Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:میزان استفاده از فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است و صله رحم، همبستگی و همدلی تحت شعاع قرار گرفته است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، ششم تا 12 آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و به همین خاطر  خبرنگار این پایگاه خبری در گفت و گو با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمدپدافند به بررسی وضعیت پدافند غیرعامل در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت که در زیر می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخ کناری  اظهار کرد: عمر پدافند غیرعامل در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد به 5 سال نمی رسد بعد از سال 91 و 92 بوده قوانین بالادستی هم محکم نبوده است کلیه پروژه ها پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و قبل از این گونه نبود.

وی بیان کرد: شهریورماه امسال مصوب شد که پروژه ها پدافند غیرعامل داشته و دستگاه های یی که دارای درجه حیاتی بوده، مکلف هستند یک درصد اعتبارات را در بحث پدافند غیرعامل هزینه کنند در حالی که قبلا از این اعتبارات خبری نبود.

کناری ابراز داشت: قرارگاه های سایبری ما شرح وظایف مطلوبی نداشتند و چنانچه قصد داشتیم قرارگاه سایبری برای یک سیستم خوب برگزار کنیم و هر اداره ای بخواهد با یک شرکت خصوصی کار کند بیش از 20 تا 25 میلیون تومان هزینه دریافت می کند.

وی ادامه داد: اگر 100 اداره کل، دستگاه و نهاد و 100 بانک داشته باشیم دویست تا 25 میلیون مبلغ 5 میلیارد هزینه خلق پول می شود اما این هزینه را به شرکت آبپای دانشگاه یاسوج دادیم که با یک هزینه خوب دانشگاه انجام دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان نظام مهندسی دنبال طرح جامع پدافند غیر عامل است  که تامین اعتبار شده و فاز اول را  بزودی شروع خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: علت اینکه سالها قبل این کارها انجام نشده است این بوده که قوانین وجود داشته اما دستگاه مجری مشخصی نبوده است.

اجرای 60 مانور، همایش و رزمایش و کارگاه آموزشی برای فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در استان

کناری عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل امسال 60 مانور، همایش و رزمایش و کارگاه آموزشی برای فرهنگ سازی در استان برگزار خواهد شد و هر اداره باید یک همایش برگزار کند.

وی به بحث هزینه ها در حوزه پدافند غیرعامل در کشور و استان نیز اشاره کرد و با مقایسه اعتبارات کشور با کشورهای پیشرفته گفت: در کشور آمریکا در حوزه قرارگاه پدافند زیستی در یک دوره سه تا پنج ساله  220 هزار میلیارد تومان به پول ایران اعتبار برایش گذاشته اند و با این اعتباراتی که در اختیار ما قرار می گیرد تنها می توانیم مدیریت کنیم.

اداره آتش نشانی شهرداری یاسوج بالابر مجهز ندارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ساختمان های بلند مرتبه یاسوج و استان را بازدید کرده ایم و ساختمان با 30 واحد 10 طبقه با یک آسانسور با ظرفیت 4 نفر دارد یا سیستم اطفای حریق برای طبقات ندارد و اداره آتش نشانی شهرداری یاسوج بالابر مجهز ندارد و اگر در طبقه هفتم یک ساختمان اتفاق رخ دهد بتواند کاری کند.

وی افزود: تونل های در جاده های کهگیلویه و بویراحمد  اگر ریزش کنند خیلی از  تونل جاده دسترسی دارند و جاده قدیمی بابامیدان وجود دارد اما در جاده یاسوج - اصفهان  برخی تونل ها جاده دسترس ندارند.

وضعیت آب کشاورزی در استان بحرانی است / سازه های برخی مدارس استان ناامن است

کناری ابراز داشت: وضعیت آب کشاورزی در استان بحرانی است و یکهزار 149 چاه غیرمجاز حفر شده است.

وی گفت: سازه های برخی مدارس استان ناامن ست و اعتبارات برای تخریب و نوسازی جوابگو نیست اما در ساخت مدارس و ساختمان های جدید سازمان نظام مهندیسی و شهرداری مکلف هستند پایان کار صادر نکنند تا وضعیت خروج اضطراری، اطفای حریق و آسانسور ، مکان یابی، مصالح مرغوب مشخص شوند.

کناری افزود: کاگروه زیربنایی شهرسازی شهرداری  و سازمان نظام مهندسی عضو کارگره زیربنایی و شهرسازی است و اگر تخلفی صورت گیرد باید در کارگروه مطرح شود.

وی عنوان کرد: استاندار در تمام جلسات رئیس شوراست و دستگاه ها کارگروه هایی دارند و اگر تخلفی مطرح شود در این کارگاه مصوب می شود و با اداره متخلف برخورد خواهد شد.

مخازن شرکت نفت استان در یاسوج در داز مدت باید جابجا شوند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد به جابجایی مخازن شرکت نفت استان در بلوار مطهری یاسوج اشاره کرد و گفت: چون وضعیت اعتباری شرکت نفت پاسخگو نیست به قول مدیرعامل شخم امنیتی زده شده یعنی امینت را برقرار کرده حتی اگر دچار انفجار شوند در پایین دست مهار خواهند شد چون لایه های اطراف گودبرداری شده تابه پایین سرایت نکند.

عمر مفید پل اول بشار تمام شد

 کناری افزود: عمر پل اول بشار یاسوج 40 سال بود که سه سال از عمر مفید آن می گذرد.

 وی ابراز داشت: 800 میلیون تومان نیز در جلسه شورای پدافند غیرعامل بویراحمد برای مقاوم سازی پل اول با حضور فرماندار مصوب شد.

کناری افزود: برای پل سوم 15 میلیارد تومان اعتبار ریالی گذاشته شد و مجری نیز راه و شهرسازی است و امیدواریم مشکل آن برطرف شود.

ساخت و سازه های چند منظوره بارعایت موضوع پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پیونگ یانگ کره شمالی مترو در 90 متری عمق زمین احداث کرده اند که هواپیمای جنگی بعد ازبمباران مستقیم می توانند در تونل ها بروند و  مترو را چند منظوره کار کرده اند.

وی افزود: در کنار ساختمان پنج طبقه دستگاه های اجرایی دولتی لوله ای نمی بینید که یک نفر بپرسد که این لوله خالی با این ارتفاع به چه خاطر نصب شده است درحالی که این لوله در کشور عراق مواقع آتش سوزی برای راه خروجی اضطراری استفاده می شود حداقل پشت ساختمان چند لوله کار گذاشته می شود تا جان خود را نجات دهند.

کناری عنوان کرد: هیچ کدام از این کارهای پدافند غیرعامل را دستگاه های دولتی در کهگیلویه و بویراحمد انجام نداده اند که مردم ببنند و دستگاه ها کاهلی کرده اند و فرهنگ سازی صورت نگرفته است.

فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در استان ضعیف است

کناری در پاسخ به این سوال که فرهنگ سازی پدافند غیرعامل باید از کجا شکل بگیرد گفت: کارفرهنگ سازی پدافند غیرعامل  را باید از مهد کودک ها، مدارس، دانشگاه ها شروع کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 هزار جلد کتاب، 12 هزار بروشور در مدارس توزیع شد و با یک سمینار کار انجام نمی شود ولی وقتی از مکان های اموزشی شروع شد به نحو شایسته ای فرهنگ سازی خواهند شد.

میزان استفاده از فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

کناری ابراز داشت: مرز فضای مجازی مشخص نیست و دریایی است که هر چه جلومتر می رویم غوطه ور می شویم .

وی گفت: قرارگاه سایبری استان متشکل از اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، فناوری اطلاعات استانداری و اب و فاضلاب استان است و عضو این قرارگاه هستند و در کشور قابل مهار نیست. 

کناری تصریح کرد: سرور تلگرام در کشور نیست و همه داده ها در کشوری دیگر ذخیره می شود و گوشی های هوشمند این داده ها را انتقال می دهند یعنی مشکل عمومی است اما میزان ظرفیت فضای مجازی نگران کننده است.

وی گفت: میزان استفاده از فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است و صله رحم، همبستگی و همدلی تحت شعاع قرار گرفته است .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد