Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی فضای مجازی کشور اتفاق اخیر(پرتاب دو نفر از پل عابر پیاده در اصفهان)را بی ارتباط با چالش نهنگ آبی عنوان کرد و گفت: باید در فضای مجازی آموزش و پیشگیری را جایگزین برخوردهای سلبی در فضای مجازی کرد.

سید مرتضی موسویان روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اتفاقی که در اصفهان رخ داد با توجه به شواهد و مستندات موجود هیچ ارتباطی با موضوع نهنگ آبی ندارد و براساس موارد اعلام شده گزارشی در ایران نداریم که خودکشی به واسطه چالش نهنگ آبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، چالش نهنگ آبی در کشور رواج ندارد زیرا با توجه به آمارهای موجود، نوجوانان کمتری در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و دیگر شبکه‌ها حضور دارند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید که هیچ جا و محلی وجود ندارد که افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در چالش نهنگ آبی عضو شده و آن را دانلود کنند.
به گفته موسویان، به علت عدم دانلود، دیگرانی از خارج کشور این چالش محتوای نهنگ آبی و کارهای ادامه آن را که باید انجام دهند ارسال می‌کنند.
عضو شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: نهنگ آبی یک بازی نیست بلکه یک چالش بزرگ به شمار می آید از این رو باید آموزش های لازم و پیشگیرانه از سن پایین تر برای کودکان را آغاز کرد و این قشر ونیز نوجوانان را با آسیب ها و مشکلات بعدی اینگونه بازی ها و مسائل بعدی آنها آشنا کرد.
موسویان خاطرنشان کرد: آنچه با آن امروز روبرو هستیم تکنولوژی هایی است که روز به روز جدیدتر در اختیار فرزندان قرار می‌گیرند و هر روز با پدیده‌های نو مواجه می شویم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برای مقابله با پدیده‌ها و تکنولوژی های با توجه به سیر صعودی بروز و ظهور آنها، پیش گرفتن راه سلبی تصمیمی اشتباه است زیرا بخشی از پدیده‌ها مربوط به تکنولوژی و بخشی دیگر مربوط به فرهنگی است که به ما تحمیل شده و نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم.
عضو شورای عالی فضای مجازی در عین حال تاکید کرد: بیشتر خودکشی ها که در شبکه اجتماعی اعلام می شود هیچ ربطی به موضوع بازی و یا در واقع چالش نهنگ آبی ندارد.
به گفته موسویان، البته عده ای بدنبال این هستند که به نوعی این چالش را بزرگنمایی کرده و به برخی مراکز و دستگاه ها ربط داده و به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابند.
فراهنگ ** 1355 ** عکس و خبر: علی اکبر قزوینیان * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر