Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طی هفته گذشته فیلم "لاتاری" به کارگردانی "محمدحسین مهدویان" پروانه ساخت گرفت تا این کارگردان برای سومین سال پیاپی شانس حضور در فجر را داشته باشد. همچنین "الناز شاکردوست" با دو فیلم تا این لحظه پرکارترین بازیگر زن جشنواره امسال محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با انتخاب ابراهیم داروغه زاده به عنوان دبیر این دوره رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن فراخوان بزرگترین رویداد هنری کشور با کمی تاخیر نسبت به هر سال به انتشار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات بسیاری در این دوره از جشنواره فیلم فجر به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آنها تغییر در تعداد آثار حاضر در جشنواره از 44 اثر به 22 اثر دانست. همچنین تغییر کاخ جشنواره از برج میلاد به پردیس سینمایی ملت دیگر تغییری بود که صدای اهالی رسانه را در آورد.

جشنواره فیلم فجر امسال با حاشیه‌های فراوانی همچون حذف بخش مستند، تغییر در سیمرغ بخش مردمی و همچنین مسائل و شفاف سازی های مالی روبرو بود.

در این میان کارگردانان سینمای ایران به دور از این حاشیه‌ها به ساخت و تولید آثارشان مشغول بوده و آماده حضور در سی‌وششمین دوره از جشنواره فیلم فجر می‌شوند.

البته در این میان برخی کارگردانان با سابقه سینمای ایران در این دوره از جشنواره حضور نداشته و هیچ صحبتی در خصوص حضورشان نیز نشده است.

 

داریوش مهرجویی، مجید مجیدی، فریدون جیرانی، کیومرث پوراحمد، کیانوش عیاری، اصغر فرهادی، همایون اسعدیان، علیرضا رئیسیان، پرویز شهبازی، سعید روستایی، شهرام مکری، مجید برزگر، کمال تبریزی و پوران درخشنده نام تنی چند از کارگردانان غایب این دوره از جشنواره است.

در این میان بالاخره فیلم "لاتاری" به کارگردانی "محمدحسین مهدویان" پروانه ساخت گرفت تا این کارگردان برای سومین سال پیاپی شانس حضور در فجر را داشته باشد. همچنین "الناز شاکردوست" با دو فیلم تا این لحظه پرکارترین بازیگر زن جشنواره امسال محسوب می شود.

به همین مناسبت خبرگزاری میزان فهرست برخی از آثار متقاضی برای شرکت در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را تهیه و معرفی کرده است.

دو طبقه روى پيلوت

نویسنده و کارگردان: ابراهیم ابراهیمان

بازیگران: الناز شاکردوست، جواد عزتی، هادی حجازی فر

مرحله ساخت: در آستانه فیلمبرداری

 

فیلم جدید احمدرضا معتمدی

نویسنده و کارگردان: احمدرضا معتمدی

بازیگران: علی مصفا، بهرام رادان، طناز طباطبایی، اکبر عبدی، صابر ابر

مرحله ساخت: پیش تولید

 

لاتاری

نویسنده: ابراهیم امینی

کارگردان: محمدحسین مهدویان

بازیگران: هادی حجازی فر

مرحله ساخت: در آستانه فیلمبرداری

 

شاه کش

نویسنده و کارگردان: وحید امیرخانی

بازیگران: مهناز افشار، هادی حجازی فر، فرید سجاد حسینی

مرحله ساخت: در حال تولید

 

مقیمان ناکجا

نویسنده و کارگردان: شهاب حسینی

بازیگران: پریناز ایزدیار، غزاله نظر، آرمان درویش، احمد ساعتچیان

مرحله تولید: آماده نمایش

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، تران آن هونگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی- ویتنامی به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

این جشنواره در بیانیه‌ای گفت این نویسنده و فیلمنامه‌نویس در آثارش فرهنگ‌های شرقی و غربی را با حساسیت، ظرافت و سبکی رمانتیک با هم در آمیخته است.

فیلم‌های او عبارتند از «بوی پاپایای سبز» محصول ۱۹۹۲ برنده دوربین طلای کن ۱۹۹۳، «سایکلو» محصول ۱۹۹۵ با بازی تونی لیونگ چیو وای، «شعاع عمئی آفتاب» محصول ۲۰۰۰، فیلم مهیج انگلیسی زبان «من با باران می‌آیم» محصول ۲۰۰۹ با بازی جاش هارتنت، «جنگل نروژی» محصول ۲۰۱۰ که با اقتباس از رمان مشهور هاروکی موراکامی ساخته شد و جایزه فیپرشی جشنواره استانبول را کسب کرد، «ابدیت» محصول ۲۰۱۶ و جدیدترین فیلمش «طعم چیزها» یا «اشتیاق دودن بوفان» محصول ۲۰۲۳ با بازی ژولیت بینوش که سال پیش جایزه بهترین کارگردانی کن را برای او به ارمغان آورد ونماینده فرانسه در اسکار شد.

کسب عنوان رییس هیات داوران نشان دهنده بازگشت کارگردان به جشنواره شانگهای است که پیش از این در سال ۲۰۱۱ یکی از اعضای هیات داوران جشنواره شانگهای بود و شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را برای «سایکلو» در کارنامه دارد.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شانگهای از ۱۴ تا ۲۳ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۳ تیر) برگزار می‌شود.

کد خبر 6092729

دیگر خبرها

  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه