Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران، ویترین محصولات باغبانی در دنیا به شمار می رود و انواع محصولات کشاورزی در جنوب و شمال کشور تولید می شود.

محمدعلی طهماسبی روز شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در امر آسیب پذیری محصولات باغی باید پذیرفت که ریسک پذیرند چرا که در فضای باز تولید می شوند و تابع اقلیم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر همین اساس خسارت هایی از جمله خشکسالی، تگرگ و سرمازدگی داشتیم و طی سال زراعی، سال گذشته خسارت هنگفتی داشتیم که دلیل اصلی آن نیز زنده بودن گیاهان بود.
معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی افزود: خسارات سال گذشته زراعی محصولات بسیار غیرمترقبه بود و علاوه بر سنگینی خسارات، بسیاری از محصولات باغی را نیز از بین برد.
طهماسبی ادامه داد: با توجه به اینکه ریسک همیشه برای بخش کشاورزی وجود دارد، اغلب دولت ها از کشاورزان حمایت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: رقم خسارات سال گذشته زراعی بالا بود اما دولت در ستاد بحران، سیاست هایی در نظر می گیرد که ارائه تسهیلات ارزان تر و یا بلاعوض از جمله آنهاست.
معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: سرما زدگی در دو نوع جبهه ای و منطقه ای رخ می دهد و گستره سرمای جبهه ای، بسیار فراگیر و مقابله با آن نیز بسیار دشوار است اما سرمازدگی های منطقه ای، قابل کنترل و مدیریت است و می توان بر اساس اقلیم آن محل، رقمی را تعیین کرد.
طهماسبی گفت: همچنین تکنیک هایی برای سرمازدگی ایجاد شده که از جمله آنها می توان به استقرار بخاری های باغی، چاهک معکوس، آبیاری شب سرمازدگی، مه در باغ، دمنده ها و تولید مولد در باغ اشاره کرد.
وی افزود: هم اکنون سقفی برای ارائه تسهیلات جبران خسارت باغبان ها در کشور وجود ندارد و میزان تسهیلات بر اساس میزان خسارات، تعیین می شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از دیروز، 5 آبان ماه با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته و مراسم افتتاحیه رسمی آن صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه مطبوعات، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری ها و مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.
در نمایشگاه امسال، 100 ماهنامه، 54 هفته‌نامه، 30دوهفته‌نامه،20 دوماه نامه،52 فصلنامه، بیش از 115 رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، 7٠ رسانه محلی،منطقه‌ای و استانی و بیش از 60 روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از 13 هزار متر مربع حضور دارند.
ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شماری از خانه‌های مطبوعات استانی از دیگر حاضران در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم هستند.
در بخش بین الملل، روزنامه نگارانی از 4 قاره به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه‌ای» است شرکت خواهند کرد.
برپایی بیش از ٣٠٠ نشست تخصصی و ارائه ٢٠ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات امسال پیش بینی شده است و همزمان با اختتامیه این رویداد رسانه ای، مواسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.
چهار نمایشگاه عکس ملی و بین المللی، غرفه پیشکسوتان مطبوعات، دو غرفه ویژه مدافعان حرم، غرفه فرهنگ ایثار ‏و ‏مقاومت، غرفه محیط زیست و بحران آب در رسانه، گنجینه مطبوعات، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه جوان و ‏مطبوعات، ‏ایستگاه کودک و نوجوان، غرفه اهدای رایگان مجلات، ایستگاه سلامتی (طب سنتی)، دمنوش‌خانه مطبوعات و کسب و ‏کارهای نوپا ‏از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال است.‏
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 12 آبان ماه ، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا** زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان

آفتاب‌‌نیوز :

فتح‌الله توسلی امروز با بیان اینکه کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران موجب گلایه کشاورزان استان شده است، اظهار کرد: با توجه به تصمیمات قبلی حدود ۲۰ میلیون لیتر سهمیه سوخت تراکتور‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد نموده است.

وی گفت: نمایندگان نیز در گلایه به این وضعیت در صحن علنی مجلس اقدامات ناهماهنگ وزارت نفت، جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا را غیر قابل قبول دانسته و نسبت به ساماندهی این موضوع تأکید کردند.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: کشاورزی که در این شرایط سخت اقتصادی در حوزه تولید فعالیت دارد نباید با معادله چندمجهولی مواجه شود و این وضعیت اصلا پذیرفتنی نیست.

 وی افزود: نباید چنین باشد که افرادی در پایتخت یک شبه تصمیم بگیرند سهمیه سوخت یک استان را کاهش دهند و مردم با مشکل و کمبود سوخت مواجه شوند.

توسلی اضافه کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده امروز جلسه‌ای در مرکز مکانیزاسیون جهاد کشاورزی با حضور مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پالایش نفت و سازمان بازرسی کشور تشکیل دادیم و دغدغه کشاورزان را مطرح کردم.

وی در این باره گفت: طی بررسی‌ها مقرر شد کمیته‌ای در اسرع وقت در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مجدد کاهش سهمیه سوخت کشاورزان تشکیل و اقدام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس