Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هواوی ۱۱۲ میلیون گوشی فروخت، ایمیل اپل به کاربرانی که موفق به پیش‌خرید آیفون ۱۰ نشدند، سامسونگ به دستگاه‌های قدیمی‌اش جانی دوباره می‌بخشد و ... را در بسته فناوری امروز بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، هواوی 112 میلیون گوشی فروخت، ایمیل اپل به کاربرانی که موفق به پیش‌خرید آیفون 10 نشدند، سامسونگ به دستگاه‌های قدیمی‌اش جانی دوباره می‌بخشد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته فناوری امروز بخوانید.

هواوی طی ۹ ماهه اول سال ۱۱۲ میلیون گوشی فروخت

زومیت: طی دو روز گذشته مدیر عامل هواوی اعلام کرد این غول چینی توانسته است از شروع سال ۲۰۱۷ تا پایان ماه سپتامبر، بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی موبایل به فروش برساند. بر اساس آمار دقیقی که منتشر شده این کمپانی طی ۹ ماه توانسته است ۱۱۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کند. با توجه به اینکه هواوی توانست سال گذشته ۱۴۰ میلیون گوشی عرضه کند، به نظر می‌رسد امسال به‌راحتی این رکورد را پشت سر بگذارد و با توجه به فرارسیدن فصل تعطیلات، انتظار می‌رود فروش هواوی در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ نیز بیش از پیش افزایش داشته باشد. اوایل سال‌ جاری، هواوی پیش‌بینی کرد که بتواند بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون گوشی هوشمند را تا پایان سال ۲۰۱۷ به فروش برساند و با این اوصاف به نظر می‌رسد به پیش‌بینی خود خواهد رسید. حتی ممکن است این غول چینی از رکورد فروش ۱۵۰ میلیون گوشی نیز عبور کند. این میزان فروش زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم هواوی به جای عرضه‌ حجم بیشتری از محصولات، تمرکز خود را روی سودآوری بیشتر قرار داده است. جالب‌تر اینجا است که بدانید هواوی طی نیمه‌ اول ۲۰۱۷ توانسته است ۷۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند؛ این در حالی است که سه‌ماهه سوم سال جاری به تنهایی ۳۹ میلیون گوشی فروخته است.


اپل به کاربرانی که موفق به پیش‌خرید آیفون 10 نشده‌اند ایمیل زد

در‌حالی‌که بسیاری از مشتریان از طریق برنامه‌ ارتقاء آیفون برای پیش‌خرید آیفون 10 اقدام کرده بودند، تعدادی از آن‌ها با مشکل روبه‌رو شدند. از همین رو، عصر دیروز اپل برای این افراد ایمیلی ارسال کرده است. در این ایمیل از مشتریان خواسته شده است درخواست جدیدی در برنامه ارتقاء آیفون ثبت کنند با ایمیل ارسال‌شده، شماره سفارش خود را در قالب پاسخ برگردانند. هنوز مشخص نیست چرا اپل شماره سفارش را درخواست کرده است؛ اما ممکن است این خواسته برای این بوده که کوپرتینونشین‌ها قصد دارند این سفارش‌ها را سریع‌تر تحویل دهند. در این ایمیل گفته شده است که اپل در حال آماده‌سازی و عرضه‌ی آیفون 10 در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ اما لزوما به ثبت حتمی درخواست ارتقاء یا عرضه‌ سریع اشاره نکرده است. می‌توان نتیجه گرفت که اپل همچنان می‌خواهد مطمئن شود که مشتریان برنامه ارتقاء آیفون شانس ثبت سفارش دارند. به نظر می‌رسد مشتریانی که این ایمیل را دریافت کرده‌اند، هنگام ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن مربوطه با Citizens One دچار مشکل شده‌اند و فرایند مورد نظر بیش از حد طول کشیده و اعلام شده است که درخواست آن‌ها ثبت نشده است. از این مشتریان خواسته شده بود که زمان دیگری سفارش خود را ثبت کنند و تخمین زده می‌شود که عرضه دستگاه‌های جدید، پنج تا شش هفته زمان نیاز داشته باشد.

 


سامسونگ به دستگاه‌های قدیمی‌اش جانی دوباره می‌بخشد

امروزه تلفن‌های هوشمند همه‌جا دیده می‌شوند. درحالی‌که اکنون شاهد استفاده‌ی زیادی از گوشی هوشمند هستیم اما شیوه‌ استفاده کاربران از این دستگاه‌ها با دیگران تفاوت‌های زیادی دارد. ممکن است کاربری گوشی هوشمندش را برای ۴ تا ۵ سال نگاه دارد؛ درحالی‌که دیگران هر ۱ تا ۲ سال، اقدام به خرید دستگاه جدید کنند. همین مسئله باعث شده است با انبوهی از گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیک در گنجه‌ها و کمدها روبرو باشیم. بسیاری از افراد این دستگاه‌ها را برای استفاده در روز مبادا نگاه‌داری می‌کنند؛ روز مبادایی که هیچگاه سر نمی‌رسد و اغلب شاهد عدم استفاده دوباره از این دستگاه‌ها هستیم. همین امر باعث می‌شود با انبوهی از زباله‌های الکترونیکی در خانه‌هایمان روبرو باشیم؛ دستگاه‌هایی که با وجود سن کم‌‌، هم ارزشمند هستند و هم قدرت کافی برای انجام خیلی از امور دارند. حال سامسونگ قصد دارد با ابتکار جدید خود که «Upcycling» نام دارد، جانی دوباره به این دستگا‌ه‌ها ببخشد. برای نمونه، این برنامه باعث شد ۲۰ دستگاه گلکسی اس ۵ که در گذر زمان به حاشیه رانده شده بودند، به‌ لطف نصب سیستم‌عامل جدید، دوباره به عرصه کارکرد پا گذارند. در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ که در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شد، این شرکت از هدفش برای انجام این کار سخن گفت. سامسونگ به‌عنوان نخستین شرکت، پا در این عرصه گذاشته است تا از حجم انبوه زباله‌های الکترونیک بکاهد و به‌جای فروش قطعات فرسوده‌ گوشی‌های هوشمند پیشین، شاهد به‌کارگیری دوباره‌ آن‌ها در عرصه‌های مختلف باشیم. تیم مهندسان C Lab که روی پروژه‌های خلاقانه در سامسونگ کار می‌کنند، تلفن‌ها و تبلت‌هایی از خانواده‌ی گلکسی را نمایش دادند که به‌ لطف این برنامه، در بخش‌های مختلفی بازپرداخت شده‌اند. آن‌ها ۴۰ گلکسی‌ اس ۵ را به یکدیگر متصل کردند تا دستگاهی برای استخراج بیت‌کوین تهیه کنند؛ همچنین توانستند یک تبلت قدیمی را به لپ‌تاپی با سیستم‌عامل اوبونتو تبدیل کنند. علاوه‌بر موارد فوق‌، آن‌ها توانستند برای زیر نظر قرار دادن یک آکواریوم، از گلکسی اس ۳ استفاده کنند که مدت‌ها از عمرش می‌گذرد. حتی با برنامه‌نویسی یک تلفن‌ همراه قدیمی، توانستند آن‌ را به دستگاه تشخیص چهره برای رصد عبور و مرور خانه تبدیل کنند. سامسونگ قصد دارد علاوه بر در اختیار قرار دادن نرم‌افزار مورد نیاز برای قفل‌گشایی این تلفن‌ها، ایده‌های مختلفی برای به‌کارگیری دوباره این دستگاه‌ها نیز به رایگان در اختیار عموم قرار دهد. این پلتفرم نوآورانه با ارائه امکانات جدید و افزایش ارزش، راه‌حل مساعدی برای دستگاه‌های قدیمی گلکسی فراهم می‌کند تا زندگی جدیدی تجربه کنند. دستگاه‌هایی که شاید روزی در کمدها به فراموشی سپرده یا دور انداخته شوند.


خودرویی ایمن برای سال ۲۰۳۰

ایسنا: یک شرکت حوزه فناوری، اخیراً خودرویی برقی و خودران طراحی کرده است که با استفاده از مواد انعطاف‌پذیر خود، ایمنی بالایی را برای سرنشین و عابران پیاده به همراه می‌آورد. آنها پیش‌بینی می‌کنند که این محصول در سال ۲۰۳۰ برای استفاده عموم مردم قابل عرضه باشد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی

گروهی از مقامات عالی‌رتبه ارتش کره جنوبی اعلام کردند نیروی هوایی این کشور یک اطلاعیه داخلی در یازدهم آوریل منتشر کرده که خواستار منع کامل استفاده از هرگونه وسایلی‌ست که قادر به ضبط صدا هستند و گوشی‌های آیفون مشمول این ممنوعیت می‌شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از استریت تایمز، نیروهای مسلح کره جنوبی در نظر دارند یک ممنوعیت گسترده در ساختمان‌های نظامی این کشور برای استفاده از آیفون به خاطر افزایش نگرانی در مورد درز احتمالی اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا، وضع کنند.
گروهی از مقامات عالی‌رتبه ارتش کره جنوبی اعلام کردند نیروی هوایی این کشور یک اطلاعیه داخلی در یازدهم آوریل منتشر کرده که خواستار منع کامل استفاده از هرگونه وسایلی‌ست که قادر به ضبط صدا هستند و گوشی‌های آیفون مشمول این ممنوعیت می‌شوند.
طبق این سند، تصمیم ممنوعیت آیفون در نیروهای مسلح نتیجه اجلاس مشترک سران نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی بوده است.
در این اطلاعیه آمده است:«این ممنوعیت شامل هرگونه ضبط صدا می‌شود، از مکالمات رسمی شامل جلسات، مکالمات دفتری، اطلاعیه‌های تجاری و شکایات گرفته تا مکالمات غیر رسمی مثل تماس‌های تلفنی شخصی در داخل ساختمان‌های نظامی».
بررسی‌های لازم جهت گسترش این ممنوعیت به واحدهای دیگر هم در حال انجام است. سران ارتش کره جنوبی این ممنوعیت را از ماه آوریل به صورت آزمایشی  در شهر گیریونگ اجرا کرده‌اند. در صورت گسترش این ممنوعیت، کل کشور شامل آن خواهد شد.
این ممنوعیت تمام انواع ساعت‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی همراه را شامل می‌شود.
در صورت گسترده شدن این ممنوعیت، حدود 500 هزار نیروی نظامی کره جنوبی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. طبق گزارش موسسه تحقیقات دفاعی کره که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت می‌کند، تعداد کل نیروهای نظامی به 499800 نفر در 2022 می‌رسیده که شامل 365 هزار نفر در نیروی زمینی، 69800 نفر در نیروی دریایی و 65 هزار نفر در نیروی هوایی می‌شود.
طبق گفته برخی منابع، گوشی‌های هوشمند اندروید متعلق به سامسونگ الکترونیک از این ممنوعیت معاف می‌شوند، اما گوشی‌های آیفون کاملاً ممنوع خواهند بود. دلیل آن هم این است که آیفون کاملاً به تعهدات خود نسبت به محدودیت‌های مشخص شده توسط بخش امنیت موبایل وزارت دفاع کره جنوبی عمل نمی‌کند.
صحبت در مورد تحریم احتمالی آیفون در سپتامبر 2023 آغاز شد، وقتی اس‌کی‌تلگرام خبر از یک ویژگی بی‌سابقه ضبط مکالمات تلفنی برای آیفون از طریق نرم‌افزار A-Dot داد.
انتهای پیام/48

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن