Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به نقش رسانه در استحاله فرهنگی، عنوان کرد: رسانه تامین کننده منافع قدرت های بزرگ است. آفتاب‌‌نیوز : دکتر مسعود بصیری در حاشیه سفر دو روزه خود به گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش رسانه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اظهار کرد: رسانه ها بدون استثنا در جهان دارای دو بخش تجاری و ایدئولوگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نمی توان تجارت را از هیچ رسانه ای جدا کرد، افزود: ترغیب تفکر جامعه مورد هدف از طریق رسانه باعث خرید برخی از کالاها و تغییر سبک زندگی در آن جامعه می شود. در واقع سود به نفع کشوری که دارای رسانه قدرتمند است، تغییر می کند.
بصیری، تغییر سبک زندگی یک جامعه را ثمره اثرگذاری رسانه در اقتصاد خرد و کلان دانست و تصریح کرد: برای تجارت باید تفکر، اندیشه و نگاه مخاطب به سمت خرید کالای مورد نظر برود لذا جامعه ای که تحت تاثیر رسانه سبک زندگی خودش را تغییر می دهد، در واقع منابع طبیعی خود را طی یک دوره طولانی مدت از دست داده است. قطعا تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شکست تجاری سنگینی را به دنبال خواهد داشت.
این مسوول فرهنگی، با اشاره به نقش رسانه در استحاله فرهنگی، عنوان کرد: اساسا کارکرد رسانه در نگاه قدرت های بزرگ و استکباری دنیا، استحاله فرهنگی بوده و به عبارت دیگر می توان گفت که رسانه تامین کننده منافع قدرت های بزرگ است.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، با بیان اینکه بشر از ابتدای خلقت با حرف زدن و تحت تاثیر قرار دادن دیگران به دنبال پیاده کردن اهداف خود بوده است، گفت: هر کشوری که صاحب قدرت است رسانه دارد، زیرا اداره کردن رسانه نیازمند ثروت است. در کشوری مانند آمریکا تنها هشت کانال رایگان برای مردم وجود دارد و سایر کانال ها باید خریداری شود، اما ۳۵۰۰ کانال رایگان را با زبان های مختلف در اختیار مردم کشور ما قرار می دهند.
وی اضافه کرد: تلویزیون جمهوری اسلامی ایران با کانال های محدود خودش تلاش می کند مقابل تمام قدرت رسانه ای جهان که هم اکنون حدود ۲۴۰ کانال فارسی زبان رایگان در اختیار مردم ما قرار داده، بایستد.
بصیری، با بیان اینکه رسانه های استکباری به ظاهر بدون هیچ خواسته و نگاه اقتصادی و ایدئولوژیک سریال می سازند و پخش می کنند، ادامه داد: مردم با تغییر سبک زندگی همه هزینه ها را در درازمدت می پردازند.
وی با اشاره به افزایش قدرت خرید مردم در ۳۰ سال گذشته، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها، سالانه ۳۵ هزار عمل زیبایی تحت تاثیر رسانه ها در کشور صورت می گیرد و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای زیبایی هزینه می شود، اما احساس خوشبختی در جامعه ما افزایش پیدا نکرده و زیباتر شدن عامل پایداری خانواده ها نشده است.
رییس سازمان بسیج رسانه کشور، با اشاره به ساختگی بودن برخی از آمارهای جهانی برای ایجاد ناامیدی، سرخوردگی و احساس ضعف در مردم، عنوان کرد: این دروغ است که ایران چهارمین کشور دارای جمعیت سرطانی در دنیاست و تجاوز به عنف و کودک آزاری در رأس جرایم قرار دارد. در حالی که کشور ما در بحث خشونت های خانوادگی و خیابانی و درگیری های قومی و مسلحانه جزو رده های برتر دنیا نیست.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که در مقابل تمام استعداد برتر جهان استکبار در حوزه رسانه ایستاده و بعد از انقلاب کشور را با قدرت سر پا نگه داشته است، گفت: با این وجود، دشمن بسیار قدرتمند عمل می کند و در تکنولوژی های مختلف حوزه رسانه رشد کرده است لذا کار ما تمام نشده و باید رشد فکر و اندیشه خودمان را در حوزه ارتباط گیری با جهان افزایش دهیم و با تکنولوژی های روز همگام باشیم.
بصیری، بر کار روانشناسی، جامعه شناختی و ارتباطاتی بهتر، گسترده تر و عمیق تر در حوزه رسانه تاکید کرد و افزود: اسلام حقیقتی جز محبت، عدالت، راحتی، استوار کردن کانون خانواده، اقتصاد سالم و بدون ربا و تامین زندگی دنیوی و اخروی ندارد لذا اگر اسلام به دنیا عرضه شود، همه به سمتش جذب می شوند، اما نفوذ شدید و تلاش گسترده رسانه های غربی اجازه گسترش اسلام را در جهان نمی دهد.
این مسوول فرهنگی، با بیان اینکه رسانه های دنیای لیبرال از گسترش اسلام جلوگیری می کنند، یادآور شد: امروز توانمندی دفاعی بسیار خوبی پدید آورده ایم لذا در حوزه رسانه هم باید برد موشک های ما از چند کیلومتر در داخل کشور به چند هزار کیلومتر آن طرف تر افزایش یابد تا گفتمان اسلام و انقلاب را به دنیا عرضه کنیم.
وی خواستار توجه خانواده ها به موضوع سواد رسانه ای شد و اظهار کرد: همانگونه که به فکر سلامت فیزیکی فرزندان هستیم، باید به سلامت فکر و اندیشه آنان اهمیت دهیم. کشور آمریکا به عنوان صاحب رسانه قدرتمند از چند دهه پیش بحث سواد رسانه ای را دنبال می کند و همه موظف هستند بر این مبحث اشراف پیدا کنند. خوشبختانه آموزش و پرورش ما چند سالی است که درس سواد رسانه ای را برای پایه دهم تعریف کرده است.
بصیری، تصمیمات ما را تابع رسانه دانست و افزود: دنیای آینده در حوزه رسانه بسیار تغییر خواهد کرد و کودکان به شدت تحت تاثیر رسانه ها قرار خواهند گرفت لذا نباید همچنان در مقابل رسانه بدون علم قرار بگیریم تا هر خوراک فکری برای فرزندان ما فراهم کند.
رییس سازمان بسیج رسانه کشور، با بیان اینکه امکان قرار گرفتن ۷۰ درصد فرزندان در معرض آسیب‌های اخلاقی اینترنت وجود دارد، خاطرنشان کرد: در آمریکا استفاده کودکان زیر ۱۳ سال از اینترنت جرم محسوب می شود و نشان دهنده عدم صلاحیت خانواده هاست. در واقع غربی ها که خودشان مخترع و کنترل کننده رسانه هستند، فرزندان را در این فضا رها نمی کنند.
وی استفاده فرزندان از اطلاعات مسموم و غیر اخلاقی را نشانه تمدن ندانست و تصریح کرد: مادران به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اعضای خانواده باید بخشی از وقت و زندگی خودشان را برای فراگیری سواد رسانه ای بگذارند. البته این کار به معنی ترویج رسانه هراسی نیست، بلکه با رسانه باید آگاهانه برخورد کنیم و تکنیک های فریب رسانه ای را یاد بگیریم. خوشبختانه امروز در کشور موضوع سواد رسانه ای در دستور کار همه نیروهای نظام قرار دارد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور