Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@18:30:16 GMT

واگذاری پارک پردیسان به شهرداری پیگیری خواهد شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۹۸۵۸

فریده اولاد قباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تفاهم‌نامه مدیریت بهسازی پارک پردیسان با شهرداری تهران و نگرانی‌ها از تخریب زیستگاهی حیات وحش موجود در این پارک طبیعی گفت: پارک پردیسان همچون ریه تهران عمل می کند وبا توجه به شرایط آلودگی هوا و ریزگردهایی که به ویژه در پاییز و زمستان از استان های جنوب و جنوب غرب کشور به تهران می آید، نیاز به فضای سبز کافی در پایتخت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته حدود 39 هزار هکتار فضای سبز به عنوان حریم تهران به ویژه در شمال غرب این شهر وجود داشته است،افزود: زمانی منطقه چیتگر حریم تهران بود و هیچ گونه آپارتمانی در این منطقه دید نمی شد اما در حال حاضر متاسفانه شاهد رشد قارچ گونه آپارتمان ها در این منطقه هستیم و حریم سبز تهران تا حدودی تبدیل به بافت جمعیتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به رشد قارچ گونه آپارتمان سازی در حریم تهران و همچنین و مهاجرت بی رویه ای که به دلیل شرایطی از جمله بیکاری و مشکلات ناشی از بحران آب به سوی تهران صورت می گیرد، نیازمند فضای سبز در تهران هستیم.

اولادقباد تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس آمار اعلام شده به طور میانگین برای هر فرد حدود 15 متر مربع سرانه فضای سبز وجود دارد که در بعضی از مناطق پایتخت به ضرس قاطع می توان گفت که این عدد به کمتر از 15 متر نیز می رسد.

این نماینده مجلس دهم افزود: کاهش سرانه فضای سبز در تهران و آلودگی هوا، بیماری های ریوی، تنفسی و پوستی را افزایش داده است و باید به این موضوع توجه داشت که نباید داشته های تهران را که یکی از آنها فضای سبز است، از این شهر گرفت.

وی در خصوص لزوم پیگیری موضوع واگذاری پارک پردیسان به شهرداری گفت:  این موضوع حتما نیاز به پیگیری دارد و بنده به عنوان عضو کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای تهران در سازمان حفاظت از محیط زیست این موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهم کرد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در خصوص نگرانی فعالان محیط زیست از احتمال تخریب بافت گیاهی طبیعی این پارک با بهسازی تاکید کرد: با توجه به از بین رفتن حریم سبز تهران و پایین بودن سرانه فضای سبز نباید فضاهای سبزی که ریه تهران محسوب می شوند را از دست بدهیم.

گفتنی است؛ عیسی کلانتری،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهسازی پارک پردیسان با شهرداری تهران، درباره نگرانی‌ها از تخریب زیستگاهی حیات وحش موجود در این پارک تصریح کرد: قطعا همه ملاحظات زیست محیطی در فرایند بهسازی رعایت خواهد شد و امیداوریم شهرداری تهران این پارک را در کمتر از یک سال احیا و طبق پروژه ای که از ده ها سال قبل پیش بینی شده بود بازسازی کند تا مورد استفاده مردم تهران قرار گیرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد