Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگو است خصوصا درباره حوزه عمومی کشور و فرصتی است تا نقش مطبوعات و رسانه های مکتوب به مردم و مسئولین معرفی شود.

معاون اول رییس جمهور اظهارداشت: این نمایشگاه ویژگی خاصی دارد زیرا مکانی است که همه جمع می‌شوند و با گفتگو با یکدیگر بر ظرفیت تحمل کشور و مطبوعات افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی کثرت کار را دلیل عدم حضور رییس جمهور اعلام کرد و افزود: از اینجا هم از دولتمردان و شهروندان دعوت می‌کنم تا در این یک هفته در این میدان گفتگو حضور یابند.

وی افزود: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگو به ویژه در حوزه عمومی کشور است و فرصتی است تا ظرفیت‌های رسانه ارتقا یابد. مراتب سپاس دولت را از یکایک اصحاب رسانه ابلاغ می کنم و باید حس همدلی و هم نظری با رسانه‌ها ایجاد شود.

جهانگیری ادامه داد: از رسانه نباید ترسید و حتی اگر زبان نقد تندی داشت باید با آن همکاری کرد. مطبوعات محل اخلاق و انصاف است. روزنامه مزرعه محبت است نه کشتزار نفرت و رسانه میدان دوستی است. نیاز به شناخت جایگاه رسانه و حس هم نظری با رسانه داریم و نباید رسانه‌ هراسی داشته باشیم. حتی اگر نقد آنها تند باشد مطبوعات محل ترویج اخلاق و انصاف و میدان دوستی و انسجام ملی است، نه محل ترویج بداخلاقی و میدان تفرقه.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: هنر رسانه‌ها این است که به موقع زنگ‌ها را به صدا در بیاورند تا انحراف ایجاد نشود. رسانه باید دیده و خریده شود تا مرجعیت داشته باشد. اصحاب مطبوعات نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند و ما به عنوان دولت مکلف هستیم در این مسیر حرکت کنیم. مطبوعات باید در متن جامعه باشند. روزنامه نگار شجاع، بااخلاق و متخصص نیاز امروز جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: لایحه نظام رسانه بیش از یکسال در کمیسیون دولت بحث شده و از وزیر ارشاد تقاضا دارم از نظر مطبوعات هم استفاده شود. مطبوعات با زیان دهی امکان ادامه فعالیت ندارد. جوانمرگی مطبوعات به دلایل مختلف نشانی از عدم توسعه یافتگی کشور است و باید این موضوع جدی گرفته شود.

جهانگیری تصریح کرد: توسعه نیافتگی مطبوعات در همه بخش‌ها تاثیر خواهد داشت. کشور ما در شرایط ویژه ای قرار دارد و فرصت ها و تهدیدهای مهمی پیش روی ما است و نیازمند درک صحیح از فرصت ها و سرمایه‌های کشور هستیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: مطبوعات محل مسئله شناسی است و انتظار دولت این است که مطبوعات در خلق فرصت‌ها و گذر از تهدید دولت را یاری کنند. دولت دستاوردهای قابل توجهی دارد و باید بدانیم در سال ۹۲ در زمینه سیاست خارجی در چه جایگاهی قرار داشتیم. رشد منفی به مثبت تبدیل شده، اشتغال زایی و ... که باید این دستاوردها در جهت افزایش امید مردم اعلام شود. دولت تنگناهایی برای پاسخگویی به خواسته‌های مردم دارد. از همه جریان ها، احزاب و گروه‌ها می‌خواهم تا در جریان توسعه یافتگی و رشد و تحقق اقتصاد مقاومتی دست به دست دولت بدهند.

وی افزود: قالب مطالبات مردم جدی و به حق است و باید برای رسیدن به این مطالبات به راهکارهای واحد برسیم و در ایران فرصت ها و سرمایه‌های خوبی وجود دارد. مسایل جهانی ما را به این نقطه رسانده که باید سیاست روشن و مشخصی داشته باشیم و ما نیاز به حرکت سریعتر چرخ های اقتصادی داریم.

جهانگیری ادامه داد: ما نیاز داریم در کشور سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شود و نیازمند همکاری مطبوعات هستیم. ما برای مبارزه با فساد نهادینه شده نیازمند شما (مطبوعات) هستیم. باید این فساد با کمک رسانه های آزاد ریشه کن شود و چالش های مهمی مثل محیط زیست، کمبود آب و ... با کمک مطبوعات حل خواهد شد. معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: از شما می خواهم از استعدادهای جوانان این کشور و ظرفیت عظیم زنان و اقوام و مذاهب استفاده کنید و برای عبور از تنگناها دولت را کمک کنید.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از صبح روزجمعه پنجم آبان ماه با شعار «رسانه‌های آزاد؛ انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» در مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه دایر خواهد بود.

آیین رسمی گشایش این نمایشگاه نیز صبح امروز (شنبه ششم آبان ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری ها، نمایندگان ۹۴۰ رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.

در نمایشگاه امسال نشریات استانی و محلی در کنار مؤسسات بزرگ مطبوعاتی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری به ارائه محصولات رسانه‌ای خود می‌پردازند و در ۷ روز برگزاری نمایشگاه سعی می‌کنند با مخاطبان خود تعامل بیشتری برقرار کنند. در بخش بین‌الملل نمایشگاه، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه آمده اند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه ای» است، شرکت می‌کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق و اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

به گزارش ایسنا؛ سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم. در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

موسوی فرد به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

 در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است