Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه پنجم آبان در مصلی امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به رسانه‌ و مطبوعات بود.

البته روز گذشته شنبه ششم آبان افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد که در ابتدا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها واقع در مصلی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست؛ خصوصاً در ارتباط با حوزه عمومی کشور. فرصتی است که نقش و ظرفیت‌ رسانه‌های مکتوب به مردم و مسئولان بیان شود.

نمایشگاه مطبوعات مکانی است که همه با هم در یک جا جمع شده و گفتگو می‌کنند. این گفتگوها بر ظرفیت‌های گفتمانی کشور اضافه می‌کند.

ما نباید از رسانه‌ها دوری کنیم و با رسانه باید کار کرد؛ حتی اگر زبان نقدش تند باشد. رسانه جای گفتن و آگاهی دادن است. مطبوعات محل ترویج اخلاق هستند، نه میدان بی‌انصافی. روزنامه‌ها مزرعه محبت هستند نه کشتزار نفرت. رسانه محل همگرایی و انسجام ملی است نه محل واگرایی. دولت وجود رسانه‌های مستقل، حساس، صریح و شجاع را به سود جامعه می‌داند. هر کس نتواند نقد رسانه‌های رسمی را تحمل کند، حتماً به راه خطا و اشتباه می‌رود. جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری و مطبوعاتی است که مرجعیت سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

در روز دوم نمایشگاه مطبوعات هنوز برخی از رسانه‌ها در حال آماده‌سازی غرفه خود بودند. البته با توجه به روز دوم نمایشگاه مطبوعات آمار بازدیدکنندگان متوسط بود. اما در روزهای آینده و با اطلاع رسانی بیشتر شاهد حضور پرشور و پرتعداد علاقه‌مندان حوزه مطبوعات خواهیم بود. در روز دوم نمایشگاه مطبوعات در غرفه هر رسانه شاهد حضور چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ...نمایشگاه بودیم.

در نمایشگاه بیست و سوم که 120 غرفه آن به دست خود رسانه‌ها ساخته و 430 غرفه نیز به صورت پیش ساخته از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه تحویل رسانه‌ها شده‌ است، 600 رسانه حضور دارند که در 10 گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع جانمایی شده‌اند.

در این دوره علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی، بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود 1000 مترمربع در نمایشگاه حضور دارند. برگزارکنندگان این دوره نمایشگاه برای جمعیت جوانان هلال احمر هم با عنوان پایگاه سلامت، غرفه در نظر گرفته‌اند.


همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه به نمایشگاه مطبوعات امسال آمده‌اند. علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع در نمایشگاه حضور دارند.

در دومین روز کاری، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور چهره‌های چون ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، عمار تفتی بازیگر، پدرام کریمی نویسنده و مجری، جبار آذین منتقد سینما، عباس جهانگیری نویسنده و پژوهشگر کودکان و نوجوانان بود.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعاتبا شعار «رسانه‌های آزاد، انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی» از 5 تا 12 آبان از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ دقیقه و در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، آماده پذیرایی از عموم مردم و علاقه‌مندان به رسانه‌هاست.

 

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد