Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کارشناس امور بین الملل، سفر شنبه شب مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران را تائیدی دوباره بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام عنوان کرد و گفت: ترامپ علاقه ای به عرب ها ندارد و به خاطر پول آن ها است که به سمت سعودی ها گرایش پیدا کرده است.

احمد بخشایشی شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: سفر آقای آمانو دوره ای است و این یک مساله طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر با توجه به تعهد فنی ایران، آقای آمانو این بار هم پایبندی ایران را تائید می کند.
وی ادامه داد: البته با وجود فضایی که ترامپ ایجاد کرده است ایران به برجام پایبند بوده و از انجایی که در زمان حاضر اروپا موافق حفظ برجام است و آقای آمانو هم بر این مساله توافق دارد فکر می کنم دستاورد این سفر تائید دوباره آژانس بر پایبندی ایران بر تعهدات خود در برجام باشد.

**ترامپ به خاطر پول است که با برجام مخالفت می کند/بحث موشکی در برجام لحاظ نشده است
بخشایشی در خصوص این اظهارنظر ترامپ در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» در خصوص برجام و پیروی اروپایی ها از تحریم های آمریکا در صورت نقض برجام از سوی آمریکا که گفته بود 'من به آن‌ ها گفتم که به پول درآوردن ادامه دهید. ما در این موضوع نیازی به شما نداریم' گفت: معنی آن این است که ترامپ می گوید فعلا به اروپا احتیاج ندارم و به اندازه کافی از عربستان و کره جنوبی پول خوبی در می آورم چون اروپایی ها به حفظ برجام معتقد هستند و ترامپ به خاطر پول است که با برجام مخالفت می کند.

**ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست
این کارشناس امور بین الملل در خصوص طرح مساله برنامه موشکی ایران از سوی ترامپ هم گفت: بحث موشکی در برجام لحاظ نشده است؛ در قطعنامه 2231 که 6 قطعنامه دیگر هم در آن گنجانده شد، از استفاده از موشک های با قابلیت سلاح هسته ای ممانعت شده است و موشک هایی که توسط ایران آزمایش می شوند چنین قابلیتی ندارند و ایران به دنبال ساخت بمب اتم نیست.
خدابخشی همچنین در خصوص اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در جمع ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی مبنی بر این که 'ما مثل آن کشورها نیستیم که با دیدن رقص شمشیر ترامپ مست شویم' گفت: این که ترامپ به سمت عرب ها رفته است بدان معنا نیست که به آنها علاقه دارد بلکه به خاطر قولی که به مردم خود داده است به سمت عرب ها رفته است و 700میلیارد دلار از سعودی ها پول گرفت و به کشورش برد و از کره جنوبی هم می خواهد 200میلیارد دلاری ببرد.
وی تصریح کرد: این بدان معناست که ترامپ بیشتر به پول وفادار است؛ ترامپ از پادشاه سعوی ناراحت بود چرا که عرب ها جناح کلینتون را در مبارزات انتخاباتی گرفته بودند.
به گزارش ایرنا، یوکیا آمانو شنبه شب (6آبان – 28اکتبر) برای دیدار و گفت و گو با مقام های ایران به تهران سفر می کند.
مدیرکل آژانس بین المللی اتمی قرار است روز یکشنبه باعلی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز دیدار و گفت و گو کند.
مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص عدم پایبندی ایران به تعهدات برجام با واکنش رهبران کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای عضو گروه 1+5 شده است، این درحالی است که آژانس بین المللی اتمی هشت بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید کرده است.
سیام**6984**1449**گفت و گو: امیر خان زاده**انتشار: امیر کاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟

ویدئویی از بایدن در حال انتشار است که نشان از تکاپوی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با ایران دارد. در این ویدئو بایدن به لزوم توافق با ایران و پیشگیری از ایجاد فرصت برای ترامپ سخن می‌گوید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا