Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه دسته در استان سیستان و بلوچستان به دنبال استانداران مورد نظر خود هستند که مرور آن خالی از لطف نیست و هر چند برخی رایزنی ها به دنبال تداوم حضور یکساله علی اوسط هاشمی برای اتمام پروژه های بر زمین مانده استان است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، با توجه به اخبار موثق مبنی بر نهایی شدن انتخاب استاندار سیستان و یبوچستان در جلسه روز چهارشنبه گذشته هیات دولت، اما معرفی انجام نشد و بنا بر شنیده ها این برنامه به روز یکشنبه هفته آینده موکول شده و بناست به زودی تکلیف همه استانداران مشخص شده و پرونده تغییرات بسته شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دو اصل مد نظر هیئت دولت و وزارت کشور در انتصابها این است که استانداران غیربومی باشند و هر استاندار 4 ساله هم باید برود و جای خودش را به استانداری دیگری بدهد، هر چند برخی رایزنی ها به دنبال تداوم حضور یکساله علی اوسط هاشمی برای اتمام پروژه های بر زمین مانده استان است .

 اما سه دسته در استان سیستان و بلوچستان به دنبال استانداران مورد نظر خود هستند که مرور آن خالی از لطف نیست .

 دسته اول  جریان فتنه و تندرو تجدیدنظر طلب :

 جریان فتنه در استان سیستان و بلوچستان که شامل بقایای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین و اغتشاش گران سال 88 می باشند که عمدتا نماد فکری و عقیدتی آنها کانون خاص نواندیش است .

 این گروه برای تسخیر استانداری سیستان و بلوچستان تلاش های گسترده و زیادی به عمل آورده و بعد از ناامید شدن از انتصاب استاندار بومی مد نظرشان و فهم این نکته که دولت در این دوره روی استاندار غیربومی تاکید دارد نهایتا با رایزنی چهره های افراطی سیاسی خود در تهران به استانداری یک گزینه غیربومی و از نزدیکان به سران فتنه راضی شده بودند .

 دسته دوم ) اربابان زر و زور و تزویر :

این گروه مجموعه ای پیچیده و چند لایه هستند که با جوهره اصلی مسائل اقتصادی و کسب قدرت و گاها با رنگ و لعاب های دینی و مذهبی در سایه ارباب حلقه های استان فعالیت و زیست می کنند و عمدتا با لابی و رایزنی های کشوری و استانی به دنبال ایفای نقش موثر در انتصابها هستند و در گذشته نیز توانسته اند با همین رویکرد تعداد زیادی از مدیران ارشد استان در سطوح و ادارات گوناگون را بگمارند و از این انتصابات منفعت ها ببرند .

 این گروه شامل افراد گوناگونی با گرایشات اصلاح طلبی و حامی دولت تدبیر و امید بالاخص در فضای تلگرامی است . این جریان در سیستان و بلوچستان به دنبال استاندار شدن یک گزینه غیربومی دیگر از یک استان با سطح آلرژی بالا در سیستان و بلوچستان هستند تا مسیر رسیدن آنان به منافع اقتصادی و سیاسی شان هموارتر از گذشته شود .

 در همین راستا شنیده شده در روزهای اخیر ، گزینه مدنظر با هماهنگی این گروه به سیستان و بلوچستان آمده و به دیدار برخی از بزرگان استان رفته است و به نظر می رسد که با این رایزنی و دیدارها ، کفه ترازوی تصاحب کرسی استانداری سیستان و بلوچستان را به نفع خود سنگینتر کرده است .

دسته سوم ) منفعت طلبان :

 دسته ای هم در فضای سیاسی اجتماعی استان هستند که از دایره اصلی بازی خارج بوده و هر جا زمینه تحصیل منفعتی هست به دنبال کاسبی خود هستند ، این گروه هم شامل افراد و مجموعه های گوناگونی از برخی نماینده های مجلس گرفته تا برخی چهره های سیاسی سابق و تعدادی از به ظاهر اصحاب رسانه است .

برخی نمایندگان لیست امید ، برخی اعضای شورا و عده ای که این روزها در تلگرام جولان می دهند ( با باج گیری از برخی گزینه های بومی ) به دنبال القاء این مطلب در مردم استان هستند که استاندار فقط باید بومی و در نهایت گزینه دلخواه آنان باشد .

 اما همین منفعت طلبان وقتی فهمیدند که دولت بنا ندارد استاندار بومی بگذارد هر ساعت یک گزینه غیربومی معرفی می کنند، لذا این گروه سر در جیب خود دارند و به دنبال کسی هستند که حداقل منافع آنها را تضمین کند ، هر چند دو گروه عمده بالا هم دنبال منفعت خود هستند .

 و اما مردم :

 علی ای حال در این بین مردم بی گناه، تماشاچی این معرکه ملتهب و پر هیاهو هستند تا ببینند در نهایت چه کسی بناست گره گشای مشکلات_عدیده آنان در حوزه های مختلف در 4 سال آینده باشد .

صبح سحر تغییرات استانداری سیستان و بلوچستان نزدیک است...

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)