Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجید فراهانی در تذکری پس از سخنان رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: از رئیس سازمان محیط زیست انتظار ارائه برنامه عملیاتی در رفع مساله آلودگی هوا را داشتیم.

به گفته ی او برای آنکه تهران؛ شهر زندگی از آلودگی هوا رنج کمتری ببرد بر اساس اصل 50 قانون اساسی از جناب آقای دکتر کلانتری معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست خواهان به این نکات هستیم:

تهیه فهرست دقیق و جامعی از مواد آلاینده با توجه به فهرست موجود جامع نیست و اعمال ساز و کارهای ممنوعیت،حذف تدریجی و محدودیت در انتشار این آلاینده ها 

تدوین استانداردهای انتشار آلاینده در دوسطح ملی و محلی 

وضع قوانین و و مقررات کنترل آلودگی هوا با دو رویکرد ملی و محلی که در حوزه شهر تهران من و همکارانم در شورا آمادگی خود را اعلام می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او همچنین توجه به رویکرد و مدیریت فرابخشی در مساله آلودگی هوا را خواستار شد.

علی اعطا دیگر عضو شورای شهر هم در این باره گفت: لازم است رییس سازمان محیط زیست در مورد آخرین وضعیت بزرگراه شهید شوشتری توضیحاتی ارائه دهد.

او افزود: زمزمه هایی به گوش می رسد که محیط زیست در مقابل ساخت بزرگراه شوشتری که یک سومش از میان منطقه حفاظت شده سرخه حصار می گذرد کوتاه آمدهاست

شهربانو امانی نیز در تذکری به کلانتری گفت: اگر محیط زیست اچ اس ای را زیر نظر خود بگیرد مشکلات مرتفع میشود.

 امانی تاکید کرد: دولت یازدهم در کاهش آلودگی هوا موثر بودند، آب یعنی زندگی انتظار داریم که در مورد آلودگی آب و کنترل آن اقدامی شود، در مورد آلودگی خاک که هنوز صدایش در نیامده اما صدای مهیب تری از آلودگی آب دارد کاری کنند.

 او با بیان اینکه از سرمایه های مردمی و سمن استفاده شود گفت:  کمبود قانون و آیین نامه نداریم اما شجاعتی برای برگشت به محور قانون لازم است.

سپس زهرا صدر اعظم نوری در این باره اظهار کرد: توافق خوبی بین سازمان محیط زیست و شهردارى انجام شد ان شاالله بتوانیم این اکو پارک را حفظ کنیم.

او ادامه داد: نقش سازمان محیط زیست نقش نظارتى و حفاظتى است، اگر در آینده مسئله اى در پارک پردیسان ایجاد شود سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد و تقصیرات را بر عهده شهردارى نیندازد.

صدر اعظم نوری گفت: در مورد آلودگی هوا میدانیم که الاینده های متحرک ٧٥ درصد الودگی هوا را شامل می شود، طبق قانون هوای پاک سازمان محیط زیست موظف است آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها را تهیه کند لطفا بفرمایید برای این موضوع چه کاری انجام شده است؟

در نهایت حسن رسولی نیز در تذکری گفت: صنایع خودرو، صنایع لاستیک و صنایع سیمان بدشان نیاید ، اما مشکل اصلی آلودگی هوا به همین ها باز می گردد. 

او تاکید کرد: پدرخوانده های مافیایی ، اجازه نمی دهند حتی دستورات رییس جمهور لازم الاجرا باشد.

رسولی در پایان گفت:جناب کلانتری با این شیوه نمی شود که کارها را پیش برد؛ باید با صراحت ذاتی با واحدهای آلاینده برخورد شود. دیگر از ما زدن حرفهای قشنگ تمام شده است و باید کارهای جسورانه ای با حمایت مردم و رسانه های اجتماعی صورت دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای