائم شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت برای سلامت بانوان

در نشست خبری این مراسم آروز حیدریان رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی و رییس کمیسیون سلامت و جمعیت پارلمان زنان استان با تاکید بر حمایت‌های همیشگی این شورا از تشکل‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی در راستای دستیابی به اهداف مجمع خیرین سلامت کشور، ساختمان سمن‌سرای آرامش را از حدود دو سال پیش در مشهد مقدس راه‌اندازی کرد تا بدین طریق، انجمن‌ها و مجموعه‌های دولتی حمایت از بیماران نیازمند، بتوانند با انسجام بیشتری به مجاوران و زائران بارگاه منور حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ارائه خدمات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه همین برنامه و با توجه به هماهنگی‌هایی که با مسؤولان موسسه خیریه «محکم» صورت گرفت، قرار بر این شد تا دفتر این مجموعه در مشهد مقدس نیز راه‌اندازی شود تا تمام خانواده‌هایی که به هر دلیل قادر به پرداخت هزینه‌های درمان نوزادان و فرزندانشان نیستند، بتوانند با حمایت‌های خیرین نیک‌اندیش، این مشکلات را حل کنند.

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های مستمر و دائمی این شورا برای پیشگیری و سلامت جامعه، توضیح داد: مجموعه شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با همکاری پارلمان زنان استان، همواره برنامه‌هایی را برای آگاهی‌بخشی جامعه و خصوصا بانوان در نقاط مختلف و خصوصا مناطق کم‌برخوردار برگزار می‌کند و در نظر دارد این برنامه‌ها را در راستای ایجاد سلامت زنان به عنوان اصلی‌ترین رکن سلامت جامعه، توسعه دهد.

* حمایت مجمع خیرین سلامت مشهد مقدس از سمن‌های فعال حوزه سلامت

همچنین در این نشست علیرضا کلاهان مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد مقدس و مسؤول اجرای موسسه «محکم» در استان خراسان رضوی با تاکید بر اهداف مجمع خیرین سلامت کشور بر ایجاد دفاتر و نمایندگی‌هایی از تمامی نهادها و انجمن‌های حمایت از بیماران در نقاط مختلف کشور، اظهار داشت: با توجه به حمایت همه‌جانبه مجمع خیرین سلامت کشور از مجموعه‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت که با حمایت‌های خیرین، خدماتی را به افراد نیازمند، ارائه می‌کنند، ما در مجموعه خیرین سلامت مشهد مقدس نیز همواره به دنبال این مهم و ایجاد دفاتری از سمن‌های حوزه سلامت در مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی و فرهنگی ایران اسلامی هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا و به دنبال هماهنگی‌هایی که طی چند ماه گذشته صورت گرفت، با توافقات صورت گرفته با شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی، دفتر نمایندگی موسسه خیریه محکم در سمن‌سرای آرامش مشهد مقدس، افتتاح شد تا به نیازمندان در این بخش خدمات مورد نیاز را با کیفیت و سرعت بهتری ارائه نماید.

کلاهان با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت مشهد مقدس همواره از مشارکت‌های افراد خیر و نیک‌اندیش استقبال می‌کند، تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت مشهد مقدس، به عنوان دومین کلانشهر کشور و پایتخت معنوی و فرهنگی ایران اسلامی، همواره از مشارکت‌ها و همراهی خیرین استقبال کرده و با علاقه تمام پذیرای تمامی انجمن‌های فعال حوزه سلامت، است.

*** مؤسسه «محکم»؛ مجموعه‌ای خیریه برای درمان نوزادان بیمار

دکتر صدرالدین دلشاد مدیرعامل مؤسسه خیریه «محکم» نیز در این مراسم در خصوص اهداف تشکیل این مؤسسه خیریه، عنوان کرد: در مرحله‌ی اول حمایت‌مالی و تأمین پذیرش برای بیماران دچار ناهنجاری‌های مادرزادی که نیاز به جراحی یا درمان دارویی دارند در بیمارستان‌های دانشگاهی و در مرحله دوم ثبت موارد ناهنجاری‌های مادرزادی و آموزش خانواده‌ها و پزشکان مربوطه در زمینه‌های فوق از روش‌های مختلف، از اهداف راه‌اندازی «محکم» است.

وی با بیان اینکه «بیماری‌های مادرزادی طیف وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد»، بیان کرد: تعداد زیادی از این نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و خانواده‎های آن‌ها برای پیدا کردن پزشک و مرکز درمانی مناسب دچار سرگردانی‌های زیاده شده و برای تأمین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه «بیماری‌های مادرزادی طیف وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد»، بیان کرد: تعداد زیادی از این نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و خانواده‎های آن‌ها برای پیدا کردن پزشک و مرکز درمانی مناسب دچار سرگردانی‌های زیاده شده و برای تأمین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه «لب‌شکری، آترزی‌معده و مقعد بسته بیش‌ترین آمار ابتلا در نوزدان خراسان رضوی دارد»، افزود: عوامل شیمیایی و عوامل دارویی نقش زیادی در به وجود آمدن بیماری لب‌شکری ایفا می‌کند، به‌طور مثال خانم‌هایی که داروی ضد سرع مصرف می‌کنند در دوران بارداری در ماه اول و دوم نباید این دارو‌ها را مصرف کنند و حتی مواد آرایشی غلیظ در ماه‌های اول و دوم نباید استفاده شود چون یکی از عوامل پیدایش بیماری  لب‌شکری است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه «محکم» خاطرنشان کرد: در برخی مواقع این نوزادان معصوم هم‌زمان دچار چندین نوع ناهنجاری بوده و درمان آنان به دلیل عدم توانایی مالی والدین سال‌ها به تأخیر می‌افتد و محرومیت و نیازمندی در این بیماران که حتی زبان بازگو کردن نیاز‌های خود را ندارند، مشاهده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه «ازدواج فامیلی باعث ایجاد بیماری‌های مادرزادی در کودک می‌شود»، بیان کرد: یک ژن ضعیف از طرف پدر و مادر یا هردو باعث ایجاد یک ژن قوی بیماری در جنین می‌شود، به‌طور مثال در سیستان‌وبلوچستان که ازدواج فامیلی در آن رواج دارد شاهد آمار بیش‌تری از تولد کودکان با بیماری‌های مادرزادی هستیم.

دلشاد پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی را یکی از اهداف مهم این مؤسسه دانست و گفت: یکی از بیماری‌های جنین قطع نخاع مادرزادی است که مشکلات فراوانی را هم برای کودک و هم والدین آن به وجود می‌آورد، اما اگر مادر 3 ماه قبل از تشکیل نطفه از داروی فولیک‌اسید استفاده کند می‌تواند تا 99 درصد از ایجاد بیماری در کودک جلوگیری کند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه «محکم» اضافه کرد: این مؤسسه بیماران کودک کشور‌های دیگر که در ایران سکونت دارند را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد و فرقی نمی‌کند کودک ایرانی یا غیر ایرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه «سقط جنین با توجه به قوانین کشور بعد از چهار ماهگی مجاز نیست»، اظهارکرد: در شرع مقدس ما آمده است که اگر جنینی مشخص شود که  با معلولیت‌ به دنیا می‌آید، فقیه می‌تواند مجوز سقط را بدهد و در پزشکی قانونی 9 کمیته تشکیل و حدود 300 بیماری که این مجوز را دارند، شناسایی شده است.

دلشاد با اشاره به نحوه پذیرش بیماران در مؤسسه محکم، تصریح کرد: پزشک یا مددکار بعد از برخورد با کودک مبتلا به یکی از 32 ناهنجاری مادرزادی تحت پوشش، وی را به موسسه محکم معرفی می‌کند و مؤسسه به صورت مستقیم و بدون اتلاف وقت کودک را  برای انجام اقدمات درمانی  یا حراحی به مراکز فوق تخصصی معرفی می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ترخیص و سلامتی فردی که مورد تهاجم خرس قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: حمله یک قلاده خرس در منطقه گورخرس از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول به آسیب‌دیدگی یکی از عشایر منطقه منجر شده بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، به نقل از روابط عمومی اورژانس دزفول، رضا معمارزاده سه‌شنبه شب با اعلام این خبر گفت: فرد مصدوم به درمانگاه شهدای سردشت دزفول منتقل شده و از آنجا توسط آمبولانس مستقر در درمانگاه، به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ضمن اشاره به وضعیت جسمی این مرد 60 ساله افزود: فرد مصدوم با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول به تشریح نکات آموزشی در زمان مقابله با خرس پرداخت و گفت: حفظ خونسردی و آرامش در صورت مواجهه با خرس، پرهیز از حرکات ناگهانی و اجتناب از حرکت‌هایی که موجب تحریک حیوان می‌شود، از جمله مواردی است که در مواجهه با خرس باید رعایت کرد.

وی افزود: عشایر حاضر در مناطق پرخطر شهرستان دزفول باید ضمن دریافت مجوز حمل ابزارهای دفاعی مانند اسپری دور کننده حیوانات درنده از دستگاه‌های متولی، از وسایل دفاعی مانند اسپری فلفل یا سلاح‌های غیرکشنده و مجوزدار برای دفاع خود در صورت مواجهه با حیوانات وحشی استفاده کنند.

معمارزاده تاکید کرد: در صورت مواجهه با خرس بهتر است افراد به جای مبارزه با حیوان، ضمن حفظ آرامش، بدون حرکت تا دور شدن خرس در محل باقی بمانند.

به گزارش تسنیم، مناطق کوهستانی بخش سردشت و شهیون دزفول به دلیل وجود جنگل‌های متراکم، زیستگاه حیوانات وحشی گونه‌های مختلف است و این موجب شده تا چند مورد حمله حیوانات وحشی به اهالی و احشام این منطقه طی سال‌های گذشته ثبت شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • حمله خرس به یکی از عشایر دزفولی/ مصدوم در سلامت کامل است
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود