Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا نجدت تقوا /necdet takva/ روز شنبه در اجلاس تجاری اعضای اتاق بازرگانی وان و ارومیه که در ارومیه برگزار شد، افزود: ایران و ترکیه تجارت 30 میلیارد دلاری بین 2 کشور را تا سال 2023 میلادی هدفگذاری کرده اند اما برای رسیدن به این هدف باید همه ساز و کارها به کار گرفته شود.
وی در خصوص مشکلات رسیدن به این هدفگذاری اظهار کرد: فراهم نبودن زمینه استفاده از راه آهن برای حمل مسافر بین 2 کشور، سخت بودن تردد شهروندان 2 کشور به ویژه شهروندان مرزنشین، شایسته نبودن قوانین گمرک 2 کشور، بوروکراسی گمرکی، 24 ساعته نبودن فعالیت گمرک ها و عوارض بسیار زیاد برخی کالاها در گمرک از جمله این مشکلات به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی بین 2 کشور نبود شعبه های بانکی متقابل در استان های مرزی است که این امر نیز مانعی در راه تقویت ارتباطات اقتصادی به شمار می رود.
رئیس اتاق بازرگانی شهر وان ترکیه با بیان اینکه همسایگی 2 کشور ایران و ترکیه بسیار قدیمی بوده و قرن ها در امنیت کامل استمرار داشته است، بیان کرد: می توان از این ظرفیت برای توسعه تجارت بهره برد.
'تقوا' اظهار امیدواری کرد که این دیدار 2 جانبه با حضور 32 نفر از تجار و بازرگانان ترکیه ای و تجار و فعالان اقتصادی اهل ارومیه بتواند زمینه ساز حل مشکلات و کاهش موانع بین 2 کشور و 2 منطقه مرزی باشد.
حسن انتظار، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه نیز در این اجلاس با تاکید بر اینکه با فعالیت دولت دکتر روحانی، روابط بین المللی ایران گسترش زیادی پیدا کرده است، گفت: با وجود افزایش همکاری های اقتصادی بین ایران و کشورهای اروپایی، این ارتباط بین ایران و ترکیه بسیار کم است و باید زمینه ارتقای آن با همکاری بخش های دولتی و خصوصی فراهم شود.
وی هدفگذاری 2 کشور برای تجارت 30 میلیارد دلاری را یادآوری کرد و افزود: با این رقم، سهم هر فرد ایرانی و ترکیه ای از تجارت 2 جانبه تنها 200 دلار در سال بوده که رقم کمی است و می توان آن را تحقق بخشید.
وی پیشنهاد کرد که استانداران آذربایجان غربی و وان در سریع ترین زمان ممکن جلسه ای مشترک برگزار کنند تا زمینه ارتقای همکاری ها فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در این دیدار، فعالان اقتصادی و تجاری 2 طرف به بیان مشکلات توسعه تجاری پرداختند؛ آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است و 550کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد.
از این میزان، 300 کیلومتر مرز مشترک استان های آذربایجان غربی و وان ترکیه است.
2093/3072
** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است